Ga naar inhoud


Geen Dolby geluid CD kanalen met Dolby


Ton1906

Aanbevolen berichten

Op mijn Ultimo 4K met OpenATV 7.2 krijg ik op geen enkel kanaal met de keuze Dolby geluid op deze keuze. De keuze MPEG geeft wel geluid. 

Wanneer ik een programma van de genoemde kanalen opneem en afspeel heb ik wel geluid bij keuze dolby.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hoe staan je audio settings?

 

Downmix1.jpg

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Geeft je ontvanger geen signaal aan de uitgang of kan je audio versterker geen Dolby Digitaal vinden?

Zit er een SPDIF kabel aan je ontvanger of gaat Dolby via de HDMI kabel?

Hier werkt het gewoon, er zal toch ergens een setting verkeerd staan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dolby gaat via HDMI. Een opgenomen programma van bijv. NPO1 geeft bij het afspelen wel geluid bij dolby signaal, alleen bij live geen geluid.

Wanneer ik in audio/ondertitel menu downmix AC3 aanzet hoor ik even geluid en bij het weer uitzetten hoor ik ook even geluid.

Bij de Engelse en Duitse zenders heb ik geen probleem, het lijkt wel een codeer probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op wat voor merk/type apparaat wordt het geluid gedecodeerd en (niet) weergegeven?

Codeer probleem zou ook moeten optreden bij weergave van een opname.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik bedoelde niet codering van het dolby signaal in de AV receiver (Marantz SR 8012) maar codering door CD, aangezien ik geen problemen heb bij FTA zenders.

Aan de andere kant zou ik dan ook geen geluid bij het afspelen van een opnames

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal mogelijkheden moeten uitsluiten.

Probeer eens een spdif kabel te gebruiken voor het DD signaal.

 

Of installeer eens VTi om it te sluiten dat het aan open ATV ligt.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar heb je dan een verklaring voor de weergave van een opgenomen programma in dd?

Dan werkt het wel.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook daar weer de wedervraag, Bij Duitse zenders werkt het wel in live mode, alleen bij de Nederlandse zenders niet.

Laten we eens afwachten of het een bug in open atv is.

In het algemene menu zijn ook nog wat voorkeuren in te stellen.

 

instellingen dd.jpg

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit weekeinde test TS met VTi, dan weten we of het een bug is in zijn gebruikte software.

Maar jij geeft aan dat je dezelfde problemen had?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...