Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb hier een LG 4K tv.

Deze is via de HDMI/ARC  aansluiting  verbonden met mijn LG SK9 soundbar. Nu kan ik vaak niet met de afstandsbediening van de ultimo het geluid zachter of harder zetten. zowel tv als soundbar reageren niet op de AB.   zappen naar andere zender werkt wel.  harder/zachter met de AB van de soundbar of AB van TV zelf werkt wel.

na enige tijd of herstart VU+ werkt de harder/zachter zetten met AB van VU+ opeens weer wel.  iemand een iedee?

groet MJ

Geplaatst:

hoe staat je HDMI - CEC?

en welke aansluitingen per HDMI heb je lopen?

Screenshot_2.thumb.png.303e9388e8ac336aa2f441e2b5628854.png

active source reply ON???

Use A/V control fot Volume Control

Use TV remotecontrol ???

Come wander with me

Jan van Duikeren, Marcel Veenendaal

Geplaatst:

Ik heb hier een LG tv met 4 HDMI poorten.

HDMI 1 VU Ultimo

HDMI 2 ARC   LG Soundbar

HDMI 3 Ziggo next box

HDMI 4 Z12 Ultra

CEC staat op aan.

Active source reply vind ik nergens  (openpli 9.2)

Use A/V control for volume control vind ik ook nergens.

Use TV remote control staat op aan.

sorry voor de late reactie moest werken.

groet  Math Janssen

Geplaatst:

Ja in dat menu heb ik gekeken of CEC op aan stond en dat was zo.  straks toen ik thuis kwam en VU Ultimo opstarte heb ik even gewacht met zappen om alles volledig te laten opstarten. daarna kon ik met de AB van de VU het volume aanpassen.  Nadien zonder aan instellingen te hebben gezeten opnieuw opgestart en werkte het weer niet.

groet  Mj

Geplaatst:

Even gegoogeld  diverse bronnen geven aan HDMI ARC van tv verbinden met HDMI ARC van soundbar.

Dan de handleiding van LG    zie bijlage

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

MJ

IMG_20260513_164932.jpg

Geplaatst:

waarom gebruik je geen optical van tv naar soundbar ? Werkt hier al vele jaren zo op mijn samsung combinatie en je stelt fr TV op half in en dan kan je gewoon regelen met de AB van je ultimo

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Nu optical van tv naar Soundbar. Het geluid is zo goed als hetzelfde als HDMI ARC tv  naar HDMI ARC op de soundbar. Alleen de reden dat ik dit topic ben gestart was, dat ik (niet altijd) het volume kan instellen met de AB van de VU+ Ultimo. Met de AB van de TV en met de AB van de LG soundbar gaat dit wel.

Ben ik naar de satelietzenders aan het kijken moet ik een 2de AB erbij nemen wat niet praktisch is.

bedankt voor de tip ik laat het voorlopig zo.

groet en fijn weekend  MJ

Geplaatst:

Maar, Nu de zaak optical is verbonden, werkt CEC natuurlijk niet meer. Wanneer ik naar bed wil gaan worden niet alle aparaten uitgeschakeld wat mij via optical logisch lijkt.  Zal dus terug moeten naar HDMI ARC.

groet MJ

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen