Ga naar inhoud


NAS mounten aan een Edision


waterpas

Aanbevolen berichten

Is er imand die de syntax kent of weet om een NAS te mounten aan een QNAP 119? Ik weet het is al een "oudje" maar voor m´n andere optie´s werkt ie nog perfect. Ik ben al enige tijd bezig om na inlezen, het zelf te proberen, echter zonder resultaat De laatste keer heb ik m´n tuner zelfs moeten flashen nadat ie door mijn geknoei gecrasht was. Ik heb 2 linker handen, niet verkeerd als je links bent, maar ik ben rechts. Ik wil de NAS aan een Edision Mio 4K plus hangen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@waterpas

ligt er een beetje aan met welk image je op de Edison werkt / geïnstalleerd is

en

ligt er ook aan of je oude QNAP NFS mount en/of CIFS/Samba mount aankan

{ de nieuwe images op de receivers willen ook een nieuwe SMB versie op de NAS om te kunnen mounten, welke firmware staat op je QNAP }

 

Als de NAS 24 uur per dag draait is de eenvoudigste methode een regel in de fstab erbij te schrijven=>

voorbeeld

10.0.0.101:/Multimedia /media/hdd/ nfs rw,nolock,tcp 0 0

IPadres-van-NAS:/padspatie/media/hdd/spatienfsspatierw,nolock,tcpspatie0spatie0

en op de NAS, via het webinterface moet de map /Multimedia zijn gedeeld voor nfs + onder de veiligheid moet het IPadres van de Edison zijn toegevoegd of elk IPadres uit je netwerk.

als tool gebruik je DCC_E2.exe om naar het bestand fstab te gaan op de Edison en daar editeer je (middels rechter muisklik) en voegt die regel gewoon toe, opslaan en de Edison herstarten

 

je kan echter natuurlijk ook automount of autofs gebruiken maar niet beiden combineren met de fstab aanpassing

 

 

 

suc6

 

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie Tonski, ik ga er vanavond achteraan. Ik heb openpli 8.3 erop staan en de NAS heeft de laatste software update gehad. Ik ben met automount bezig geweest maar zonder resultaatJ e opmerking over de nieuwe SMB versie kan ik nu niet onderschrijven maar ga dat vanavond zien, nog eens bedankt en ik laat het weten!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij automount is het van belang dat je kiest of de NAS mount een harddisk vervanging is of niet!

En volgens mij moet bij OpenPli de nfsutils uit de feed geladen worden als je per nfs mount op de NAS, als je per CIFS/Samba mount is dat niet nodig natuurlijk.

 

we gaan het zien

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De automounter werkt niet feilloos zoals ik in enkele images heb ervaren.

Dus als je de NAS echter niet altijd 24/7 hebt lopen is de volgende methode beter opdat je Vu+ snel blijft booten en niet vast hangt op bevestiging van de NAS dat die eindelijk opgestart is.

 

Daarom dus dit bestand aanpassen /etc/auto.network.

IPadres is een voorbeeld

Quote

 

Dann die /etc/auto.network editieren:

Wenn deine VU also die 192.168.178.36 hat, sollte der Eintrag
NAS -fstype=nfs,rw,soft,retrans=5,tcp,nolock 192.168.178.251:/Multimedia
dazu führen, das dein movie Verzeichnis nach /media/net/autofs/NAS gemountet wird, sobald du auf das Verzeichnis zugreifst

 

vertaald

Quote

 

Bewerk vervolgens /etc/auto.network:

Dus als uw VU 192.168.178.36 heeft, moet de invoer
NAS -fstype=nfs,rw,soft,retrans=5,tcp,nolock 192.168.178.251:/Multimedia
ervoor moeten zorgen dat uw filmmap wordt gemount op /media/net/autofs/NAS wanneer u de map opent.

 

 

na een officiële herstart via het menu is dat dus gelukt.

 

nogmaals gebruik enkel één van de methoden die hierboven beschreven zijn

of fstab

of automount

of auto.network

niet mengen

voor een synology:

NAS -fstype=nfs,rw,soft,retrans=5,tcp,nolock 192.168.178.251:/volume1/mapnaam

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  Bedankt Tonski voor je uitgebreide reactie, ik ben bezig geweest na je eerste reactie zonder resultaat. Ben hier in SE even met iets anders bezig geweest, de Hans beker is aan mij voorbij gegaan. Ga nu de laatste proberen. Ze hebben het over een VU, ik heb hier een Mio 4K plus maakt dat iets uit? Ik kan op de ontvanger de automount bewerken, zet ik  "NAS -fstype=nfs,rw,soft,retrans=5,tcp,nolock 192.168.178.222:/Multimedia" daarin, of komt dat in mountbeheer te staan?   

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, waterpas zei:

zet ik  "NAS -fstype=nfs,rw,soft,retrans=5,tcp,nolock 192.168.178.222:/Multimedia" daarin, of komt dat in mountbeheer te staan?

dat schreef ik eerder, die regel komt alleen in etc/auto.network

 

je mag de syntax per methode niet mixen dus zoals ik schreef dit hoort niet in mountbeheer of automount

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

De automounter werkt niet feilloos zoals ik in enkele images heb ervaren.

 

suc6

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tonskidutch zei:

dat schreef ik eerder, die regel komt alleen in etc/auto.network

 

je mag de syntax per methode niet mixen dus zoals ik schreef dit hoort niet in mountbeheer of automount

 

suc6

etc/auto.network dat moet ik dus zelf aanmaken, ik kom dat niet tegen op m´n ontvanger.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...