Ga naar inhoud


Google chromecast tv


Aanbevolen berichten

Beste, ik wil de gewone Chromecast die op mijn Panasonic Oled 55 Gzw 954 is aangesloten vervangen met de Chromecast TV omdat ik heb gelezen dat deze een beter beeld doorgeeft

Ik stream hoofdzakelijk met de Canal Digitaal app, YouTube en Netflix

Omdat deze Apps al op mijn tv aanwezig zijn wat is dan voor mij nog een toegevoegde waarde van de google apps 

Als ik het goed begrepen heb moet je voor deze diensten toch een abonnement afsluiten en niet gratis te gebruiken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vragen zijn althans voor mij onduidelijk.

De eerste vraag of meer een opmerking is dat jij de huidige GEWONE Chromecast (waarschijnlijk V3) wilt vervangen door waarschijnlijk de Chromecast V4 / 4K.

De daaraan gekoppelde veronderstelling dat het beeld met de laatst genoemde beter zou kunnen zijn klopt maar dan zal de bron ook in 4K moeten uitzenden.

 

De daarna gestelde vraag begrijp ik niet.

Jij schrijft dat je voornamelijk CD, YouTube en Netflix streamt.

Het is in jouw openingsbericht niet duidelijk of jij deze via de gewone Chromecast streamt of direct via de betreffende apps op jouw TV.

 

Je zult voor het streamen van de CD en / of Netflix content altijd een abonnement moeten afsluiten, ongeacht of jij de content nu via de Chromecast of direct via jouw TV streamt.

 

Dus misschien jouw vraag iets duidelijker stellen.

 

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen,

Het betreft HDR kwaliteit die mijn tv heeft en geen 4k.

Ik stream meestal via de Chromecast v3 .

Daarnaast gebruik ik als de satelliet vanwege slecht weer uitvalt de Canal Digitaal App  die op de Tv is geïnstalleerd.

Ik heb voor  Netflix en Canal Digitaal uiteraard een abonnement 

Het gaat mij om het nut van de andere app,s die je met de Chromecast TV kan gebruiken.

Maar de hoofdreden om de v3 te vervangen is de weergave in HDR

Volgens de gebruiksaanwijzing van de Tv ondersteund deze alle HDR formaten 

Mvg Hans 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok helder.

De weergave d.m.v. de Chromecast v4 in hoge beeldkwaliteit op jouw TV zal geen probleem zijn maar zoals al geschreven zal dan de bron ook in een navenante hoge kwaliteit moeten uitzenden en dat is in de regel bij CD niet het geval.

Ook zullen de technische eisen zoals o.á. HDMI Poort met ondersteuning voor HDCP 2.2 en 60 FPS beschikbaar moeten zijn.

 

Overigens zal je naar mijn mening hiervoor de Chromecast Ultra moeten gebruiken.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jurgen,

Ik was in 1e instantie ook van plan de Ultra aan te schaffen.

Maar in een review op Tweakers stond dat je net zo goed de TV 4V kan kopen omdat deze dezelfde kwaliteit heeft en net zo duur of zelfs goedkoper in prijs

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste , dat heeft niets met vertrouwen te maken maar ik kon uit de info over de Chromecast Tv op tweakers niet de informatie vinden die voor mij situatie  van toepassing is  . Er wordt alleen een aankoop vergelijking gemaakt tussen de Ultra en Tv chromecast maar niet specifiek over de mogelijkheden .

 

Mvg Hans 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...