Ga naar inhoud


Aansluitingen voeding van een Oyster Vision II


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Ik heb weer een aardig projectje waar ik mee mag stoeien. Deze keer is het een oude volautomatische schotel, een Oyster Vision II.

Ik mis echter twee kabeltjes. Te weten de vierpolige voedingsplug en het kabeltje tussen het bedieningspaneel en de control-unit.

De voedingsplug is een vierpolige vierkant plugje met drie draden. Rood = + 12 volt, bruin = - 12 volt en zwart = ontstekingsdraad geschakelde 12 volt.

Het kabeltje tussen het bedieningspaneel en de control-unit is een kabeltje, ook wel ‘westernkabel’ genaamd, met een RJ10 plug aan beide zijden. 

Om nu maar op de gok het e.e.a aan te sluiten is nooit mijn ding geweest zeker omdat bij verwisseling van de polariteit deze dusdanige schade kan aanrichten kan deze set verloren beschouwd kan worden en dat is zonde. Is er iemand die mij de aansluitingen weet te vertellen van de voedingsplug en of de RJ10 aan beide zijden identiek is aangeknepen? Ik heb nergens een duidelijke foto kunnen vinden of een duidelijk schema. Alle hulp is welkom.

 

 

IMG_0293.jpeg

IMG_0291.png

IMG_2378.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou met een universeelmeter (op ohm bereik) de min aansluiting kunnen localiseren. Meet dan tussen buitenkant van de F connector en de pinnen van de voedingsplug. De overige pinnen is dan de +12v aansluiting. Een zekering in de voedingsdraad zoals op de foto is wel aan te raden.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kunstje had ik al geprobeerd v.w.b de locatie van de -. Echter durf ik het nog niet aan om dan op basis van de gelokaliseerde min aansluiting een aanname te maken welke aansluiting de + 12 volt is. Ik heb een kennis, die eerder een Vision 2 had, een bericht gestuurd met het verzoek duidelijke foto’s te maken. Dat wacht ik liever nog even af. Al is het maar om zeker te zijn. Een fout kan fataal zijn. Hopelijk morgen meer nieuws.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit voor je gevonden:

 

The four pin power plug is correct for Oyster Vision II systems.
The pin outs are as follows looking in the back of the connector with the clip at the top:

Top left: Brown (Earth)
Bottom right: Red (Permanent live)
Top right: Black (12V ignition feed)
Note: The Black is a switch live which, when activated, will auto retract the dish as long as the permanent supply has not been disconnected. When this is live the system will not open.

https://www.motorhomefun.co.uk/forum/threads/oyster-vision11.204906/

  • Like 1

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kan ik zeker iets mee. Sterker nog. Ik kreeg van die kennis later vanavond ook nog een duidelijke foto. Met jouw gegevens heb ik tevens de bevestiging van wat ik op de foto van die kennis zag. Bedankt voor de info. Ik kon, ondanks dat ik in meerdere talen had gezocht, geen duidelijke info vinden.

Morgen gelijk maar eens testen.

759728e5-b7b0-4ff4-95a8-57f7b18c183f.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels loopt de Oyster deels. Astra 1 en 3 worden prima gevonden maar geen Astra 2 noch Hotbird. De laatste zal mij een zorg zijn.

 

Ik ben nu op zoek naar de viervoudige voedingsplug en de zo geheten “westernkabel” het platte zwarte kabeltje met aan beide zijden een 6 polige telefoonstekker. Als iemand die nog gebruikt heeft liggen dan houd ik mij aanbevolen daarvoor. Ik doe ook een oproep in aangeboden gevraagd.

759728e5-b7b0-4ff4-95a8-57f7b18c183f.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...