Ga naar inhoud


VU duo 4k se Hoe tuner selecteren voor timer opname


Zorba

Aanbevolen berichten

Ik heb mij reeds suf gezocht hoe ik zelf kan bepalen welke tuner hij moet gebruiken voor een timeropname, soms wordt mijn keuze van programma geblokkeerd  door de opname ,bv kiest de opname voor rotor en wil ik dan naar Tippik  kijken op Hotbird is die geblokkeerd doordat mijn tweede schotel enkel 19.2 en 23.5 en 28.2 kan ontvangen.

Mocht ik zelf kunnen een tuner toewijzen zou ik dit probleem niet hebben

Dank voor u repliek

Zorba

 

VUDUO4kSE- VU Duo²- X-trend 4000

Link naar reactie
Delen op andere sites


in openvix kan ik dat makkelijk instellen als voorkeurtuner voor kijken en opnames.Staat onder instellingen - tuners - diversen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-10-2022 om 10:41, Zorba zei:

bv kiest de opname voor rotor en wil ik dan naar Tippik  kijken op Hotbird is die geblokkeerd doordat mijn tweede schotel enkel 19.2 en 23.5 en 28.2 kan ontvangen.

 

twee ongelijke tuner configuraties / schotels met feed of multifeed leveren altijd dat probleem aan een twin tuner configuratie.

Dus zul je moeten opletten met/van welke schotel je wilt opnemen.

Misschien helpt een bouquet aanmaken met dreamboxedit voor schotel 1 en schotel 2 opdat je dan iets meer controle hebt,

maar per EPG zul je het niet kunnen aansturen op een single feed.

 

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet mee eens.In openvix kies je volledig hoe het moet gebeuren.Je kiest voorkeurtuner voor kijken en ook voor opnames.De box doet het dan wel goed.Werkt hier perfect.Voorkeur staat op de vaste tuner en dan kiest hij eerst de vaste tuners voor opname.Enkel als ze allen bezet zijn gaat hij de rotor bijzetten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja staat ook niet bij welk image hij gebruikt.Bij de image die ik heb werkt het perfect. Zowel met twin tuner als dubbele twin tuners.Vermoed dat het met FBC nog makkelijker moet zijn maar heb die nog niet (en voorlopig niet nodig)

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...