Ga naar inhoud

pingen met PC en met tablet

boudeman
 Delen

Aanbevolen berichten

In mijn thuisnetwerk heb ik diverse devices.

Als ik met mijn PC een IP scan doe, zie ik deze devices, ik zie evt. open poorten en ik kan pingen.

Vele devices geven dan een ping respons.

Als ik met mijn Android tablet een IP scan doe, zie ik ook de devices en evt. open poorten.

Als ik echter ping is bij alle apparaten de melding: 100% verlies.

De tablet is aangesloten op een WiFi access point van een power line.

Iemand een verklaring?

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

die is natuurlijk uitgeschakeld op de android

hetgeen ook op de pC kan

https://www.security.nl/posting/38484/Hoe+kan+ik+PING+uitschakelen%3F

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K Vu+ ULTIMO4K second hand

Link naar bericht
Delen op andere sites

De link slaat vooral op de router firewall. M.i. speelt die firewall (die ik overigens niet kan aanpassen) geen rol, omdat hij ping-requests van de PC niet blokkeert. Het heeft dus met Android te maken. Ik heb begrepen dat Android geen ingebouwde firewall heeft, dus daaraan kan het niet liggen. Ik ben ook in de settings niets tegengekomen, dat een verklaring kan bieden. Ik vind het niet kunnen pingen in zoverre jammer dat ik graag een idee had van de respons tijd tussen mijn tablet en bepaalde devices.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

uh

uh je kan toch gewoon op je router zien welke verbindingssnelheid actueel geleverd wordt op een der aangesloten devices...?

en wat voor meerwaarde heeft dat om die snelheid te weten? Android wifi kun je niet tweaken.

Force DMaster 1122, Force DMaster 1145, DM7000, DM500, DM800, DM7020, DM7020HD, Vu+ DUO, Vu+ SOLO2, Vu+ Ultimo, Vu+ Utimo4K, Vu+ ZERO4K Vu+ ULTIMO4K second hand

Link naar bericht
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Android wifi kun je niet tweaken.

Klopt, wist ik niet. Maar ik zie nu dat een windows ping request naar mijn tablet geen respons geeft.

Wat ik dan niet begrijp is dat enkele android netwerk scan apps, die een netwerk ip scan kunnen uitvoeren, ook de ping mogelijkheid geven, waarvan je nu dus weet dat deze optie niet werkt. Bedankt voor de info.

Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

hoed bij android onderhuids allemaal toegaat weet ik echt niet, mij veel te complex

maar apps voor android die je netwerk toch kunnen scannen zijn allemaal suspect.

ik weet wat ik in m'n netwerk heb en dat hoeft niemand anders te weten!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen