Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Wegens omstandigheden heb ik ruim vijf jaar niets met m’n satelliet hobby gedaan. De  schotel heb ik na verplaatsing opnieuw moeten uitrichten. De 2 diseqc switches en de LNB’s heb ik vervangen door nieuwe evenals de kabels die naar het huis lopen.

Het lukt me niet om signalen van de Astra 1 en 3 satellieten binnen te halen. Hotbird en Astra 2 (inclusief de BBC kanalen) lukt wel. De ontvangst is nog niet optimaal, ik moet nog finetunen. Er is geen sprake van een obstakel waardoor de Astra 1 en 3 signalen niet ontvangen zouden kunnen worden.
Mijn vraag aan jullie is: Nu de ontvangst van Hotbird en Astra 2 mogelijk is is het dan zo dat de schotel niet hoeft te worden bijgesteld (azimuth, de elevatie is onveranderd gebleven) en dat het “alleen” een kwestie is van een juiste plaatsing van de LNB’s (o.a. skew) of moet ik toch alles bijstellen?
( ik maak gebruik van een SatFinder, Dur-line sf2500 en de Freesat V8).

IMG_9155.jpeg

IMG_9158.jpeg

aangepast door MEvW

Geplaatst:

Ik neem aan dat de locatie waar de schotel staat hetzelfde is gebleven en dat je vroeger op alle 4 de satellieten goede ontvangst had. Dan zou het niet nodig moeten zijn om de lnb's afzonderlijk opnieuw in te stellen, alleen de schotel opnieuw uitrichten wat je gedaan hebt. Dan zou je zeggen dat als je de Hotbird en Astra 2 nu goed ontvangst, je de Astra 19,2 en 23,5 ook zou moeten ontvangen.
Heb je die twee lnb's inmiddels al anders ingesteld?
Hoe is het met de kabels die van de lnb's naar de diseqc-switch lopen? Heb je die niet vernieuwd? Ook niet opnieuw de F-connectors op de kabels geplaatst?
Zijn de lnb's op de foto de nieuwe of de oude lnb's?

Geplaatst:
8 uren geleden, MEvW zei:

Wegens omstandigheden heb ik ruim vijf jaar niets met m’n satelliet hobby gedaan. De  schotel heb ik na verplaatsing opnieuw moeten uitrichten. De 2 diseqc switches en de LNB’s heb ik vervangen door nieuwe evenals de kabels die naar het huis lopen.

Het lukt me niet om signalen van de Astra 1 en 3 satellieten binnen te halen. Hotbird en Astra 2 (inclusief de BBC kanalen) lukt wel. De ontvangst is nog niet optimaal, ik moet nog finetunen. Er is geen sprake van een obstakel waardoor de Astra 1 en 3 signalen niet ontvangen zouden kunnen worden.
Mijn vraag aan jullie is: Nu de ontvangst van Hotbird en Astra 2 mogelijk is is het dan zo dat de schotel niet hoeft te worden bijgesteld (azimuth, de elevatie is onveranderd gebleven) en dat het “alleen” een kwestie is van een juiste plaatsing van de LNB’s (o.a. skew) of moet ik toch alles bijstellen?
( ik maak gebruik van een SatFinder, Dur-line sf2500 en de Freesat V8).

IMG_9155.jpeg

IMG_9158.jpeg

Mogelijk loopt de terrasvloer wat af, waardoor je tegelvoet niet meer mooi horizontaal staat.

Edision Piccollo Benelux Edition en VU+ Zero 4K
Cahors Big Bisat : 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E           
Triax 88 cm: 13°E, 1,9°E   Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  8°W 

Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W   Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°E die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                      DVBT-TNT     DAB+

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen