Ga naar inhoud


Canal digitaal alleen nog aanduiding DVB service


hoek_keoh
Ga naar oplossing Opgelost door Alex1970,

Aanbevolen berichten

Sinds een hele tijd wilde ik mijn ET 9500 weer eens updaten om alle kanalen weer te kunnen zien. Dat lukte, maar helaas ben ik bij alle Canal Digitaal zenders (pakket) de namen kwijt en staat er alleen nog DVB service. Das best lastig. Verder werkt alles wel.  EPG, TT, etc.

Ook het updaten van het pakket (canal digitaal) lukt niet, als ik hiervoor kies geeft de ontvanger aan "zoeken mislukt". Ik heb te lang niet meer met de ontvanger gewerkt, is er iemand die mij op weg kan helpen aub? Alle andere zenders, Duits, Spaans, Engels etc. geven wel gewoon de zendernaam weer.

Xtrend ET9500, Amiko HD8265+, M7 sat 801,Triax 60cm Astra 19,2/Astra 23/Astra 28.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt vm. een zenderscan gedaan? Daarmee wordt je bouquet niet geupdate als daar nog de oude frequenties in staan.
Zorg eerst voor een recent image, doe dan nog eens een zenderscan.
Kijk of de zenders wel onder de satelliet (Astra 3B dus) staan.
Maar dan moet je vm. nog een bouquet maken of een kant-en-klare uit de feed downloaden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het dl en instaleren van een nieuwe OpenPLi ( openpli-8.1-release-et9x00-20211128_usb.zip ) is het probleem helaas niet opgelost en zelfs nog wat erger geworden. De ontvanger ziet nu geen tuners meer. Zodra de software gestart wordt en ik een tuner wil configureren lukt dat niet. De ontvanger blijft aangeven "mislukt" "niets aangesloten.

Als ik de DISEqC op automatisch zet, of op de verdeling (19-23-28) dan blijft de ontvanger dezelfde mededeling geven. zoeken mislukt'', 'niets aangesloten' zodra ik de ontvanger laat scannen. iemand die me op weg kan helpen aub?

Als configuratie mode heb ik 'standaard gebruiker' en DISEqC abcd (heb een tripple lnb 19-23-28).
Hulp zou zeer gewaardeerd worden.

Xtrend ET9500, Amiko HD8265+, M7 sat 801,Triax 60cm Astra 19,2/Astra 23/Astra 28.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom alles eraf gehaald en opnieuw een OpenPLi ( openpli-8.1-release-et9x00-20211128_usb.zip ) geïnstalleerd. Handmatig zenders gezocht en nu zijn wel alle drie de sats terug (19-23-28). Ook beeld en lijsten met kanaalbenamimg, maar ......het zou te simpel zijn als alles nu weer werkte.

Helaas lijkt er geen softcam aanwezig te zijn, dus geen beeld op de CD kanalen van mijn kaart. (bovenste slot, chip naar boven)

Moet/kan ik hier ook weer iets voor dl en waar eventueel?

Thx.

 

Xtrend ET9500, Amiko HD8265+, M7 sat 801,Triax 60cm Astra 19,2/Astra 23/Astra 28.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nee John, anders had ik dit zeker niet gevraagd. Ik heb dit namelijk nog nooit gedaan of hoeven te doen.

Vandaar dat ik de vraag hier in dit forum gesteld heb. Maar dank voor je antwoord, heel blij mee, en als ik je korte boodschap goed begrijp is het downloaden van Oscam voldoende, of moet ik na de download verder ook nog iets doen.

Xtrend ET9500, Amiko HD8265+, M7 sat 801,Triax 60cm Astra 19,2/Astra 23/Astra 28.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Dus alle zenders zijn binnen, je kan de ongecodeerde zenders ontvangen?
Probeer er meerdere hoge/lage band, horizontaal/verticaal en op elke sat (23.5 hoeft alleen hoge band).
Bijv.
19.2E: Telesur, CNN Int., BVN TV, Folx Music Television
23.5E: Ocko TV, mSAT Info
28.5E 5 USA, Blaze, Forces TV, Yesterday

Als je OSCam geïnstalleerd hebt zou daar al de configuratie voor Canal Digitaal in moeten zitten voor zover ik weet.
Probeer maar even, anders moeten we nog verder duiken in de configuratie van OSCam.

afbeelding.png

  • Bedankt 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...