Ga naar inhoud


curieus probleem - bug in oscam ?


Ga naar oplossing Opgelost door theparasol,

Aanbevolen berichten

ik heb hier een eigenaardig probleem gevonden met oscam - ik ben namelijk bezig om mijn zenderlijsten up-to-date te zetten, en hiervoor gebruik ik dreamboxEdit op de pc.

ik selekteer een satelliet en ik loop de zenders één na één af om te zien of ze beeld geven of niet - een titanenwerkje dat ik 1x per jaar uitvoer.

Nu viel het mij op dat bepaalde kanalen waarvan ik weet dat ze normaal gezien beeld geven, nu op zwart bleven staan. Dus even het oscam log erbij gehaald, en daar zag ik de boodschap "no free multiplex" (of iets in die aard). Een verder nazicht van het log leerde me dat er nog steeds multiplexen sleutels aan het ophalen waren voor kanalen waar ik al tientallen minuten lang niet meer op was afgestemd !

Dus ben ik een beetje gaan testen, en nu blijkt dat ELKE keer dat ik een nieuw kanaal aanklik in dreamboxEdit, er een nieuwe demux wordt toegewezen aan dat kanaal, zonder dat de vorige multiplexen worden gedeaktiveerd ! En dat spelleke blijft voortduren tot wanneer alle multiplexen op zijn.

Ik heb het einde van het oscam log toegevoegd, ge ziet dat er nog steeds sleutels van verschillende zenders via meerder multiplexen worden opgehaald, en dit terwijl ik op maar één zender ben afgestemd. Even ook gecontroleerd of er iets aan het "streamen" was in de achtergrond, maar dat is niet het geval. Ook wordt enkel tuner A aangesproken.

Dus waarom blijft oscam sleutels ophalen van zenders die niet eens meer door tuner A ontvangen worden, die niet gestreamd worden, niet worden opgenomen en ik niet langer naar aan het kijken ben ? Da's toch je reinste onzin ?

Ik verwacht van oscam dat deze enkel de zender(s) waar ik naar kijk, stream of aan het opnemen ben behandelt, niet deze waar ik al lang niet meer ben of afgestemd.

is dit een bug in oscam, of heeft dit een andere reden ?

log.txt

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


vervolg.......

ik heb een enigma restart gedaan, terug naar vtm, en toen ben ik via de afstandsbediening die zenders nogmaals gaan opvragen.

Blijkt nu dat alle zenders gewoon via demux 0 lopen. Ik zie in het oscam log ook dat alle lopende multiplexen terug gesloten werden bij de enigma2 hertsart.

dus een bug in dreamboxedit ?

ik ga nu nog eens testen met de webinterface om te zien welk gedrag oscam hier vertoont.....

log (1).txt

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vervolg 2 ..........

even zitten testen om kanalen te veranderen via de webinterface van enigma2, en ook hier geen probleem, bij elke zenderwissel wordt demux 0 aangesproken.

ik kan het dus enkel reproduceren via dreamboxEdit, als ik daar via een dubbel-klik van zender verander.

heel vervelend, maar bon, dan testen we wel via de webinterface.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"detect channel name" staat op "2 - on (save FTA)"

"write detected prov name to srvid" staat aangevinkt.

voor de rest is alles hetzelfde.

zal even testen met uw instellingen om te zien of het een verschil maakt.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

' t is geen waar eh.

na het wijzigen van die 2 parameters in de oscam config DVB-api werkt het nu terug correct via dreamboxEdit !

er wordt geen nieuwe demux meer toegewezen, bij elke kanaalwissel blijft nu demux 0 in gebruik - zoals het hoort.

 

kijk, dit is één van de redenen waarom ik oscam eigenlijk haat. Het hangt met haken en ogen aaneen. Als ik het goed voorheb dienen die opties (die ik nu heb uitgeschakeld) om de zender-naam-lijst van oscam (srvid) up-to-date te houden. Leg me nu eens uit waarom die opties de oscam multiplex aansturing omzeep helpen als de zenderwissel vanuit een pc wordt aangestuurd (maar niet via de webinterface). Dat houdt toch geen steek ? En het is niet de eerste keer dat ik merk dat het aanpassen van een bepaalde parameter in oscam onverwachte neveneffecten heeft.

 

dit probleem lijkt nu opgelost, met dank aan theparasol voor de gouden tip.

aangepast door Jean-Claude

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...