satvet Geplaatst: vrijdag om 11:52 Geplaatst: vrijdag om 11:52 Ik heb meerdere opties om naar CD te kijken: Gewoon thuis in de woonkamer, kaart in ontvanger: volledig legaal Thuis in de slaapkamer via ontvanger die kaart leest in woonkamer: legaal al vind CD dat wat minder. Op de boot met de kaart in de ontvanger daar: lijkt mij geheel legaal, kaart staat op persoon niet op adres. Op de boot via de App op de Apple TV: geheel legaal (al vind Apple dat van sommige kanalen niet maar die mis ik toch niet). Op de boot log ik in via het VPN netwerk tussen boot en huis en kijk op de PC, lijkt mij legaal zei het op het randje Tot zover lijkt mij alles legaal, maar: Stel ik lig op een lokatie met langzame Internetverbinding en ben mijn CD kaart vergeten, maar heb dus wel een VPN netwerk. Als ik nu cardsharing aanzet, is dat nog legaal? En belangrijker, hoeveel data verkeer geeft dat? En ja, het is eigenlijk een academische kwestie want CD merkt er niets van.
Codx Geplaatst: vrijdag om 12:14 Geplaatst: vrijdag om 12:14 (aangepast) Dat je dit serieus gaat vragen joh, gewoon doen. Kaart verkeer is een paar kbit voor een ECM en CW over de lijn om de 10 sec. . Ik denk dat je meer overhead hebt aan de VPN of wireguard verbinding. Wat CD er van vind is toch helemaal niet interessant. Mogen blij zijn dat je een abo bij ze afsluit. vrijdag om 12:16 aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Mimisiku Geplaatst: vrijdag om 12:18 Geplaatst: vrijdag om 12:18 CD heeft kaartdeling ooit gedoogd. De insteek was/is zolang de kaart in huiselijke kring wordt gebruikt. Voor vakantie wordt ook gedoogd (mits in de EU en kaarteigenaar gebruikt de kaart) Op vakantie met je kaart anderen toegang bieden is uitdrukkelijk NIET toegestaan (denk aan op de camping met de hele club naar voetbal kijken). VPN verbinding of niet, dat maakt niet uit. Alleen het vreet data en is vaak te langzaam. Je mobiele provider en je abo bepalen hier de slagingskans Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Codx Geplaatst: vrijdag om 13:47 Geplaatst: vrijdag om 13:47 1 uur terug, Mimisiku zei: Alleen het vreet data en is vaak te langzaam. Je mobiele provider en je abo bepalen hier de slagingskans Te langzaam voor wat, een paar kilobit aan sleuteltjes.? Enige wat telt is latency en packetloss maar aangezien er ruimschoots tijd genoeg is om de sleutels te bezorgen is latency ook geen factor. 1 SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
satvet Geplaatst: vrijdag om 17:22 Auteur Geplaatst: vrijdag om 17:22 5 uren geleden, Codx zei: Dat je dit serieus gaat vragen joh, gewoon doen. Daarom ook academisch, ga het ook, indien nodig, gebruiken en in ieder geval even testen. Maar had er even een discussie over. 😉
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen