Mathjanssen Geplaatst: gisteren om 15:35 Geplaatst: gisteren om 15:35 Heb hier een LG 4K tv. Deze is via de HDMI/ARC aansluiting verbonden met mijn LG SK9 soundbar. Nu kan ik vaak niet met de afstandsbediening van de ultimo het geluid zachter of harder zetten. zowel tv als soundbar reageren niet op de AB. zappen naar andere zender werkt wel. harder/zachter met de AB van de soundbar of AB van TV zelf werkt wel. na enige tijd of herstart VU+ werkt de harder/zachter zetten met AB van VU+ opeens weer wel. iemand een iedee? groet MJ
Tonskidutch Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden hoe staat je HDMI - CEC? en welke aansluitingen per HDMI heb je lopen? active source reply ON??? Use A/V control fot Volume Control Use TV remotecontrol ??? Come wander with me Jan van Duikeren, Marcel Veenendaal
Mathjanssen Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden Ik heb hier een LG tv met 4 HDMI poorten. HDMI 1 VU Ultimo HDMI 2 ARC LG Soundbar HDMI 3 Ziggo next box HDMI 4 Z12 Ultra CEC staat op aan. Active source reply vind ik nergens (openpli 9.2) Use A/V control for volume control vind ik ook nergens. Use TV remote control staat op aan. sorry voor de late reactie moest werken. groet Math Janssen
Tonskidutch Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Ja maar heb je dan überhaupt het menu gevonden van HDMI-CEC... Mijn voorbeeld toont gewoon alles via het webinterface op de pc. https://mediawiki.openpli.org/Main_Page#.E2.80.A2_HDMI-CEC Come wander with me Jan van Duikeren, Marcel Veenendaal
Mathjanssen Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden Ja in dat menu heb ik gekeken of CEC op aan stond en dat was zo. straks toen ik thuis kwam en VU Ultimo opstarte heb ik even gewacht met zappen om alles volledig te laten opstarten. daarna kon ik met de AB van de VU het volume aanpassen. Nadien zonder aan instellingen te hebben gezeten opnieuw opgestart en werkte het weer niet. groet Mj
Tonskidutch Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Ja oké vervelend maar de audio return channel ARC heeft geen zin als die op een speaker / soundbar staat. Come wander with me Jan van Duikeren, Marcel Veenendaal
Mathjanssen Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Geplaatst: 8 uren geleden Volgens de handleiding soundbar moet deze op de HDMI ARC aangesloten zijn, zal het ffff checken bedankt voor het meedenken. MJ
Mathjanssen Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden Even gegoogeld diverse bronnen geven aan HDMI ARC van tv verbinden met HDMI ARC van soundbar. Dan de handleiding van LG zie bijlage Ik zie door de bomen het bos niet meer. MJ
bellejt Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden waarom gebruik je geen optical van tv naar soundbar ? Werkt hier al vele jaren zo op mijn samsung combinatie en je stelt fr TV op half in en dan kan je gewoon regelen met de AB van je ultimo Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W Vu + Duo4K SE sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Mathjanssen Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Geplaatst: 5 uren geleden Die ligt er naast maar niet ingestoken. Zal het zo dadelijk proberen. Bedankt voor je informatie. groet MJ Fr tv? je bedoeld het volume neem ik aan. groet Mj
Mathjanssen Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden Nu optical van tv naar Soundbar. Het geluid is zo goed als hetzelfde als HDMI ARC tv naar HDMI ARC op de soundbar. Alleen de reden dat ik dit topic ben gestart was, dat ik (niet altijd) het volume kan instellen met de AB van de VU+ Ultimo. Met de AB van de TV en met de AB van de LG soundbar gaat dit wel. Ben ik naar de satelietzenders aan het kijken moet ik een 2de AB erbij nemen wat niet praktisch is. bedankt voor de tip ik laat het voorlopig zo. groet en fijn weekend MJ
Mathjanssen Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden Maar, Nu de zaak optical is verbonden, werkt CEC natuurlijk niet meer. Wanneer ik naar bed wil gaan worden niet alle aparaten uitgeschakeld wat mij via optical logisch lijkt. Zal dus terug moeten naar HDMI ARC. groet MJ
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen