Ga naar inhoud


pingen met PC en met tablet


boudeman

Aanbevolen berichten

In mijn thuisnetwerk heb ik diverse devices.

Als ik met mijn PC een IP scan doe, zie ik deze devices, ik zie evt. open poorten en ik kan pingen.

Vele devices geven dan een ping respons.

Als ik met mijn Android tablet een IP scan doe, zie ik ook de devices en evt. open poorten.

Als ik echter ping is bij alle apparaten de melding: 100% verlies.

De tablet is aangesloten op een WiFi access point van een power line.

Iemand een verklaring?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De link slaat vooral op de router firewall. M.i. speelt die firewall (die ik overigens niet kan aanpassen) geen rol, omdat hij ping-requests van de PC niet blokkeert. Het heeft dus met Android te maken. Ik heb begrepen dat Android geen ingebouwde firewall heeft, dus daaraan kan het niet liggen. Ik ben ook in de settings niets tegengekomen, dat een verklaring kan bieden. Ik vind het niet kunnen pingen in zoverre jammer dat ik graag een idee had van de respons tijd tussen mijn tablet en bepaalde devices.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Android wifi kun je niet tweaken.

Klopt, wist ik niet. Maar ik zie nu dat een windows ping request naar mijn tablet geen respons geeft.

Wat ik dan niet begrijp is dat enkele android netwerk scan apps, die een netwerk ip scan kunnen uitvoeren, ook de ping mogelijkheid geven, waarvan je nu dus weet dat deze optie niet werkt. Bedankt voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...