Ga naar inhoud


Gecodeerde Radio zenders van Digiturk luisteren op Enigma2 boxen!


Aanbevolen berichten

Beste leden,

na aanleiding van mijn vorige topic dacht ik toch aan om als nieuwe topic veder te gaan. Ik hoop dat jullie mij verder op weg kunnen helpen.

 

ik zit nog steeds met het volgende probleem die ik maar niet kan oplossen en jullie hulp erbij nodig heb..

 

Ik ben zoals jullie weten Digiturk Abonnee en bezit hun originele Ci+ Module en hun originele Irdetto smit smardcard. Zie foto's.

Op mijn Mutant Hd2400 kan ik wel naar gecodeerde tv zenders kijken  maar niet naar de gecodeerde radio zenders luisteren. Ik heb via DreamEdit op de pc de PID waardes aangepast en ook CI toegewezen aan die ene radio zender maar niks helpt. Ik blijf de open haart zien en hoor geen geluid! De Audio Sync is in orde want verhogen of verlagen van de waarde lost niks op.  Zie ik iets over het hoofd of werkt de ci plus helper plugin tot zover waardoor alleen tv zenders kijken mogelijk is..

 

btw, mensen die Canaal Digitaal of Ziggo kijken op hun Enigma2 Receiver willen jullie mij laten weten of jullie naar gecodeerde radio zenders kunnen luisteren ??

 

Op mijn tv werkt het wel gewoon , mijn tv ondersteund volledig CI+ v1.3 , is dit de reden waarom het op mijn Mutant Hd2400 niet werkt? En werkt de Ci plus helper plugin maar beperkt ??

 

En nog een andere vraag,  jullie hebben er meer verstand van dan ik maar na het zien van de foto's is volgens mij de Digiturk smartcard het zelfde als een Ziggo smartcard. Toch??

 

Groetjes Gökhan Tasgin

20220513_130054.jpg

20220513_130117.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

@Old Satterhandheeft software waarmee hij naar de DVB Signalen kan "kijken".

 

Zoals al eerder aangegeven lijkt het niet een decoderingsprobleem te zijn, maar een niet normgerecht radio signaal.

De radio stream is gelabeld als tv signaal omdat er ook foto's worden getoond.

 

Misschien wil @Old Satterhand eens naar die radio stations kijken en nagaan wat er aan de hand is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, ceesv zei:

Misschien wil @Old Satterhand eens naar die radio stations kijken en nagaan wat er aan de hand is.

 

Helaas kan ik de digiturk kanalen hier niet ontvangen omdat ik alleen de 4 Europese satellieten op mijn schotel heb.

 

Over het algemeen kun je stellen dat een transport stream met alleen audio voor problemen kan zorgen.

Zo kan ik zelf radio opnamen van mijn E2 ontvanger prima afspelen op de ontvanger zelf, maar niet verwerken met b.v. TS-Doctor.

Soms werkt het wel, soms niet.

Afspelen van die ingekorte opnames gaat dan soms weer ook niet meteen goed.

Dat moet ik dan oplossen door eerst een sprongetje te maken, de weergave te stoppen en weer op te starten vanaf het laatst bewaarde punt.

 

Het is niet anders. Het blijkt een grijs gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...