MaartenM Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Sinds kort worden sommige Fransatzenders op 5W niet meer gedecodeerd. Om te beginnen France4. Geen beeld en geluid, wel ondertiteling. Dat geeft aan dat de zender niet wordt gedecodeerd. Dat is ook het geval met enkele anders Fransatzenders. Al geven sommige kanalen de melding dat de zender niet (meer) wordt gevonden. Al jarenlang geen problemen gehad met Fransat, al meerdere kaarten versleten, in mijn Vu+ met Oscam. De meeste kanalen worden wel gewoon nog gedecodeerd. Zijn er mensen die hier meer over kunnen zeggen? Op het infokanaal hebben ze het er alleen over dat sommige oudere Fransatontvangers over enkele maanden niet meer compatibel zullen zijn en dat je maar een nieuwe moet kopen. Ik vermoed dat dat meer met 4K te maken heeft.
bellejt Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden zoek eens het artikel over extra beveiliging fransat. Op de multistream zitten ze gewoon zonder codering Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Moderator Geplaatst: 3 uren geleden Fransat is de beveiliging aan het opschroeven. Jouw ontvanger is niet compatibel met de nieuwe beveiliging. Je zal de komende maanden alle zenders gaan verliezen. Op 21-1-2026 om 12:35, Tuner zei: Hallo, Fransat begint vandaag met de beveiligingsupdate. De eerste stap heeft betrekking op de zenders France 4, TF1 série et Films, 6TER en RMC Story. Voor degenen die Oscam gebruiken: er kan een test worden gedaan op het kanaal Fransat SAV (bij mij blijft het beeld op zwart). Meer informatie vind je hier: https://www.fransat.fr/assistance-fransat/mise-a-jour-de-securite-fransat-2026/mise-a-jour-de-securite-des-equipements-fransat-2026/ Nog een fijne dag aan iedereen! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden welke ontvanger heb je juist want er staat niks in je handtekening dus is het raden. Ik heb een TNT kaart v6 en daar blijft alles gewoon mee werken onder oscam. Voor een nieuw V7 zal het ook niet meer gaan want je moet de keys hebben en die zijn niet bekend. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Moderator Geplaatst: 2 uren geleden 57 minuten geleden, bellejt zei: Ik heb een TNT kaart Dit onderwerp gaat over Fransat. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden was enkel ter info maar als het niet mag doet U het maar weg want zie vorige opmerking dat de multistreams FTA zijn Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Moderator Geplaatst: 2 uren geleden Dat is allemaal juist, maar de vraag was waarom het Fransat kanaal op zwart blijft. De vraagsteller zijn probleem wordt niet opgelost met mededelingen over TNT, die op een andere satelliet uitzendt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MaartenM Geplaatst: 41 minuten geleden Auteur Geplaatst: 41 minuten geleden Blijft de vraag of we de nieuwe codering met oscam zullen kunnen decoderen, met nieuwe aes-keys, zoals vroeger met TNTsat regelmatig nodig was? En geen codering die niet kan worden ontsleuteld, zoals met de moderne TNTsatkaart. Wie het weet mag het zeggen, a.u.b. Mijn Fransatappartuur is duidelijk oud. Geen beeld op kanaal 999. Nog pas enkele jaren oud. Je hebt nog een geldige kaart, maar je wordt gewoon verplicht nieuwe apparatuur aan te schaffen. En wat voor apparatuur. Enkele obscure merken. Ook de oude apparatuur blonk niet uit wat betreft snelheid en gebruiksgemak. Via de site van Fransat kom je alleen allerlei zeer kleine lokale leveranciers tegen. Via Fransat bestellen is geen optie, want waarschijnlijk sturen ze niet naar het buitenland, net als met de kaarten. Wanneer je kijkt bij b.v. FNAC, zie je veel andere ontvangers, maar ook niet van de grote merken, en of ze de nieuwe codering aankunnen, is dan nog de vraag. Ik kom eind april in Frankrijk, dus dan zal ik eens moeten zien waar ik terecht kan.
Zilverhippie Geplaatst: 11 minuten geleden Geplaatst: 11 minuten geleden 3 uren geleden, MaartenM zei: Geen beeld en geluid, wel ondertiteling. Dat geeft aan dat de zender niet wordt gedecodeerd. Die conclusie klopt niet. Zet eens als test de teletekst aan van een zender waarvan je weet dat hij gecodeerd is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen