Ga naar inhoud


Vu+ Solo2 Diseqc lijkt niet te werken


JanSm

Aanbevolen berichten

Nadat ik ik mijn nieuwe Solo4k werkende heb gekregen heb ik op de oude Solo2 OpenPLi 8.1 geïnstalleerd. Ik heb 3 dubbele LNB's (voor Astra 1, 2 en 3) en dat werkt prima op de Solo4k. Op de Solo2 zie ik nu alleen maar Astra 1, met de signaalzoeker krijg ik op Astra 2 en 3 geen enkele respons. Met de Diseqc-tester geeft hij probleemloos Astra 1 en foutmeldingen voor Astra 2 en 3. De Solo2 was tot afgelopen nog in dienst en werkte gewoon, zag alle satellieten, nu na de update naar OpenPLi 8.1 opeens niet meer. Wat kan er mis zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

tja, gebruik je een andere diseqc schakelaar voor je oude ontvanger?

Indien ja, is die op de juiste manier aangesloten?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als voorheen de zaak netjes liep (zoals je in een ander topic schreef over die SOLO2) dan kan ik alleen schrijven als advies check je kabels en f-connectors.

Echter voor het geval dat je een coax doorlus optie gebruikt van je originele opstelling naar de SOLO2 ligt daar het probleem.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al 6 jaar niks veranderd aan de schotel/LNB's/Diseqc. Deze set werkte probleemloos met de Solo2 tot vorige week en nu ook met de Solo4k probleemloos, maar als ik de geupdate Solo2 aansluit i.p. de Solo4k dan lijkt de Diseqc niet meer  te werken. Ik lus niks door, verwissel alleen de ene ontvanger voor de andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aansluit procedure aan de coax is natuurlijk: dat alles eerst stroomloos is, met een shutdown via menu van de Vu+ en dan de schakelaar op uit bij het desbetreffende model. Daarna pas sluit je een andere receiver aan die ook stroomloos is.

Indien je coax kabels wisselt terwijl de satelliet receiver stroom voert werkt de diseqc natuurlijk niet. Het diseqc signaal voor je switch of Triple LNB is van slag.

 

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wist ik niet maar ik sluit altijd de netvoeding als laatste aan, dus dat is (per ongeluk) altijd goed gegaan. En wel raar dat als ik terug ga naar de Solo4k dat het dan weer wel werkt. Heb inmiddels afgelopen dagen deze wissel drie keer gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je na het updaten van je oude ontvanger de diseqc posities opnieuw ingesteld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Astra 2 op B, dat kan, maar meestal heeft men daar de Nederlandse zenders op staan van Astra 3.

 

Aansluit volgorde is meestal 19, 23 en 28 graden

 

Zit bij jou de LNB voor de Engelse zenders echt op je 2e ingang van je diseqc switch aangesloten?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, een fout die snel gemaakt is, op volgorde hangen Astra 1, 3 en daarna 2 in de lucht.

 

Mooi, dat je de oude ontvanger ook weer up-to-date hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, benieuwd of de Solo2 nu goed werkt want ik had storingen (blokken in voornamelijk de onderste helft v/h beeld) als ik een programma opnam en naar een ander kanaal keek. Was dat nu een hard- of een softwareprobleem? We gaan het de komende dagen zien.

 

Wel vindt ik OpenPLi prettiger in de omgang dan VTi dus ik denk er over om ook OpenPLi op de SOLO4k te zetten. Twee dingen irriteerden mij nu al behoorlijk aan VTi: ik kan opnamen niet in mappen doen of verplaatsen; en de EPG gaat maar 24 uur vooruit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
25 minuten geleden, JanSm zei:

Twee dingen irriteerden mij nu al behoorlijk aan VTi: ik kan opnamen niet in mappen doen of verplaatsen; en de EPG gaat maar 24 uur vooruit. 

Dat zijn geen VTi zaken, maar configuratie.

Bij mij gaat de EPG 1 week vooruit, tenminste wanneer Canaldigitaal de informatie levert.

 

Mijn opnamen kan ik in verschillende mappen stoppen.

 

Ik gebruik VTi 15.x

 

afbeelding.png

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, JanSm zei:

Ja, benieuwd of de Solo2 nu goed werkt want ik had storingen (blokken in voornamelijk de onderste helft v/h beeld) als ik een programma opnam en naar een ander kanaal keek. Was dat nu een hard- of een softwareprobleem? We gaan het de komende dagen zien.

 

Wel vindt ik OpenPLi prettiger in de omgang dan VTi dus ik denk er over om ook OpenPLi op de SOLO4k te zetten. Twee dingen irriteerden mij nu al behoorlijk aan VTi: ik kan opnamen niet in mappen doen of verplaatsen; en de EPG gaat maar 24 uur vooruit. 

 

denk dat je met blokken / visjes een ontvangst probleem hebt mogelijk door onzuiver aangesneden coax en connectors

er hoeft maar een mantel adertje aan de koperen kern te leunen en je hebt die blokken tot aan wegvallen van signaal.

 

Je mag ook OpenPli nemen op beide receivers, jou voorkeur jou keuze.

Het ging om de instellingen eens netjes op een rij te krijgen bij die Suggestie VTI eens te flashen.... verder zou die instelling ook 1:1 bij OpenPli moeten werken.

succes

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nee hoor, kabels prima in orde. Met de nieuwe Solo4k een tadeloos beeld met dezelfde kabels en aansluitingen. Ontvangstkwaliteit is vaak tegen de 100% dus daar ligt het ook niet aan.

 

De storingen die de Solo2 geeft werden afgelopen jaar sluipenderwijs steeds heftiger en zie ik nu na de update naar OpenPLi 8.1 nog steeds. Het gebeurt voornamelijk als er gelijktijdig een opname loopt. Het lijkt ook slechts een van de tuners te zijn die stoort en de kabels wisselen maakt niet uit. Opvallend is ook dat het beeld vaak in een klap storingsvrij wordt na een beeldovergang in het programma, dus als er in de montage een ander camerashot komt. 

 

De Solo2 heeft heeft 7 jaar dienst gedaan en is blijkbaar op. Nieuwe software hielp dus ook niet. Nu voor de  65'' LG 4k OLED een bijpassende 4k receiver, prima zo. (Iemand nog interesse in een Solo2 met 1 prima werkende tuner? :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...