Ga naar inhoud

STB-knop indrukken: TV-knop gaat branden


Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Goede middag,

De STB-power knop van de VU+ duo2 weigert dienst of, beter, heeft de verkeerde funcite: hij schakelt de TV-power knop in. Hoe kan ik de STB-functie weer krijgen?  

aangepast door zonnecel
Geplaatst: (aangepast)

zet hdmi eens uit op de vu 

aangepast door smetje limb.BE

Db. 900UHD 2X.   4x twin lnb 1x bosat 1.50m .Dreambox 7020hd v2 . Dreambox 800 Db 8000 1x.  Db 800se 
Db 2X 500HD   Sab unix triple 2x.    Xsarius Galaxy 4K. Gigablue trio. Gigablue  Quad Plus.  Zgemma H7 Cabel en Sat 
Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  Samsung  UE46F6650SSXXN led 1x LG 60"lb 870v

 

  • Oplossing
Geplaatst:

Die originele afstandbediening voor de Duo2 is misschien (zoals bij veel gebruikers) verrot.

De TV (links) en of STB (rechts) knop bovenaan kan na jaren gebruik onbruikbaar worden.

Test eens de functionaliteit op de touch button bij de receiver zelf en ook via je webinterface.

Ik gebruik al de vierde afstandbediening voor een model receiver van Vu+ (wegwerp mentaliteit van de producent)

Triumphant

Röyksopp

 

Geplaatst: (aangepast)

Dankjewel. Het is duidelijk: de testen die jullie gaven  laten zien dat ook deze afstandbediening onbruikbaar is. Dankejewel ook voor de uitleg. Het verandert de feiten niet maar verzacht wel de pijn (gedeelde smart ...).  

aangepast door zonnecel
Geplaatst: (aangepast)

Even voor mijn interesse, hebben we het over dit soort AB's :
IMG_3374.thumb.JPG.877e9fd1724fdef753aed7581cffb9d8.JPG

 

 

IMG_3376.thumb.JPG.d28ae4c793351b63085d5d53e596aed3.JPG

 

Deze 2 zijn ietwat verschillend, de knoppen bovenaan.

In mijn ervaring is dit type goed te reviseren, openmaken, schoonmaken, goed laten drogen.

Maar dat deed ik alleen bij de 2e handse AB's die ik bij een apparaat kreeg, wat er mogelijk in zat dat wil ik niet weten, ws suikerwater.

EN, de aan/uit knop heeft bijzondere functies, kort of lang indrukken, dat is zo bedacht zo lijkt het, precies lang genoeg indrukken.
Daar zijn instellingen voor meen ik maar die kon ik nog even niet terug vinden in de vele menu's.

aangepast door kees321
Geplaatst: (aangepast)

zal eerder deze zijn want dat is van de duo2 maar idem openmaken eilandjes kuisen met wattestokje en alcohol (of vervanger) en werkt meestal weer goed

image.png.6d7d919296c0e7dfb370439f924cb37c.png

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

juist @bellejt die kun je echter maar enkele keren kuisen met ISOPROPANOL 😁

Waar kees123 die linker versie vandaan heeft is mij een raadsel, hoeft ook geen antwoord, dat is goedkope prul die Vu+ destijds zelf bestelde in China.

every buck matters

Triumphant

Röyksopp

 

Geplaatst:

yep en heb hier ook die van de duo2 uit china en al even brak.Ik heb gewoon een logitech 650 sinds het begin en die werkt prima.Zelfs paar spotgoedkoop gekocht en de repair kit uit USA gebruikt en werken als nieuw. Moest zelfs niet herprogrammmeren voor de nieuwe duo 4K se hier

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

De 2 AB's van de foto's bekwam ik bij een 2e hands apparaat, verder geen idee van de herkomst dus.

Naar mijn idee zijn deze 2 gelijk qua constructie. Goed nagemaakt dan blijkbaar ?
De linker is de meest gebruikte en werkt prima.
De andere is van de 2e Vu+ ultimo, voor extra, experimenten ed, heeft een eigen code middels :
plugin : "Remote Control System Code"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...