Ga naar inhoud


Kanalen van Vu zero "importeren" in Vu uno 4kSE


picomatic

Aanbevolen berichten

Ik wil een vu zero aanschaffen t.b.v. satelliet tv. Ik heb al een kabel ontvanger uno4kse, en wil via het netwerk de kanalen van de vu zero bekijken. Ik weet dat dit kan, weet alleen niet meer hoe ;).

 

Ik heb de vu zero nog niet aangeschaft, wil graag eerst weten of dit wel werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank je @TonskidutchEven kijken of ik het begrijp.. Als je een fallback tuner instelt (volgens mij heet dat SAT>IP bij VTi) dan maakt hij echt gebruik van de tuner. Ik heb een kabeltuner in de 4kSE, dus dan kan ik dat niet gebruiken, klopt dat? Wat als ik een satelliet tuner in de Vu uno 4kSE stop maar niet aansluit? Ik neem aan dat de digitale info ergens in de driver "geinjecteerd" wordt (niet gehinderd door enige kennis ;).

 

Andere optie is dan de remote channel converter te gebruiken zodat ik de stream ophaal vanaf de vu zero (is de vu zero krachtig genoeg dit te processen?)

 

Wat is hier de aanbevolen manier?

 

Ik moet er even weer inkomen, was jaren geleden hier ook actief ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, picomatic zei:

en wil via het netwerk de kanalen van de vu zero bekijken.

je eerste bericht is anders dan het onderstaande

1 uur terug, picomatic zei:

Ik heb een kabeltuner in de 4kSE, dus dan kan ik dat niet gebruiken, klopt dat?

 

je kan streamen ook middels pC, test het maar eens, daarmee zie je in het webinterface van je Vu+ het TV icoontje klik erop en als VLC op de pC is geïnstalleerd kun je die stream zo afspelen

En dat lukt zelfs met de oude Vu+ Zero dat heb ik in 2015/16 al getest voor mijn collega om een stream op te pikken met remote channel converter.

Daarbij maakt het niet uit of het signaal uit DVB-S2 komt of uit DVB-C.

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

je eerste bericht is anders dan het onderstaande

5 uren geleden, picomatic zei:

Volgens mij niet ;). Mij is het verschil tussen fallback & streamconvert nog niet helemaal duidelijk. Krijg je als je"fallback" instelt de complete dvb stream via tcp binnen? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de data wordt vertaald naar IP packets en die geeft de fallback tuner of remotestreamconvert weer op de client. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok geen volledige dvb stream ;). Dus de Fallback tuner voorziet de "fallback client" van een stream in geval de eigen tuner niet gebruikt kan worden door bijvoorbeeld een lopende opname. Met de remotestreamconvert "importeer" je echt een bouqet van een andere ontvanger. In mijn geval heb ik in 1 vertrek een kabel ontvanger en in een ander vertrek een satelliet ontvanger, en valt er niets te fall-backen, en moet dan remotestreamconvert gebruiken. Heb ik het nu begrepen ? :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...