sattv4iedereen Geplaatst: dinsdag om 17:45 Geplaatst: dinsdag om 17:45 Hi, Ik heb mijn ata moeten vervangen, maar krijg die niet aan de praat. Men heeft zoveel meer mogelijke instellingen, dat ik het niet meer vind. Het is een grandstream ht802v2 als ik me niet vergis. Her lampje van registreren brand, maar als ik bel, krijg ik een rap na elkaar horende bezettoon. Als ik bel naar het nummer, dan gebeurt er niks. Raar is wel, dat binnenkomende gesprekken. Wel op de log file van de ata staat. Het gelukt gelijk niet, om de lijn door te geven aan de telefooncentrale. We zitten hier wel met de telenet modem en daarna een privé router, waar wij niks over te zeggen hebben. Ik heb nog iets gelezen van stun provider maar dan werkt het nog niet. Wie kan mij tips geven, zodat ik terug bereikbaar ben op mijn vaste lijn. Alvast bedankt. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Alex1970 Geplaatst: gisteren om 00:38 Geplaatst: gisteren om 00:38 (aangepast) Heb je dat met de andere ATA wel werkend gehad? Vergelijk de programmering dan eens. Is er voor VoIP geen VLAN nodig? gisteren om 00:41 aangepast door Alex1970 Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Pionewbie Geplaatst: gisteren om 08:52 Geplaatst: gisteren om 08:52 Je hebt een nieuw apparaat wat een ander IP adres heeft dan de oude. Moet in de privé router dan de portforward (meestal port 5060) niet worden aangepast? Kan je misschien in de nieuwe ATA het IP-adres van de oude vast ingeven. Dat lost het probleem waarschijnlijk ook op.
sattv4iedereen Geplaatst: gisteren om 20:18 Auteur Geplaatst: gisteren om 20:18 Update: Er staan geen poorten opmen de oude werkt. Nu kan ik gesprekken moeilijk ontvangen met iets bij in te vullen, maar uitgaande nog niet. Bij status staat er "unknown NAT" is dit goed of niet. Vroeger gebruikte ik een stun server. Wat doet dat eigenlijk ik begrijp het niet goed als ik google. Alvast bedankt. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Pionewbie Geplaatst: gisteren om 20:43 Geplaatst: gisteren om 20:43 Unknown NAT "Onbekend NAT" verwijst naar een situatie waarbij de NAT (Network Address Translation)-type van uw netwerkverbinding niet kan worden bepaald of is niet herkend door een applicatie of systeem. Dit kan leiden tot problemen met online gaming, VoIP of andere netwerk gerelateerde functies. Wat is NAT? NAT is een techniek die wordt gebruikt om een privé IP-adres te vertalen naar een publiek IP-adres. Dit zorgt ervoor dat apparaten op een intern netwerk (zoals uw thuisnetwerk) verbinding kunnen maken met het internet, terwijl uw router maar één publiek IP-adres gebruikt. Waarom is NAT-type belangrijk? Het NAT-type beschrijft hoe de router verbindingen tussen uw apparaten en het internet verzorgt. Verschillende NAT-typen kunnen verschillende niveaus van beveiliging en performance hebben. Wat betekent "Onbekend NAT"? Als een applicatie "Onbekend NAT" aangeeft, betekent dit dat de applicatie de verbinding niet kan classificeren in een van de bekende NAT-typen. Dit kan te maken hebben met de routerinstellingen, firewall-regels, of andere netwerkconfiguraties. Hoe los je "Onbekend NAT" op? Controleer routerinstellingen: Zorg ervoor dat uw router is ingesteld op de juiste NAT-typen voor de betreffende applicatie. Port forwarding: Door de juiste poorten door te sturen (port forwarding) naar uw apparaten, kunt u ervoor zorgen dat verbindingen met het internet kunnen worden gemaakt. Firewall: Controleer of de firewall-regels de verbindingen niet blokkeren. Netwerkconfiguratie: Controleer of er geen andere netwerkconfiguraties zijn die de verbindingen blokkeren. Software-updates: Controleer of de software die het probleem veroorzaakt, bijgewerkt is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen