Ga naar inhoud


Problemen met multifeed op triax 110cm


230571

Aanbevolen berichten

Goedendag, ik ben verhuisd van het westen naar het oosten van het land en heb mijn schotel meegenomen. Nu wil ik de schotel weer aan de praat krijgen, maar of de lengte en breedte graad kloppen niet meer, maar denk eerder dat de multifeed arm met de lnb's verschoven zijn tijdens vervoer. Wie kan en wil mij verder helpen om dit op te lossen. Grt Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste 230571

 

De afstanden van de lnbs zullen nauwelijks veranderen, mogelijk wel de schuinte van de rail en de elevatie van de schotel. Ik neem aan dat je bij de verhuizing de houder van de multirail gewoon uit de lnb-arm verwijderd hebt. De lnb-klemmen op de rail zitten met parkers in de groef van de rail. Ik verwacht niet dat die verschoven zijn want dat kan bijna niet.
Maar zonder aan te geven waar de schotel nu staat (tot op 2 decimalen nauwkeurig) en beter ook nog waar hij eerst stond, kan ik je ook niet verder helpen. Als je wilt, kun je dat via een persoonlijk bericht aangeven. Ook zul je aan moeten geven welke satellieten je wilt ontvangen. Ik neem aan dat hetzelfde is als voorheen.
Een foto van je schotel met de lnb's is altijd welkom.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Sprietje zei:

Beste 230571

 

De afstanden van de lnbs zullen nauwelijks veranderen, mogelijk wel de schuinte van de rail en de elevatie van de schotel. Ik neem aan dat je bij de verhuizing de houder van de multirail gewoon uit de lnb-arm verwijderd hebt. De lnb-klemmen op de rail zitten met parkers in de groef van de rail. Ik verwacht niet dat die verschoven zijn want dat kan bijna niet.
Maar zonder aan te geven waar de schotel nu staat (tot op 2 decimalen nauwkeurig) en beter ook nog waar hij eerst stond, kan ik je ook niet verder helpen. Als je wilt, kun je dat via een persoonlijk bericht aangeven. Ook zul je aan moeten geven welke satellieten je wilt ontvangen. Ik neem aan dat hetzelfde is als voorheen.
Een foto van je schotel met de lnb's is altijd welkom.

 

Goedendag, hij stond eerst in het westen op 52.02 en 4.16 en nu in het noordoosten zijn de coordinaten 52.81 en 7.06!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het volgende aan je schotel veranderen:
Elevatie 0,2 graden lager op 28,4°, de schuinte van de rail 2 graden minder, moet nu 9 graden zijn, de afstanden tussen de lnb's blijft hetzelfde.
De skew van de lnb's moet bij alle lnb's ruim 2 graden minder zijn.
Astra 28,2 skew -8°
Astra 23,5 skew -5°
Astra 19,2 skew -2°
Hotbird 13 skew -1°
t.o.v. verticaal, niet t.o.v. de rail.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...