Ga naar inhoud


Welke box voor een combi tuner (dbv-c en (liefst 2x) dvb-se)


mikje

Aanbevolen berichten

Ik heb een dreambox 7000, 7025 en een 8000

 

Nu zijn er nogal wat radio zenders die ik altijd op de 7025 luisterde maar nu omgezet zijn in dvb-s2. Deze zijn op de 7025 niet meer te beluisteren.

Ik overweeg een vervangende box.

 

Deze heeft het liefste 2x dvb-s2 EN 1x dvb-c, zodat ik 3 programmas tegelijk kan opnemen (of 2 en een andere kijken)

 

Hiervoor heb ik een zgemma 7s op t oog (ik wil  de box voorzien van openpli en op hun site zie ik dat er veel zgemmas ondersteund worden - openpli en ik vertrouwd mee , maar misschien zijn er leuke alternatieven dat weet ik niet)

 

Aangezien het een voor mij onbekend merk is dacht ik ook nog aan een VU+ duo 4kse, maar is deze wel te voorzien van een mix van dvb-c en dvb-se? (ik begrijp dat het of 2x dvb-c is OF 2xdvb-se, maar wellicht weet iemand dat beter?

 

Is er nog een ander alternatief wat ik over het hoofd zien?  De dreambox zijn geen officiele pli images meer voor begreep ik anders dacht ik nog aan de 920, zij het dat ik daar ook al issues over lees hier op t forum over transponders die geen signaal lijken te geven.

 

graag advies!

Alvast hartelijk dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


De DM920 kan desgewenst ook van een ‘homebuild’ OpenPli 8.1 gebruik maken. Alleen geen support van OpenPli zelf. Heb deze ook in Barry-Allen multiboot. Doet voor zover ik  kan testen alles wat het doen moet. Heb een DVB-C FBC en Triple MIS Hybrid tuner en daar is niks mis mee. Kabelzenders van Ziggo gaat prima (mist geen enkel kanaal). Die transponders die hoegenaamd niets doen zijn meestal gewoon externe problemen. Er zijn maar 2 gevallen van een daadwerkelijk defecte SiLabs 12699D tuner..

 

De VU+ Duo 4Kse heeft 2 tunerslots. Een combo van DVB-S2 en DVB-C is zonder meer mogelijk.

 

Zgemma is een (populair) OEM Chinees merk. In het lagere segment. Werkt ie dan doen ze wat zedoen moeten, is ie stuk, naar de Eco-straat..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, mikje zei:

Ik overweeg een vervangende box.

 

Deze heeft het liefste 2x dvb-s2 EN 1x dvb-c

 

Voor de Vu+ heb je meerdere type tuners { de zogenaamde insteektuners en daarmee uitwisselbaar }

DVB-S2x FBC single en dual (dus twin)

DVB-C/T/T2 FBC single en dual (dus twin)

 

maar ook zonder FBC full band capture { dat betekend vliegensvlug zappen }

 

er zitten op de FBC versie eigenlijk 8 tuners

de DVB-S2x is geschikt voor Multistream zenders hetgeen velen graag ontvangen zie linkje

 

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat inderdaad…. Ik heb hier de VU+Ultimo 4K met DVB-S2X FBC, DVB-C FBC en Dual DVB-C/T2 dus 18 tuners tot mijn beschikking! Met de VU+Duo 4Kse kun je zo op 16 tuners komen.

 

De DM920 heb ik hier met DVB-C FBC een Triple MIS Hybrid met Dual DVB-S2X en single DVB-C/T2..

 

Aan beide hangt wel een redelijk kostenplaatje…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...