Ga naar inhoud


Topfield TF7700HSCI, verticalen transponders


Checkin

Aanbevolen berichten

Omdat er geen speciaal Topfield forum is, heb ik hem hier geplaatst.

 

Het is een receiver op leeftijd, hij wordt ook niet meer dagelijks gebruikt.

 

In het begin was er twijfel of de schotel en LNB wel goed stonden maar het ligt toch echt aan de ontvanger.

Ik ontvang alleen nog maar horizontale transponders, verticaal komt er niks meer binnen.

Aansluiting op de satelliet ontvanger los genomen en de Satlink tester er op aangesloten, dan komen de verticalen transponders met een mooi signaal binnen.

 

 

 

Is dit een bekend probleem wat kan optreden bij deze ontvanger ?

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Meet de spanning eens aan de lnb, die zou 13 Volt moeten zijn bij de verticale transponders.

De schakel transistor bij de tuner zou defect kunnen zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx ceesv voor de snelle reactie.

 

Ik kom hierop terug, kan een paar dagen duren, maar ik ga meten, meten is weten.

 

Tja en als die transistor defect is,  zijn er nog schema's en het type transistor te achterhalen  ?

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je op youtube kijkt zie je een filmpje van een vergeljkbare receiver waarin 2 LNB power ic's zitten.

Of die defect zijn bij jou?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...