Ga naar inhoud


power inserter


ikkuniet

Aanbevolen berichten

Ik heb een dreambox met draaibaare schotel stab 100

Ik heb ook de swaiger sf900 compleet en de stab mp02

Nu was mijn idee ik gebruik 1 voeding met power inserter voor de satfinder en 1 voeding met power inserter voor de stab mp02, kun je gewoon de signalen opzoeken maar de power inserter van swaiger is een probleem .

Vraag :waarvoor dient een power inserter en kun je niet zonder gewoon een 18 volt voedingkje gebruiken 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De spanning op de coax kabel voedt onder meer de LNB.

In de LNB zit een schakelaar, zet je 13 Volt op de kabel ontvang je de verticale transponders, zet je 18Volt op de kabel ontvang je de horizontale transponders.

 

De rotor maakt het niet uit, die draait op zowel 13 als 18 Volt voeding op de antenne kabel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, ikkuniet zei:

CEESV, Dus als ik het goed begrijp, heb je voor de lnb om de H of V transponders te scannen een power inserter nodig

Die zit al ingebouwd in de Swaiger SF900

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie in de koffer geen power inserter zitten, maar een powerbank, dat is een accu, die de satfinder van voeding voorziet.

Swaiger heeft de satfinder compact gemaakt, en de voedingsaccu los bijgeleverd.

 

Je kan kiezen je satfinder tussen je ontvanger en lnb te plaatsen, waarbij de voeding voor de satfinder en de lnb uit je ontvanger komt, of los te gebruiken, waarbij je in plaats van je ontvanger de accu, powerbank, aansluit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even een foto genomen van de inhoud van mijn kofferdie ik jaren geleden zo heb gekocht, zoals je kunt zien geen ruimte voor een powerbank, maar wel voor een powerinserter de mp02is uiteraard later aangeschaft, het tape om de voeding zorgt er voor dat  de stroomdraad WEER niet breekt bij de ingang voeding, dus ik zal gewoon ff een 18 volt voedinkje scoren

sf9000.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is een oudere versie, indien je de sat finder niet tussen een ontvanger en antenne plaatst, maar de lnb moet voeden door de sat finder.

Je zou i.p.v. de 18 Volt voeding ook een powerbank kunnen aansluiten.

 

Dit is de versie waarmee de SF 900 geleverd wordt.

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 klopt erg oud , ik denk de eerste ,werkt nog prima op de orginele software heb het cdtje wat er bij kwam ook nog, maar, je kan hem wel tussen de ontvanger en lnb plaatsen  geen probleem , maar de ruimte in het koffertje is beperkt daarom voedingkje, de versie die jij laat zien is update vis usb en de miijne via com, maar hoeft niet doet gewoon alles wat hij moet doen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog even via het orginele cdtje gekeken naar het aansluiten van deze sat finder , maar er zit wel het 1 en ander aan verschil in, je kan deze niet zo maar op een voeding aansluiten , dit moet via quote,...1.3 Aansluiten van de SAT-Finder plus Verbindt de met ‘LNB’ aangegeven bus van de SAT-Finder plus door middel van de meegeleverde coaxkabel direct met de aanwezige LNB. Daarna sluit u aan de bus ‘REC’ een spanningsverzorging aan, dit kan via een DVB-receiver, multischakelaar of SCHWAIGER GW9000 gebeuren. Wartelmoer slechts hand vast aandraaien, dus .als je intresse hebt in een kopie van de orginele cd dan lees ik het wel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...