Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hi,

vandaag zijn we mijn schoonvader* zijn nieuwe Carthago Mobilhome gaan ophalen,

deze bevat een Alphatronics S32WCR (WebOS LG - S32WCR 8.1.0-257405) toestel met bijhorende box waar de TVV-kaart in steekt.

Wanneer we de schotel laten richten op Astra1 of Astra3 zijn de kanalen perfect in beeld.

Echter worden opgeslagen kanalen (via automatische scan in de WebOS TV) overschreden.

Dus het scenario:

- Mobilhome knopjes laten de schotel naar Astra1 richten

- Tv aan zetten, naar kanalen gaan > automatisch scannen > >500 kanalen gevonden (top)

- Mobilhome knopjes laten de schotel naar Astra3 richten

--> Astra1 kanalen werken niet meer, logisch, maar als we dan scannen naar Astra 3 verwijderd de LG-rommel alle opgeslagen Astra1 kanalen.

Voor meeste mensen mogelijks geen issue, maar m'n schoonvader kijkt net zowel Belgische als Duitse TV.

Dat hij daarvoor de schotel moet laten draaien is geen issue, was bij de vorige Carthago ook - maar heb iedere keer de kanalen opnieuw laten inscannen krijg
ik 'm helaas niet uitgelegd.

Weet niet goed waar dit te plaatsen, het is zowel satelliet als TVV related, maar lijkt mij mogelijks vooral een LG-Webos issue te zijn?

Enig advies ?

(Dynamisch updaten hebben we al 'ns uitgeschakeld maar helaas, ook Astra1 opslaan als favorieten"1" en Astra3 als favorieten"2" gaat niet,

want hij flikkerd ze er uit zodra je opnieuw scand).

Groetjes,

Panda

image.png.268ad7e2fdc6807cd1e0ba9e307a32ea.png

aangepast door Pandasha

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen