Ga naar inhoud


Onvrede!!??


Gast

Aanbevolen berichten

Ik vind dit een prachtig board! Je kan er veel van opsteken en anderen behulpzaam zijn. Enig punt: heel vaak word een vraag beantwoord met "wij zijn geen vrijschakel service" terwijl het stikt van de files om die stelling teniet te doen. Waar praten we over?<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

een huishoudelijk reglement moet er zijn, anders gaat het totaal fout.<BR>maar dat moet dan ook voor iedereen toegepast worden ook voor "elite members"die ook vaak een taaltje gebruiken dat hier niet thuis hoort en soms snel vergeten dat zij ook als newbie zijn begonnen.<BR>de juistheid van de status slaat ook nergens op, gebruikers die nieuw zijn hebben soms de zelfde status als oudere leden.<BR>ik denk dat het hier niet gaat om verkeerde postings, maar om de mentaliteit van de mensen die zoek is.<BR>ik hoop dat er een oplossing komt.<BR>suc6<BR>clem<P>------------------<BR>Life without creativity is like a broken pencil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetgeen wat ik eerder hier in deze topic schreef was puur om het feit dat ik de regels naleef zoals die op het moment nog gelden.<P>Omdat we zondag de ICQ meeting hebben met elkaar is het dus van groot belang dat jullie hier kenbaar maken wat op jullie lever ligt, zodat we deze punten mee kunnen nemen.<P>Er kunnen nog veel meer reakties bij, je moet echt NIET bang zijn dat jullie hier problemen mee krijgen.<BR><P>------------------<BR>Satshow <BR>Moderator Frequentie's,feeds & settingslijsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel members hebben we op sat4all ??<P>En hoeveel postings staan er nu hier,das <BR>dus echt triest frown.gif Zijn er nou zo weinig freaks hier ??? Zijn jullie het over alles eens ??? Zo ja zeg dat dan ,zo nee zeg het dan ook..<P>Wij willen echt JULLIE MENING hebben...<BR>maar scheld niemand uit,we zijn allemaal mensen ,niet vergeten he smile.gif <P>Dus posten jongens en meisjes smile.gif<P>Willen jullie iets erbij hebben hier ,moet er iets weg? Irriteerd je iets ??? Je zegt het maar..Grijp deze kans ,want na zondag kan heel veel definitief worden en dan heb<BR>je ,je kans verkeken..<P>Ik geef hieraan een deadline en dat is <BR>aanstaande zondag middag om 12:00 uur..<P>Ik ga nu slapen en morgen eens kijken wat jullie ervan denken..<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk als Satwatcher regels maakt samen met de andere mods dat zijn dat hun zaken .<BR>En 2 die regels zijn er gekomen omdat het merendeel van diegene die hier post enkel maar ligt zeiken voor de keys .<BR>En denken dus dat het board van sat4all een vrijschakel service is en dat zijn ze echt niet .<BR>En als jij je niet aan die regels kan houden dan moet jij gewoon niet meer posten .<BR>En 3 als bepaalde modes een opmerking maken over je gedrag dan zal het toch wel gegrond zijn zeker ?.<BR>Ik begin Satwatcher en nog een paar andere mod's stillaan te kennen en moet zeggen dat ze erg veel geduld hebben en zeker niet zommaar mensen gaan bannen .<BR>en hoeveel mensen plaatsen soms niet een bepaalde posting in het verkeerde forum??.<BR>Jullie moesten eens weten hoeveel werk het is om een board als dit werkend te houden <BR>en als het board regelmatig gesloten word is dat voor werkzaamheden .<BR>Dus wees eens redelijk en denk eens goed na.<BR>en als jullie menigs verchillen hebben over de kwestie doe dat dan eens aan satwatcher via de mail inplaats van dit board nog wat meer vol te stouwen met onzin !!.<BR><p>[This message has been edited by pipo (edited 15 November 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een boek lees je vanaf blz 1, dus niet beginnen met de laatste blz. Pas daarna begrijp je waarom men op het resultaat komt die staat beschreven op de laatste blz.<P>Dus newbies of zij die kritiek hebben lees van vooraan af het boek, men zal dan geen vragen moeten stellen van hoe kan ik gratis C+ gaan kijken, hoe geraak ik in de download sectie...amai..<P>Maar ja dit is al 100 keer gezegd geweest en als je niet luistert..............<P>Regels zijn er overal ook hier, dus moeten ze nageleeft worden!<P>Respecteer de regels en ik heb nog niet geweten dat je dan niet geholpen zou worden.<P>( ik ben ook geholpen geweest )<P>rgds<P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij spreekt iets aan wat hier eerder door <BR>@Pauk geschreven is namelijk Newbies een beperkingen geven totdat ze met de huisregels<BR>bekend raken,<BR>Dit motiveerd ook op een positieve manier in de trend van goed gedrag belonen.<BR>Dit dwingt ook de newbie om goed kennis te nemen van de regels en remt het ongeduldige impulsieve gedrag wat af, als je beperkingen liggen in een aantal forums ga je nieuwschierig dat je bent toch lezen in de forums waar je geen toegang hebt en al lezende leert men heel veel. <BR>En natuurlijk maak iedereen wel eens fouten<BR>gelukkig maar, maar deze zullen veel minder storend zijn.<P>Tenslote mijn mening over de huidige regels<BR>Het Sat4all board heeft op zijn board 9 regels allemaal in duidelijke nederlandse taal, laat die frequent aanwezig zijn in elk forum desnoods. zodat ook de gehaastigen onder ons het onder de ogen krijgen. smile.gif<P><P>------------------<BR>Groeten,<BR>Cb[PC]

