Ga naar inhoud


EPGimport en lokaal EPG bestand


phum3
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Mocht ik dit in een verkeerde forum hebben gepost, mag dit uiteraard verplaatst worden door een moderator.

 

Een nonkel die in een zorgcentrum verblijft kijkt telenet via een CI+ kaart. Om hem de mogelijkheid te geven om programma's op te nemen (ze gaan daar vroeg slapen en zo kan hij overdag kijken naar de programma's die hij de dagen ervoor heeft opgenomen) heb ik bij hem een Vu+Duo2 geïnstalleerd met ingebouwde harde schijf en OpenATV (deze werd door mij niet meer gebruikt wegens overgestapt naar een 4K ontvanger). Hij gebruikt dit reeds enkele maanden naar grote tevredenheid.

Nu was ik daar straks op bezoek en heb ik vastgesteld dat telenet slechts 2 dagen EPG geeft voor de CI+ kaarten (tegenover 14 dagen voor de TV-boxen en digi-recorders). Op sommige zenders is de EPG zelfs beperkt tot het huidige en het volgende programma. Ik heb dit opgezocht op hun site en dit blijkt effectief zo te zijn (maximum 2 dagen EPG).

 

Omdat de EPG voor hem noodzakelijk is (hij is ondertussen 82 jaar) om gemakkelijk zijn opnames (timers) te kunnen plannen, heb ik EPGimport geïnstalleerd. Probleem is dat hij geen internetconnectie heeft en dus enkel EPG via de kabel ontvangt. En deze is dus beperkt tot 2 dagen of minder. Daarom dacht ik de EPG bij mij thuis te downloaden en via een USBstick bij hem op de Vu+Duo2 te kopiëren. Als de EPGimport plugin deze dan kan importeren kan hij ook een EPG van 14 dagen gebruiken. Ik heb informatie opgezocht, maar het lukt me niet om dit voor elkaar te krijgen.

 

Vandaar mijn berichtje, in de hoop dat iemand van jullie onmiddellijk kan zien wat ik fout doe.

 

In bijlage kunnen jullie mijn 3 XML bestanden vinden (in een ZIP-bestand omdat ik XML niet kon uploaden). EPG.sources.xml, EPGtelenet.xml en telenet.xml. Verder enkele schermafdrukken.

In de EPGimport plugin kan ik de bronnen zoals ik ze heb aangemaakt zien. Ik heb een subdirectory gemaakt in de root met de naam EPGdata. In die map heb ik mijn gedownloade EPG geplaatst. Om de testen heb ik mij beperkt tot slechts 3 zenders (één, canvas en VTM).

Als ik bij de bronnen op de gele knop klik, krijg ik de melding "Geen actieve bronnen gevonden; niets te doen".

Als ik in de plugin kies voor handmatige import (ook gele knop), krijg ik de melding dat dit een paar minuten kan duren. Als ik dan op 'Ja' klik, verdwijnt de melding maar gebeurt er verder niets. Het resultaat blijft steeds hetzelfde: '0 programma's gevonden'.

 

Weet iemand aan de hand van de bezorgde bestanden wat ik foutief heb ingesteld. Ik heb mij gebaseerd op de info die ik hier en daar heb kunnen vinden. Maar blijkbaar interpreteer ik het één en ander toch foutief, want ik krijg het niet werkend. Of is dit met een lokaal EPG-bestand als bron gewoon niet mogelijk.

 

Alle info en hulp wordt erg gewaardeerd.

 

Groeten
Piet

 

 

 

EPG Import bronnen.jpg

Geen actieve bronnen.jpg

Handmatige Import.jpg

0 programma's.jpg

EPGimport.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Met handmatig bedoelen ze waarschijnlijk niet uit de file laden maar de internet import handmatig starten ipv gepland.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...