Ga naar inhoud


Apps om schotel uit te richten; hoe te gebruiken???


FGH77

Aanbevolen berichten

Ik probeer nu al 4 dagen mijn 80 cm schotel met quad monoblock uit te richten met behulp van verschillende apps zoals SatFinder, Satellite Finder, etc. Ik heb nu de schotel op de grond staan en heb zowaar beeld op bepaalde zenders (RTL, maar niet op SBS en NED). Het beeld wat ik dan heb heeft een signaalsterkte van 48% SNR en 82% AGC en je ziet nog wel af en toe blokjes op het beeld. Als ik de schotel ga ophangen, verdwijnt het beeld weer.

Ik snap alleen helemaal niet hoe ik die apps moet gebruiken en hoe ik de telefoon moet houden. Dan staat er bv bij de Astra 3B een azimuth van 158 graden, maar waar moet ik de telefoon dan houden? Op de schotel, op de LNB kop, op de 23,5 kop?

Heeft iemand goede ervaringen met bepaalde apps?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eens bij dishpointer.com   Vul je postcode in en kies astra  3 als satelliet. Zet het ballontje op de plek waar de schotel staat en je ziet in welke  richting de LNB moet staat.

 

Eventueel kun je hier:https://www.satellite-calculations.com/Satellite/lookangles.php ook de gegevens invullen en kan kun je laten berekenen wanneer de satelliet precies in de richting van de zon staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg op dishpointer.com ongeveer hetzelfde te zien als op de apps. Ik weet dat ik de schotel in de goede richting heb staan, maar ik weet niet hoe ik de azimuth moet lezen. Ik heb de schotel op 29 graden staan zoals hij altijd al stond, maar ik krijg maar geen signaal.

Ik weet nu ook niet of de LNB SKew wel goed is, omdat ik ook daar aan heb zitten draaien. Op de site staan -5,3 graden, maar ik heb ook gelezen dat hij 11 graden moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nijeholtwolde, Friesland.

 

Als ik eens zo`n apparaatje wil gaan proberen waarmee je het signaal van de schotel probeert op te vangen (satfinder/satbeeper), welke is dan het beste om te proberen (merk)? Ik kan dit apparaat dan alleen op de LNB kop zelf aansluiten, aangezien de bekabeling van LNB kop naar ontvanger onder de grond ligt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...