rick8245 Geplaatst: gisteren om 12:12 Geplaatst: gisteren om 12:12 Ik heb een schotel op het dak voor dat tv en een schotel van Starlink. Nu wil ik 2 kabels door de loze leidingen die precies achter de tv uitkomen. Nu heb ik met veel moeite een bedrijf gevonden dat vaker satelliet oplossingen uitvoert. Zij zijn gisteren geweest en hebben 2 kabels door de leidingen gekregen ( met veel moeite). Nu hebben ze hiervoor beide kabels doorgeknipt en doorverbonden. Werkt dit überhaupt want ik heb nu nog geen internet via Starlink en ook geen sat tv meer. Ik lees dat je beide kabels wel kunt doorverbinden maar lees ook vaak dat dit niet werkt.
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 12:16 Moderator Geplaatst: gisteren om 12:16 Coax kabels kan je verlengen met koppelstukjes en f-connectors. Voor utp kabbels zijn ook koppelstukjes in de handelen kunnen zonder probleem worden verlengd. 4 minuten geleden, rick8245 zei: Nu hebben ze hiervoor beide kabels doorgeknipt en doorverbonden. Ik mag aannemen, dat ze eerst de installatie spanningsloos hebben gemaakt en niet de kabels hebben doorgeknipt terwijl er nog spanning op stond? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 12:19 Moderator Geplaatst: gisteren om 12:19 6 minuten geleden, rick8245 zei: Werkt dit überhaupt want ik heb nu nog geen internet via Starlink en ook geen sat tv meer. Kabels verwisseld? starlink op tv en tv schotel op starlink modem aangesloten? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
rick8245 Geplaatst: gisteren om 12:21 Auteur Geplaatst: gisteren om 12:21 Er stond geen spanning op idd maar ik snap niet dat ik wel signaal heb als ik voor de connectoren de boel aansluit voor zowel tv als Starlink. Tv geeft dan goed beeld maar aan het uiteinde dus geen signaal. Starlink geeft een heel instabiel signaal maar aan het uiteinde dus ook helemaal niets. Kabels zijn getest met tester en zijn goed geknipt. 3 minuten geleden, ceesv zei: Kabels verwisseld? starlink op tv en tv schotel op starlink modem aangesloten? Nee, maar dank voor de tip
bellejt Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden slechte connectoren of niet goed gemonteerd ? Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
rick8245 Geplaatst: 11 uren geleden Auteur Geplaatst: 11 uren geleden Dan kan het alleen nog slechte connectoren zijn. Kabels zijn getest met een utp kabel tester en connector(inline coupier cat 6a) is op zich wel degene die wordt aanbevolen.
Moderator ceesv Geplaatst: 10 uren geleden Moderator Geplaatst: 10 uren geleden Soms passen de connectors niet goed in het UTP koppelstuk en bestaat de kans op een slechte verbinding. Wat de coax kabel betreft, meten is weten. Even de universeel meter op de kabel aansluiten en controleren op onderbreking of sluiting. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
rick8245 Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden Wat betreft de coaxkabel heb ik het nu werkend met een connector maar het beeld blokt soms (behoorlijk ). Wat betreft de utp kabel hoor ik via mijn ticket bij starlink dat de utp kabel NIET doorgeknipt mag worden omdat er ook stroom over de utp kabel gaat ofwel Power-over-Ethernet. Als de kabel is geknipt gaat de stroom NIET door de connector. Aangezien de loze leidingen hier in 🇮🇹 aan de smalle kant zijn wordt dat dus een gat boren in de muur. Iemand nog een idee?? Alvast bedankt Rick8245
bellejt Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden wat een zever is dat van starlink. Heb tientallenmale keren de UTP doorverbonden op de juiste manier en nooit POE problemen gehad. Wil je zeker zijn gebruik geen connector maar scotch locks geschikt voor de juiste UTP Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Moderator ceesv Geplaatst: 6 uren geleden Moderator Geplaatst: 6 uren geleden 41 minuten geleden, rick8245 zei: Iemand nog een idee?? Gebruik een UTP junction box. Je kan dan ook de afscherming doorlassen. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
rick8245 Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden Hartelijk dank allemaal. De komende week heb ik nog contact met het bedrijf dat hier alles heeft aangelegd. In eerste instantie mogen zij het oplossen. Ik zal jullie tips daar in meenemen
Moderator ceesv Geplaatst: 4 uren geleden Moderator Geplaatst: 4 uren geleden Het kan zijn dat de afscherming door de koppelplug is onderbroken en daarom de voeding niet werkt. Je zou die even met een draad bij de connectoren kunnen overbruggen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
rick8245 Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden 7 minuten geleden, ceesv zei: Het kan zijn dat de afscherming door de koppelplug is onderbroken en daarom de voeding niet werkt. Je zou die even met een draad bij de connectoren kunnen overbruggen. Hiervoor heb ik lang niet alle spullen hier in 🇮🇹. Nog even een toevoeging. Er loopt een gewone utp kabel van de Starlink gen3 router naar de connector en de blauwe Starlink utp kabel loopt van de connector naar de schotel. Er zijn dus 2 verschillende kabels gebruikt.
bellejt Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden UTP = UTP gelijk welke kleur.Kan mss enkel wat betere afscherming zijn of een cat hoger. Als die mannen niet bekwaam zijn om degelijk door te verbinden gooi je ze buiten en doe de koppeling zelf.Gaat zelfs met luchterklemmen als je netjes de kleuren respecteert Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Frans B Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden of als je het kan, gewoon netjes solderen. (UTP) natuurlijk. Coax met f connectoren en koppelstuk. System Administrator (niet van deze site)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen