Ga naar inhoud


xml lijst aanpassen openpli octagon


gerrithoogeveen

Aanbevolen berichten

Wat ik ook probeer ik krijg het niet aangepast, ik had wat satellietposities aangepast omdat mijn vorige rotor niet helemaal meer klopte en nu krijg ik het met geen mogelijkheid meer terug verandert, ik ben ten einde raad, hij schrijft het wel weg met dreamset en dcc maar de satellietposities blijven onveranderd, ook na een herstart, heel vreemd, misschien dat iemand mij dit telefonisch kan uitleggen 0627278451

en ik heb 2 van die ontvangers waar het in aangepast moet worden, ik loop al vanaf dag 1 te klooien met deze apparaten, waarom kan je dit niet gewoon handmatig aanpassen? het wordt al ingewikkelder met die zooi. En er zijn nog wel meer problemen met de beide boxen, veel dubbele zenders in de satellietlijsten etc en allemaal problemen waar niks over te lezen valt en die ik schijnbaar alleen heb.

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites


dat lijkt me inderdaad de beste oplossing. Je habt namelijk 3 componenten, namelijk satellites.xml, lamedb en de diverse boeketten. De eerste 2 zijn het belangrijkst en moeten overeen komen of je krijgt problemen zoals hierboven beschreven.

door er een courante lijst in te zetten ben je zeker dat die 2 componenten terug gesynchroniseerd worden.

als de sat-posities van de rotor niet helemaal meer kloppen dan zou ik eerder "spelen" met de instellingen van de tuner, door de lengtebreedte wat aan te passen naar het oosten of westen tot wanneer de correcte posities weer gevonden worden, zo deed ik het vroeger toch.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jean-Claude zei:

dat lijkt me inderdaad de beste oplossing. Je habt namelijk 3 componenten, namelijk satellites.xml, lamedb en de diverse boeketten. De eerste 2 zijn het belangrijkst en moeten overeen komen of je krijgt problemen zoals hierboven beschreven.

door er een courante lijst in te zetten ben je zeker dat die 2 componenten terug gesynchroniseerd worden.

als de sat-posities van de rotor niet helemaal meer kloppen dan zou ik eerder "spelen" met de instellingen van de tuner, door de lengtebreedte wat aan te passen naar het oosten of westen tot wanneer de correcte posities weer gevonden worden, zo deed ik het vroeger toch.

De moter klopt exact nu. Die heb ik vervangen. De xlm en de bouquetten komen overeen en toch veranderd er niks

aangepast door gerrithoogeveen
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, gerrithoogeveen zei:

De moter klopt exact nu. Die heb ik vervangen. De xlm en de bouquetten komen overeen en toch veranderd er niks

de boeketten moeten "matchen" met lamedb

en lamedb moet "matchen" met satellites.xml

en vermoedelijk zit het probleem bij deze laatste, daarom de aanbeveling om een correcte courante lijst op te laden.  Maar inderdaad, dan kun je voorhebben dat je boeketten niet meer matchen met lamedb en dan krijg je overal N/A aanduidingen.

enige goede oplossing is een correcte courante lijst op te laden en dan je boeketten opnieuw op te bouwen.......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Jean-Claude zei:

de boeketten moeten "matchen" met lamedb

en lamedb moet "matchen" met satellites.xml

en vermoedelijk zit het probleem bij deze laatste, daarom de aanbeveling om een correcte courante lijst op te laden.  Maar inderdaad, dan kun je voorhebben dat je boeketten niet meer matchen met lamedb en dan krijg je overal N/A aanduidingen.

enige goede oplossing is een correcte courante lijst op te laden en dan je boeketten opnieuw op te bouwen.......

Het is nu sinds gisteren zo dan de pc het lijkt weg te schrijven naar de octagon maar dat het niet aan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, daar kan ik niet mee helpen........

je sluit enigma2 toch op de "gewone" manier af ?

het enige wat ik nog kan bedenken is dat satellites.xml en/of lamedb read-only zijn.

als je, nadat je de nieuwe lijst hebt weggeschreven, je de lijst weer gaat inladen in je pc, krijg je dan de "oude" lijst terug ? Of de correcte lijst ?

als je de correcte lijst terugkrijgt dan zijn de gegevens in elk geval toegekomen in de octagon.

je gebruikt dreamset zie ik - al eens geprobeerd met dreamboxedit ? En staan alle parameters correct ? Het zit 'm soms in een klein hoekje......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jean-Claude zei:

tja, daar kan ik niet mee helpen........

je sluit enigma2 toch op de "gewone" manier af ?

het enige wat ik nog kan bedenken is dat satellites.xml en/of lamedb read-only zijn.

als je, nadat je de nieuwe lijst hebt weggeschreven, je de lijst weer gaat inladen in je pc, krijg je dan de "oude" lijst terug ? Of de correcte lijst ?

als je de correcte lijst terugkrijgt dan zijn de gegevens in elk geval toegekomen in de octagon.

je gebruikt dreamset zie ik - al eens geprobeerd met dreamboxedit ? En staan alle parameters correct ? Het zit 'm soms in een klein hoekje......

Ik weet het niet. Ik ben geen raketgeleerde

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou adviseren om één Octagon receiver te gebruiken in de setup naar de rotor en alleen die éne receiver vers het Openpli image te flashen opdat al dat foutief spul gewist wordt. Koppel pas als alles loopt een tweede receiver aan je setup/schotel.

Neem nooit zenderlijsten van derden als je de samenhang niet kent.

 

Zoals we in het verleden al eens besproken hebben is je setup voor de tuner configuratie met rotor gebackupped op je pC. En op je kladblok notities hoe een tuner configuratie eruit ziet met jouw rotor. Heb je die verloren zul je van voor af aan moeten configureren. Maar eerst op één receiver.

 

Ready Baby

Jeanne Added

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...