Ga naar inhoud


Selfsat H22D2+ vraag over Diseqc Motor .


Kev89Sp

Aanbevolen berichten

Hoi Iedereen , 

Eerst dank voor het forum ik ben net nieuw hier . 

Nu ben ik best al jaren bekend met satelliet en installatie ( Woon in Zuid Spanje Regio Alicante ) Vele Cowboy installaties al gaan reparen hier . 

Nu ben ik wel " Onbekend " Met Diseqc motor , Ik heb een nieuwe besteld en een ander merk gekregen desondanks vind ik dat niet erg want degene ze me geven is duurder dan die ik besteld had haha . Dus ik heb nu de Originele Moteck H-H SG-2100A in de plaats gekregen  . Nu omdat ik mijn schotel die afgesteld sta voor en Tv vlaanderen en Canaal digitaal , en ik nog wat moet doen aan de opstelling van de Paal waar deze aan hangt momenteel ( Voorlopig op een kleinere gehangen omdat ik nog de betere moet boren en verankeren in de Spaanse muren haha voor je het weet zit je hier al door een muur en zit alles los dus nu met de hitte kan je amper half uur buiten dit werkje doen . En hij hangt nu goed met boven de 90 % signaal en 14.5 DB dus wou ik deze even zo laten tot het wat afgekoeld is . Dus ik wou de Selfsat H22D2+ testen ( Indien niet ok ***** neemt deze terug ) Nu vind ik op internet de motors voor selfsat en die lijken kleinder ? Of is dit maar een gedacht ? De bedoeling was De Selfsat dus op de Moteck Motor te plaatsen en deze als 2 de te gebruiken en dan neemt het wat minder plaats in . Heeft Iemand ervaring hier met de Moteck motor en deze plaatsen met een vlakke schotel antenne Bvb Dus de Selfsat lukt dit ? Of zijn er speciale benodigdheden ? Heeft  iemand hieromtrent misschien opstelling fotos die het gebruikt met een Motor zoals de Moteck dus niet de Selfsat aangezien die motors blijkt nergens te verkrijgen zijn . 

 

Mocht deze topic al gevraagd en behandeld zijn Sorry dan ... Want ik vond het niet direct dan mag je de link zetten en zal ik deze topic sluiten indien gewenst . 

 

Alvast Bedankt iedereen voor de hulp omtrent de motor en selfsat . 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel daar dacht ik ook aan maar blijkbaar volgens de meting ik  gedaan heb en de specificaties van Selfsat en andere in Spanje zou  het moeten lukken ... Indien niet wissel ik hem gewoon in voor een andere versie dus dat zien we dan wel haha ... Ik zit nu gemiddeld even gekeken nu op 99 % Snr en 88%  AGC Op Astra 3 Astra 1 is ietsje hoger zelfs met gewone Triax schotel 80 Cm met een inverto monoblock quatro , en met africhten had ik zelfs met gemak 28.2 erbij en Hotbird daar moest ik zelfs niet op meten hier deze vond ik per direct Astra 3 was een beetje moeilijk aan het doen maar deze is ook in orde nu dus ik vermoed de regio waar ik woon dat is dus niet andalusie waar ze grotere gebruiken dan ik momenteel ik heb het al gedaan met kleindere dan 80 dia meter om te testen of het lukte gewoon om te weten en het signaal daarop was zelf voldoende om met regen in spanje te kunnen kijken .

 

Maar voor De Selfsat weet jij per toeval of deze dus kunnen werken met de Motor van Moteck omdat ik enkel dus internet de Selfsat Motor - Rotor vind die niet leverbaar is ? 

 

Dank je wel voor de Reply ik houd deze in gedachten als deze H22D2+ te weinig oplevert Thanks .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij gaat het niks worden, een Selfsat op een Moteck rotor. Daar zijn de verloopstukken niet voor gemaakt.

 

Ja, de Astra 28,2 widebeam ontvang je wel maar niet de BBC, ITV, Chanel 4 enz.

