Ga naar inhoud


Hoe de transponderlijsten van de satelieten op de pc downloaden via internet voor gebruik in editprogramma's


Aanbevolen berichten

Normaal gezien kan je transponderlijsten via automatic scan of handmatige scan van de satelieten  gemakkelijk importeren in de satontvangers (natuurlijk op voorwaarde dat alles correct afgesteld en ingesteld is in de ontvanger).

Nu vroeg ik me af hoe kan je aan een transponderlijst geraken  via invoer van internet op eigen pc.

Dus niet via een ontvanger naar pc brengen via een editprogramma.

 

In dit geval dacht ik aan laat we de lijsten van kingfsat downloaden op pc. Kheb het programma ter hand genomen dreamset edit omdat  er daar standaard via internet de transponders van internet king of sat kunt downloaden. Maar het werkt niet.

Ik heb gedaan zoals u ziet op de afbeelding proberen de setings van kingofsat te doawnoaden maar werkt niet.

 

Bij de recentere versies 2.4.1 is het nog minder gemakkelijk want daar staat bij downloadsettings from: niks           en je kan er niet kingofsat intypen

Dank bij voorbaat voor het vinden van een oplossingof anders gezegd wie weet raad..

 

1381253481_Schermafbeelding2022-04-06140533.thumb.png.273014f370c38a258e13ca5085c1514d.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal er weer eens naar kijken, heb in het verleden nog wel eens meegewerkt om de xml bestanden die deze functie gebruikt in orde te krijgen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dreamset gaat dit goed.

Bestand nieuw internet instellingen en dan de gewenste sats selecteren

Naamloos.png

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alex1970

Bedankt voor uw reactie, maar voor alle duidelijkheid als ik het goed voor heb laad je satlijsten in van Hans. Allee voor zover ik het goed begrpen heb, maar tis echt de bedoeling van de frenquenties in te laden welke te vinden zijn op de website van kingsat of lyngsat zoals zilverhippie toont met zijn editer E-Channelizer

Ziverhippie

Ok heb het verstaan moet E-Channelizer eens downloaden en daar eens proberen zal dat doen en laat je wel iets weten, ja  weet niet of de versies van windows er iets mee te maken hebben ik gebruik windows11

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het niet over inlezen van settingslisten gehad.

Met die functie zou je de gegevens van King of Sat moeten kunnen downloaden, ik ben daar ooit met John Vioannis mee bezig geweest omdat C-band niet goed gedownload werd.

 

De laatste versie is 2.4.13, dus wellicht eerst eens updaten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...