Ga naar inhoud


VU+solo4K: opnemen lukt niet met meer dan 2 programma's opnemen


DinantVisser

Aanbevolen berichten

Enige tijd geleden heb ik in de VU+solo4K een nieuwe harde schijf gezet 1 gb / 720 toeren. ik ben lid van Canaldigitaal. Ik heb niet geflasht dus de originele software zit er nog in. Ik neem meerdere programma's tegelijkertijd op: 1 op rtl4, en 1 op NPO1 en 1 op Canvas. Ik heb twee tuners. Dat zou toch moeten kunnen, want NPO 1 en Canvas zitten beiden in dezelfde transponder. En rtl4 in een andere transponder. En toch gaf de VU aan dat er een probleem was met de harde schijf en als ik een opgenomen programma bekijk verloopt het sinds kort met horten en stoten: hoe kan dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites


De originele firmware daar kun je dus helemaal NIKS mee 😁

 

Dus zet er maar heel snel OpenPli, OpenVIX of VTI op (naar keuze) met een oscam softcam voor als je een losse kaart hebt <> als je een CI-Cam met ingebakken kaart hebt kun je opnemen en gelijktijdig kijken sowieso vergeten.

 

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het verleden heb ik de opgenomen programma's via kabels binnengehaald op mijn pc. Maar ik weet niet meer hoe ik dat deed. Ik heb al een nieuwe VU besteld. Maar wil de programma's die op de oude VU nu op de nieuwe zetten, vandaar.

En o ja, ik ben 70 jaar dus niet te moeilijk meer en ik snap echt niet Tonskidutch wat je allemaal bedoelt, dus dat wordt niets. Niet  echt een oplossing voor mij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, DinantVisser zei:

In het verleden heb ik de opgenomen programma's via kabels binnengehaald op mijn pc. Maar ik weet niet meer hoe ik dat deed. Ik heb al een nieuwe VU besteld. Maar wil de programma's die op de oude VU nu op de nieuwe zetten, vandaar.

En o ja, ik ben 70 jaar dus niet te moeilijk meer en ik snap echt niet Tonskidutch wat je allemaal bedoelt, dus dat wordt niets. Niet  echt een oplossing voor mij.

 

Ik begrijp niet zo goed waarom u dan toch weer een hobby ontvanger zoals de VU+ hebt besteld als u geen ervaring hebt met Linux ontvangers.

Bestel een ontvanger bij Canal Digitaal en u bent overal vanaf.

Overigens hoeft uw leeftijd geen drempel te zijn om het gebruik van dergelijke ontvangers te belemmeren.

Ik wordt dit jaar 80 en snap het nog steeds maar ja ik toon al jaren interesse in deze materie en houd het ook bij.

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is dat @Jürgen, maar bij de meeste shops zullen ze je vragen welk image je erop wilt als je dat zelf nog nooit gedaan hebt.

Dus dat moet eigenlijk wel goed komen.

Voorts is er natuurlijk een kei goede "How To Do" / Tutorial geschreven door @Jürgen hoe dat flashen per Vu+ model in z'n werk gaat.

 

hier de bijgaande link

 

als je een Fat32 usb stick kunt laden met het image is de moeilijkste stap al genomen.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...