 

Je zit waarschijnlijk iets boven de plaats Alicante.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kev89Sp

 

Ik vraag me toch af of het verstandig is om in Alicante een Selfsat H22D2+ te nemen. Een heel bekende Nederlandse satelliet-webshop schrijft ook bij de Selfsat H22D2+ "Geschikt voor ontvangst van Canal Digitaal / TV Vlaanderen tot aan Zuid-Frankrijk / Noord-Spanje" en daar zit jij wel heel ver onder.
Nu is het op dit moment mooi weer maar je wilt de Nederlandse zenders toch ook graag ontvangen als het regent. Ik adviseer je het volgende te doen:
Op de Astra 23,5 zitten ook een paar zenders die wat moeilijker te ontvangen zijn dan die van Canal Digitaal. Het zijn Noe TV HD, 12363V, positie 238 en RTS Svet HD, 11953H, positie247 van de Canal Digitaal zenderlijst.
Ook bij tv Vlaanderen zijn niet alle zenders even makkelijk te ontvangen. Moeilijker dan de rest zijn bijv. Docubox op positie 26 en duck tv op positie 44, beide op transponder 11934V.
Genoemde zenders moet je probleemloos kunnen ontvangen wil je bij regen de rest ook kunnen ontvangen.

 

In Alicante moet de Selfsat 20 graden schuin gezet worden, zie afbeelding.

 

Selfsat H22D.png

Selfsat skew instelling 20 graden.JPG

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje Dank u wel voor je mening ik was ook aan het twijfelen . Hij was al verzonden maar ik ga hem gewoon weigeren . En misschien beter op een gewone Schotel zetten de Moteck motor . Ik heb hier een Triax hangen op Astra 1 en 3 werkend . Maar vind niet al te veel info over de motors Kwa installatie haha . En met de warmte nu .. Zocht ik geen uren in die zon te gaan werken als het lang duurt ... Tenzei er iemand misschien weet hoe best de Motor aan de Sat schotel te montoren . Dat monteren op zich ok ... maar ja als ik even google moet je hem uitrichten op ik dacht 19.2 ? En zo verder ... Wel daar zit ik dus even over te denken indien het makkelijk is ja zou ik in princiepe dit op een uurtje moeten kunnen plaatsen en africhten .... maar motor installeren nog nooit moeten doen en dit is voor mezelf en dan heb ik weer wat bijgeleerd ... 😉 Thanks voor de uitleg over de Selfsat idd ik had ook al wat gelezen maar het ging van het ene antwoord naar een tegenovergesteld antwoord . 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plaats Alicante ligt op 0,5° west dus moet je de schotel niet uitrichten op de Astra 19,2 maar op de meest zuidelijke satelliet en dat is de 0,8 west. Maar geef eerst eens op waar je schotel precies staat (coördinaten tot op 2 decimalen) want de provincie Alicante is groot. Dat kun je eventueel ook via een persoonlijk bericht doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, je moet de elevatie van de rotor (latitude) dus afstellen op 38 graden. De elevatie van de schotel moet je instellen op 52°. Met deze instellingen komt je schotel op 46° elevatie te staan.
De 0,8 west staat vanaf jou locatie precies in het zuiden, mooier kun je het niet hebben. Je kunt de site Dishpointer.com gebruiken om te zien waar je dan op moet richten. Je kunt het ook met de zon doen. Vraag me dan even het tijdstip want dat verschilt elke dag iets.

 

Een heel makkelijk te vinden (ontvangen) transponder op de 0,8 west is 12687H. Deze heeft de parameters DVB-S, SR 27500, fec 3/4 en daarop zit de ongecodeerde zender U-TV. De Spot3 beam die uitgezonden wordt is in Alicante te ontvangen met 52,4dBW en die ontvang je zelfs met een schoteltje van 50cm, zie: https://www.lyngsat.com/Thor-5-6-7-and-Intelsat-10-02.html

Heb je de 0,8 west eenmaal gevonden, dan zou ik afstemmen op een veel moeilijker te ontvangen zender TV4Monde Europe. Die zit op transponder 12643V met de parameters DVB-S2. 8PSK, fec 3/4. Daarmee kun je de schotel veel preciezer afstellen.

 

Om de schotel en rotor heel precies af te stellen, gebruik je onderstaande afbeeldingen.

 

elevatie rotor aanpassen.PNG

richting rotor aanpassen.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...