Ga naar inhoud


Protek 9770: Motor satellieten afstellen


JonasRT

Aanbevolen berichten

Kun je proberen maar ik maar denk niet dat ie dan naar 0 gaat , normaal moet je resetten als de motor exact op 0 staat .

Kun je hem nog naar 0 draaien via het menu ? Anders met de knop(pen) onder op de motor .

Sommige motoren hebben er twee één voor west en één voor oost , meer gebruikelijk is één knop .

Indrukken is voor draaien naar west , twee keer drukken voor draaien naar oost 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja , kun je er een beetje makkelijk bij om te zien of ie op 0 staat ? Anders met twee mobieltjes beeldbellen mits er een medewerk(st)er is .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk inderdaad dat met twee werken de ideale oplossing gaat zijn. Ik ga proberen om morgen terug daar te geraken. Schotel zelf zou normaal goed geplaatst moeten zijn want dat is door een professionele satelliet installateur gedaan. 
 

Maargoed heel erg bedankt alvast voor je zeer nuttige uitleg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou het eerst kunnen proberen met de knop onder op de motor

 

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geduld is een schone zaak

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ben er vandaag eens geraakt (bij toeval), en had jammer genoeg de MaxPlus niet bij.

 

Dus met de Protek gepoogd: eerst ga naar referentie gezet en menu opengelaten, daarna buiten manueel met de knopjes keurig op 0 gezet. Maar ik liet de knopjes nog maar los en de motor draaide al terug naar 70. Tijdens het terugdraaien elke keer weer geprobeerd de motor te stoppen etc. Zelfs wanneer ik de Protek gewoon inschakelde en op BVN liet staan en de motor buiten ging bijdraaien via de knopjes, keerde deze zich iedere keer automatisch terug.

 

Poging 2: de ontvanger aan motor op nul gezet en dan direct ontvanger uit, maar wanneer ik deze inschakel draait deze weer naar +- 70 graden. Maargoed nu staat schotel op 0 punt maar mag ontvanger niet aanzetten of het is omzeep… 

 

Bon ga proberen om ofwel morgen ofwel volgende week is met de MaxPlus te gaan.

 

Ohja reset knopje probeerde ik maar zit dit knopje erg diep? Ik kon er de lengte van een tandenstoker volledig insteken.

 
 

alvast bedankt 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee knopje zit niet diep maar is nogal klein , moeilijk te raken 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat is niet normaal , het kan zijn dat de 0 punt schakelaar in de motor niet meer werkt , dan krijg je zulke verschijnselen .

zo te zien is die motor niet meer de jongste .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Vandaag de MaxPlus eens bovengehaald, de settings van Disecq naar USALS gezet en Ga naar center genomen, schotel draait in 1 beweging perfect naar zijn nulpunt… 

 

Astra 1 direct een signaal van 80%

Ik weet dat je me aangeraden had om op 4.9 graden oost te beginnen maar ik was positie en naam vergeten… 

 

Op de Protek kon ik na een kanaalscan ook opeens verschillende satellieten openen. Hotbird, Astra 1 etc maar had weinig tijd en had verder geen tijd meer om verder te kijken. 
 

ik ben vandaag op de protek niet aan de motor instellingen durven komen.

maar het lijkt te werken nu.

 

aangepast door JonasRT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen dat de motor het nog doet en ook nog redelijk uitgericht staat 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

wat me wel lijkt is dat de firmware van de Protek niet overweg kan met ga naar nulpunt, toen ik dat de vorige keer deed was alles omzeep en kreeg ik rare fenomenen…. De oude ontvanger kon er precies beter mee overweg leek me. Jammer dat deze geen MPEG4 kan…

 

Maargoed graag wil ik iedereen wel al bedanken voor de gegeven tips!

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...