Ga naar inhoud


Mogelijkheden Tahoma box


Jürgen

Aanbevolen berichten

Bij de recent door mij bestelde elektrische screens wordt gratis een Tahoma box meegeleverd zodat ik de screen via mijn iPhone kan bedienen.

 

Ik gebruik bij ons in huis een 7-tal KlikAanKlikUit schakelaars van het type APC3-2300R en daar is van de week één van de afstandsbedieningen defect geraakt.

Voordat ik nu een nieuwe bestel vroeg ik mij af of deze APC3-2300R schakelaars ook via de Tahoma box met de iPhone te bedienen zijn?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee. Met de box zit je vast aan het Somfy platform. Dus moet je Somfy stekkers kopen.

Of een Homey.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 15-9-2022 om 15:35, Psychosammie zei:

…. Of een Homey.

 


ik kom toch nog even terug op dit onderwerp.

 

De Somfy stekkers zijn nogal prijzig dus vraag ik mij af wat een Homer toevoegt bij de onderstaande configuratie apparaten.

Zoals ik al schreef gebruik ik 2 buitenzonweringen met een Somfy motor en die kan ik met de TaHoma box (app) bedienen.

Verder gebruik ik ook elektrisch bedienbare binnenzonwering van Luxaflex welke ik met hun eigen Luxaflex PowerView afstandsbediening bedien.

En daarnaast nog een 7-tal normale lampen die ik met KlikUitKlikAan stekkers bedien.

 

Even de kosten voor het een en ander buiten beschouwing gelaten, wat zou nu de meest ideale combinatie zijn om al die genoemde apparaten met één afstandsbediening of app te bedienen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Homey is een apparaat om je huis echt slim te maken. De grote tegenhanger is Home Assistant.

 

Ik wil helemaal niet zelf mijn Luxaflex of buitenzonwering bedienen. Met een lichtsensor of een temperatuursensor kan ik Homey laten beslissen dat de zonwering open of dicht moet. Uiteraard blijft de afstandsbediening wel werken.

 

Wat ik begrepen heb kan HA meer dan de Homey maar daar moet je dan wel wat tijd insteken. Het voordeel van de Homey is dat alle zenders al ingebouwd zijn. Zigbee, Z-Wave, 433Mhz, infrarood. Ik kan dus moeiteloos alle technologieën door elkaar gebruiken. Bij HA heb je daar verschillende USB stickjes nodig.

 

Verder heb ik een Google schermpje dat flows van de Homey kan starten maar dat gebruiken we nog niet echt omdat Google voor Home Automation een onbetrouwbare partner is.

 

Wil je meer weten? Homey heeft een Youtube kanaal.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...