Ga naar inhoud


Hulp gevraagd bij uitrichten multi-LNB schotel


BLAST3R

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

 

Sinds kort heb ik 'voor de leuk' ook een schotel op mijn dak staan. Het betreft een Triax TDS-80, en dan specifiek het nieuwere model. Ook beschik ik over een Triax multi-feed LNB houder (de 'normale', met drie groeven). Mijn doel is om uiteindelijk Astra 1, 2 en 3 te kunnen ontvangen.

 

Voor Astra 2 en 3 heb ik 2x Inverto Pro Wideband LNB's liggen die op een Inverto IDLU-UWT110-CUO1O-32P Multiswitch aangesloten zullen worden. Gezien de krappe afstand tussen de LNB's op de rail is het plan om voor Astra 1 een 'rocket' duo-LNB (Venton Rocket Twin) toe te passen. Uiteindelijk zou ik dan op Astra 2 en 3 zo'n beetje alles (tegelijk) kunnen ontvangen via Unicable, en voor Astra 1 maximaal twee kanalen tegelijk.

 

Ik heb net al een beetje zitten spelen met wat combinaties en afstanden op de rail, maar het is me nog niet helemaal gelukt om alles perfect te krijgen.. Standplaats is Nijmegen, op een plat dak (eerste etage). Wie o wie zou mij op weg willen helpen?

 

Alvast enorm bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Blast3R

 

Welkom op dit forum.
Het verbaast me niets dat je geen perfect signaal krijgt. De Pro Wideband LNB's hebben een kopdiameter van 60mm. De afstand tussen de Astra 19,2 en 23,5 moet 41mm zijn voor een Triax 80, de afstand tussen de Astra 23,5 en 28,2 moet 47,5mm zijn.
De lnb's van de Astra 23,5 en 28,35 komen dus 12,5mm te ver van elkaar af te staan.
Wideband-lnbs bestaan er niet met een kleinere kop dan 60mm. Je zult dus een grotere schotel moeten nemen, bijv. de Triax 100.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Sprietje zei:

Beste Blast3R

 

Welkom op dit forum.
Het verbaast me niets dat je geen perfect signaal krijgt. De Pro Wideband LNB's hebben een kopdiameter van 60mm. De afstand tussen de Astra 19,2 en 23,5 moet 41mm zijn voor een Triax 80, de afstand tussen de Astra 23,5 en 28,2 moet 47,5mm zijn.
De lnb's van de Astra 23,5 en 28,35 komen dus 12,5mm te ver van elkaar af te staan.
Wideband-lnbs bestaan er niet met een kleinere kop dan 60mm. Je zult dus een grotere schotel moeten nemen, bijv. de Triax 100.

 

Goedenavond Sprietje, dank voor je bericht. Dat is slecht nieuws. :( Ik zal dus op zoek moeten naar een >100cm Triax. Wordt vervolgd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste BLAST3R

 

Ik schreef dat er geen smalle wideband-lnbs zijn. Dat is niet helemaal waar.
Het merk Kathrein is altijd een buitenbeentje geweest zowel in kwaliteit als in prijs.
De kwaliteit staat buiten kijf.
Kathrein heeft speciale lnb's die voor welk model dan ook maar 44mm breed zijn maar ook op een speciale manier bevestigd moeten worden. Niet met een lnb-klem van rond 40 of 23mm maar met een speciale bevestigingsconstructie aan de onderzijde.
Maar de prijs zal je waarschijnlijk niet aan staan. 1 Wideband-lnb kost ongeveer €200,-. Met 3 stuks zit je dan al aan €600,-. Daarnaast heb je ook een Kathrein-schotel nodig. Voor de CAS 80 betaal je ook rond de €180,- en dan komt er nog een rail bij. Al met al meer dan €800,-.

 

Kathrein UAS 582 wideband.jpg

kathrein-uas-582 wideband.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

Beste BLAST3R

 

Ik schreef dat er geen smalle wideband-lnbs zijn. Dat is niet helemaal waar.
Het merk Kathrein is altijd een buitenbeentje geweest zowel in kwaliteit als in prijs.
De kwaliteit staat buiten kijf.
Kathrein heeft speciale lnb's die voor welk model dan ook maar 44mm breed zijn maar ook op een speciale manier bevestigd moeten worden. Niet met een lnb-klem van rond 40 of 23mm maar met een speciale bevestigingsconstructie aan de onderzijde.
Maar de prijs zal je waarschijnlijk niet aan staan. 1 Wideband-lnb kost ongeveer €200,-. Met 3 stuks zit je dan al aan €600,-. Daarnaast heb je ook een Kathrein-schotel nodig. Voor de CAS 80 betaal je ook rond de €180,- en dan komt er nog een rail bij. Al met al meer dan €800,-.

Hoi Sprietje, 

 

Dank voor de suggestie. Hoewel het er goed uit ziet, gaat dat inderdaad het budget een beetje overschrijden, haha. Ik waardeer je compleetheid wel!

 

Als ik het goed begrijp, is de TDS 100 het nieuwe model van '110cm', en zou ik ook de (oudere) TDS 88 kunnen nemen. TDS 100 is wat slechter leverbaar zie ik al op verschillende shops. De TDS 88 kan ik eventueel tweede hands ergens vandaan halen.

 

Ik heb ook nog de befaamde triple-LNB liggen van Canal Digitaal. Wellicht dat ik het eerst daar even mee probeer. De TDS 80 (78) zou perfect moeten zijn voor ontvangst op die kop had ik hier al gelezen. Mocht dat allemaal goed werken dan is de rest van de set-up wellicht overkill en kan dat weer verkocht worden. 🙂 

aangepast door BLAST3R
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de TDS 100 is niet het nieuwe model van TD 110cm.
Hier de oude- en nieuwe serie:
TD 64 is nu TD 65
TD 78 is nu TD 80
TD 88 is nu TD 100
Er is geen vervanger voor de TD 110.

 

De TD 100 is inderdaad moeilijk leverbaar of tegen ongehoord hoge prijzen.

Dan kun je beter de TD 88 nemen voor €60,-
Of de SAB 97 voor €45,- die hetzelfde is als de TD 100.

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Sprietje zei:

Nee, de TDS 100 is niet het nieuwe model van TD 110cm.
Hier de oude- en nieuwe serie:
TD 64 is nu TD 65
TD 78 is nu TD 80
TD 88 is nu TD 100
Er is geen vervanger voor de TD 110.

 

De TD 100 is inderdaad moeilijk leverbaar of tegen ongehoord hoge prijzen.

Dan kun je beter de TD 88 nemen voor €60,-
Of de SAB 97 voor €45,- die hetzelfde is als de TD 100.

 

Ik ga eens kijken of ik de SAB 97 kan scoren. Dat ziet er uit als een goede prijs. Zo te zien is het LNB houder systeem min of meer hetzelfde, dus dat moet dan goed komen met mijn Triax multifeed houder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...