Ga naar inhoud


Elektrische Boiler wordt niet warmer dan 28 graden, zelfs na vervangen van anode en kalkreiniging.


Rera123

Aanbevolen berichten

Zoals in de titel staat heb ik een boiler die niet warmer wordt dan 28 graden. Ik heb de boiler leeg laten lopen en de anode er uit gehaald, er was bijna niks meer van de anode over en er was heel erg veel kalk aanslag. Ik heb beide anodes vervangen en de kalkaanslag verwijderd. Nu heb ik de boiler gevuld en wordt hij nog altijd niet warm ondanks dat hij op 60 graden staat ingesteld. Uit en aan zetten heeft ook geen zin. Heeft iemand enig idee wat een volgende oplossing zou kunnen zijn? Ik had echt verwacht dat na het vervangen van de anode en het verwijderen van de kalkaanslag hij het weer zou doen. Het gaat om een Wesen ECO boiler. Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom.

 

Meten is weten, een thermistaat regelt de temperatuur en het verwarmingselement verwarmt het water.

Een eventueel geplaatste maximaal thermostaat begrenst de maximale temperatuur.

 

Anodes beschermen de ketel tegen corrosie, verwarmen doen ze niet.

 

Controleer de thermostaat en het verwarmingselement.

 

Nog beter, waneer de boiler de nodige jaren oud is zou ik hem vervangen.

 

Denk eraan, dat een warmwaterbron van 28 graden een hoog legionella gevaar met zich brengt!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie Ceesv!

Met "Controleer de thermostaat en het verwarmingselement. " bedoel je controleren of er spanning op staat? Of zijn er andere manieren om te controleren of deze werken?

Boiler is niet oud dus zou nog moeten werken. Verwarmingselementen zijn schoongemaakt maar zijn verdere niet gecheckt of ze werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, je zal moeten meten of de thermostaat op de juiste temperatuur schakelt en het verwamingselement spanning krijgt.

Ook kan je de weerstand van het element meten om te zien of er een onderbreking in zit.

 

Kennis van zaken is hier vereist, omdat er anders levensgevaar bestaat.

 

En oja, kijk ook even naar dit filmpje ter illustratie.

Die thermostaat is een belangrijk onderdeel voor de veiligheid!

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Raar filmpje. In de laatste seconden lijkt het alsof er een 2e ontploffing is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat door de kalkaanslag de temperatuur van de weerstand te hoog is opgelopen.

De veiligheidsthermostaat (als die erin zit) schakelt dan uit.

Normaal moet je die dan manueelresetten.

 

Het kan ook zijn dat de weerstand stuk is.

Deze kan je ohms uitmeten .

Meet je oneindig op de aansluiting van de weerstand, dan zal hij wel stuk zijn.

 

De thermostaat kan ook stuk zijn waardoor deze niet schakelt.

Dit kan je ook uitmeten.

 

Dus meten is weten !!

 

Ik ga voor het resetten van de thermostaat.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...