Ga naar inhoud


Overstap vdsl naar online.nl


moonchild

Aanbevolen berichten

Naar weer een prijsverhoging van Budget alles in 1 (ex NLEx) toch besloten om over te stappen. Is via een prijsvergelijker dus online.nl geworden, jajaja eigen schuld dus :)

 

Alles gaat goed met veel mails en secure levering van de hardware. 

vanochtend

Vanacht mail met de boodschap dat de lijn geactiveerd zou zijn. Dus vanochtend het modem aangesloten en gaan werken, zou immers uren duren voordat het modem zou werken.

 

Bij thuiskomst nog geen werkende adsl line status op de modem. Oude Exp v10 gaf ook geen line. Dus helpdesk gebeld en 20 minuten aan de lijn. Monteur moet komen vanwege mogelijk ineens gekruiste lijn, geen idee wat men hier bedoeld. Zelf nog even gemeten en geen spanning op blauw/rood of wit/oranje, ook gekruist niet.

 

Morgen dus wachten op een monteur.......wordt vervolgd.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Monteur is geweest en het dsl signaal zat dus op het andere aderpaar. Tegenwoordig staat er dus geen meetbare spanning op een dsl telefoonlijn.

 

Ik denk zelf niet dat er in de centrale iemand handmatig het signaal overgezet heeft. Alle 4 aders zullen in het dslam zitten en wordt softwarematig geswitched. Als je kabel en modem maar 2 aders heeft dan mag er dus een monteur op pad :(

 

Iemand een mening over de verbindingsgegevens?

 

 

IMG_20211005_195259.jpg

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 3 weken later...

Ik heb hier kort VDSL gehad over 2 draden, alles werkte, maar onstabiel. Er was een monteur bij die alles gecontroleerd had, 1 lampje bleef oranje, zou mogelijk aan de aanleg van glasvezel werkzaamheden in mijn directe omgeving liggen. Na weer een storing, een meting door KPN op afstand, het werkte, dus lampje negeren. Na de volgende storing iemand met verstand aan de telefoon gehad, het modem was niet goed benaderbaar en het oranje lampje werd rood. Er werd kostenloos een monteur ingepland, bleek er geen derde draad aangesloten te zijn die nodig was om het modem stabiel te laten werken, daarna waren alle lampjes groen en de storingen verledentijd te zijn.

 

Heb al een tijdje glasvezel, ze zijn al bijna een jaar bezig met de aanleg, ik ervaar nog regelmatig storingen. Mijn glasvezel aansluiting is 3 verschillende malen gecontroleerd, vermoedelijk zijn de storingen pas weg als alle aansluitingen in de plaats waar ik woon niet meer aan gewerkt wordt.

 

VDSL ligt er nog naast mocht ik bij een andere aanbieder daar op over willen stappen, niet bij KPN en Budget internet, wel bij diverse andere aanbieders, tot de koperenlijn afgesloten wordt.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...