gerrit B Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Ik heb een TIG lasapparaat AC/DC 10-200A en 100% op 110Aen met HF start Op youtube al verschillende filmpjes bekeken en dan lijkt het allemaal zo simpel, even instellen, 30A per mm materiaal, starten en er komt een mooi lasnaad. Nou de praktijk is toch wat anders, hoe ik hem ook instel bij mij is het meer een snijbrander dan dat ik er mee kan lassen. Dus mijn oude vertrouwde CO2 lasapparaat maar weer gepakt en daar het laswerk maar mee gedaan maar ik zou toch ook dat TIG lassen onder de knie willen krijgen. Er zijn dan wel lascursussen maar die gaan meteen voor een diploma lassen en dat hoeft niet, ik ben gewoon een hobby lasser die bij gelegenheid even wat moet lassen en vooral aluminium lassen lijkt me geweldig om dat te kunnen. Ik ben bijv. bezig met deze aanhanger waar nog het e.e.a aan gelast moet worden. Vandaar dat ik op zoek ben naar tips qua instellingen en manieren van lassen of nog mooier iemand die me even op weg kan helpen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
kees321 Geplaatst: 19 minuten geleden Geplaatst: 19 minuten geleden Zo maar een idee, de stroom loopt verkeerd om ? Bij mijn TIG apparaat ( al jaren niet meer gebruikt ) kun die omdraaien, voor ALU of fero. ALU heb ik nog nooit geprobeerd, is een vak apart.
gerrit B Geplaatst: 7 minuten geleden Auteur Geplaatst: 7 minuten geleden Ga ik morgen direct naar kijken want heb idd. wel iets gelezen over positief of negatief via de massakabel. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen