Ga naar inhoud


Ontvanger blijft aanstaan na opname.


cheapwatcher

Aanbevolen berichten

Ik heb regelmatig het probleem dat na een opname op een FTA kanaal, zoals NPO 1/2/3 de Vu Ultimo 4k ontvanger (met VTI) niet uitgaat. Wanneer ik opneem van een gecodeerd kanaal zoals SBS6 gaat het wel goed. Dan gaat hij naar standby en de opname decoderen en daarna uit. Voor de FTA zenders is dit natuurlijk niet noodzakelijk. Ik heb alleen de gecodeerde zenders gekoppeld aan de CI+ module. Is dat iets wat ik moet aanpassen? De timeropname staat standaard ingesteld op achteraf decoderen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uren geleden, cheapwatcher zei:

Ik heb alleen de gecodeerde zenders gekoppeld aan de CI+ module. Is dat iets wat ik moet aanpassen?

neen

 

wat heb je der bij instellingen / timer allemaal staan

Screenshot_1.thumb.png.4a1fce9b7d49a5aaa2de03e1d2c31968.png

 

hopelijk is het goed leesbaar!

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dit zo lees zou je zeggen dat er mogelijk scrambled records in de opnamemap staan die de verkeerde status hebben?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja moet je maar eens kijken of die descrambled of niet zijn.

@cheapwatcher overigens als je de timer opnamen aanmaakt via EPG kun je ook bepalen of die automatisch terug moet naar z'n vorige status indien de opname is afgelopen qua tijd. Als jij die opname van CI+ laat decoderen, dan moet dat natuurlijk onmiddellijk na de opname stopt en in status standby. (dus met CI+ nooit in deepsleep als je meerdere opnames die avond hebt getimerededede)

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nu steeds ervaarde dat de ontvanger in deep standby stond, opname gemaakt van bijv NPO1, ontvanger gaat naar gewone standby en blijft daarin. Handmatig naar deep standby lukt niet (niet met de knop op het apparaat of met de ab). Wanneer ik dan een korte opname op bijv RTL4 doe dan gaat hij die opnemen en daarna decrypten in standby. En vervolgens gaat het apparaat wel naar deep standby.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-6-2022 om 10:41, Tonskidutch zei:

ah oké.

maar betreffende de omschrijving van je eerste topic-bericht had je toen meerdere timers geprogrammeerd EN is er een EPG import actief geweest?

Ik dacht 1 timer. EPG import loopt 's avonds rond half 9 dacht ik, omdat er dan regelmatig iets opgenomen wordt.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

EPG import zou ik echt zo inplannen op een tijdstip dat je geen TV en of opnames maakt.

Ik stelde die op 2:00 uur vroeg in de nacht terwijl ik lig te slapen. Probeer het eens zou ik zeggen.

Met wake up van uit deep standby? Gaat dat goed en sluit hij dan ook weer af nadien.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...