Ga naar inhoud


Nieuwe decoder nodig


Anoniemanoe

Aanbevolen berichten

Abcom en Vu+ leveren allebei ondersteuning aan OpenPli. Volgens mij zit je bij beide goed. Ik ga ze een vergelijken.

Ik heb een apparaatje geleend waarmee ik test, Xsarius Fusion HD SE. Ik moet bekennen dat het een verademing is vergeleken met de DM500HD. Start snel op, Zapt snel en HDMI CEC werkt geweldig. Kost online maar 65,- . Alleen wordt er geen ondersteuning verleend aan OpenPli, dan kan het snel afgelopen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@John van Dreumel Het wordt de Abcom Pulse 4k, maar dan de mini. Voor minder geld krijg je meer waar voor je geld. Alleen bij VU+ weet je zeker dat je over 10 jaar Openpli kunt updaten. Bij Abcom weet ik dat niet. Ik heb veel merken gezien, zoals bijvoorbeeld de Mutant. Deze komen en gaan.

aangepast door Anoniemanoe
typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Anoniemanoe zei:

@John van Dreumel Het wordt de Abcom Pulse 4k, maar dan de mini. Voor minder geld krijg je meer waar voor je geld. Alleen bij VU+ weet je zeker dat je over 10 jaar Openpli kunt updaten. Bij Abcom weet ik dat niet. Ik heb veel merken gezien, zoals bijvoorbeeld de Mutant. Deze komen en gaan.

Laat maar. Al een jaar problemen met HDM CEC. OpenPli neemt contact op met fabrikant maar er komt geen adequate oplossing. Lekkere ondersteuning dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat bericht ook gelezen over het ontwaken vanuit deep standby wat niet schijnt te werken. Ik gebruik dat niet en zou het dan ook niet missen. Voor zover ik weet werkt het gewone aan / uit zetten van de TV met HDMI-CEC gewoon goed. Meer heb ik niet nodig. 
 

Ik doelde overigens ook op de mini van ABcom.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@John van Dreumelontwaken uit standby vind ik ook meer irritant dan handig, maar ik lees dat zappen ook niet werkt en omdat ik de receiver in een kast heb liggen, wil ik zappen via de afstandsbediening van de tv.

 

Een ander vraagje. Ik ben niet geintereseerd in multistream kan ik dan dvb-s2x links laten liggen of zijn er nog redenen aan te geven waarom beter is om een dvb-s2x tuner in huis te halen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Er zijn ook twin tuner TV toestellen met dubbel CI+ slot.

Betekend dat je ook weer een paar kabels en voeding minder hebt 😁

En zonder gekheid mijn TV levert prachtige beelden (met of zonder Vu+)

Mijn Tv heeft ook een dvb-s2 tuner. Alleen vind ik Openpli handiger voor het bewerken van zenderlijst en zappen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan op mijn test TV in de HDMI CEC of onder apparaten geen mogelijkheid vinden om een aangesloten apparaat te bedienen. Dus ik kan de PULSe4K mini op dát punt niet testen. Ik ga mijn hoofd TV niet van de muur afhalen + coaxkabels loshalen om de mini daar te testen. Ik bedien mijn Ultimo4K 4K met de Vu+ BT RC.

Dus dát kan ik niet testen met de mini.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, John van Dreumel zei:

Ik kan op mijn test TV in de HDMI CEC of onder apparaten geen mogelijkheid vinden om een aangesloten apparaat te bedienen. Dus ik kan de PULSe4K mini op dát punt niet testen. Ik ga mijn hoofd TV niet van de muur afhalen + coaxkabels loshalen om de mini daar te testen. Ik bedien mijn Ultimo4K 4K met de Vu+ BT RC.

Dus dát kan ik niet testen met de mini.

Super bedankt. Hoeft ook niet. Ik heb wat meer betaald voor de VU+. Je krijgt voor minder geld veel meer terug aan functionaliteiten met de PULSE 4k. Enige pluspunten van de VU+ Zero zijn flash geheugen van 4 GB. De Pulse 4k heeft maar 2 GB aan flash geheugen. Ook heeft Vu+ Zero 2GB RAM, terwijl Pulse Fusion 1GB heeft. Bovendien heb ik meer vertrouwen in VU+ wat betreft langdurige ondersteuning en bestaan. Nou ja, Dreambox stopte ook opeens met ondersteunen van OpenPli

aangepast door Anoniemanoe
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Anoniemanoe zei:

Ik ben niet geintereseerd in multistream kan ik dan dvb-s2x links laten liggen

Die zijn interessant voor 5°W , De Franse FTA TV & Italië TV RAI

flysat.com/en/satellite/eutelsat-5-west-b , vanaf een 70cm schotel !!

en de Italianen op 9°Oost , vanaf een 180cm schotel !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...