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BR>1. Ik vind dit (maar ook de zustersite) een machtig mooi board voor de satelliet hobby<P>2. In mijn ogen zijn dit soort boards bedoeld voor mensen met dezelfde hobby, die hier informatie over en software voor de satelliethobby kunnen vinden en die door vragen te stellen en samen te werken tot hele leuke dingen kunnen komen. Zie bijv. ORF-discussie van 13-11, waar uiteindelijk een gw-file uit rolt<P>3. Bezoekers zijn hier te gast bij mensen, die veel vrije tijd steken in het modereren van zo'n board. Het minste wat je kunt doen is je aan de regels houden.<P>4. Uit de geschiedenis van voormalige sattelietboards blijkt dat scheldpartijen, ruzies etc, uiteindelijk de doodsteek vormen voor dit soort boards en dat zou jammer zijn. Alles staat of valt met de beleefdheid en het taalgebruik. Het is de toon die de muziek maakt, ook al erger je je aan bepaalde newbies of hun vragen, dat kun je deze mensen ook subtiel meedelen, zonder iemand af te zeiken.<P>5. Oneigenlijk taalgebruik/scheldpartijen mogen van mij direct van het board verwijderd worden. Leden die zich bij herhaling niet aan de regels houden, mogen van mij geroyeerd worden. Je bent hier immers als gast.<P>6. Verder complimenten voor het board en al het werk dat hier verzet wordt. Ga zo door. Laten we het gezellig houden en bezig gaan met waar het hier tenslotte om draait: de sathobby<P>Groeten Digidirk<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom sinds juli op dit bord, wat mij telkens toch weer opvalt is de "strenge sfeer"<P>Wellicht vermoeidheid bij de door de wol geverfde hobyisten, om maar telkens weer antwoord te geven op dezelfde steeds weer terugkomende newbee vragen.<P>Heb zelf een behoorlijke SAT achtergrond, echter met het ruiken en experimenteren met kaartjes had ik dat totaal niet. <P>Na eerst lezen / lezen /lezen (x 100) niet alleen op dit bord, ook op andere borden en met het kopieren en plakken van alle nuttige stukjes tekst/tips bijelkaar in een groot txt bestand werd heel langzaam wat kennis en know how opgebouwd.<P>Meteen een vraag stellen op het bord, gezien de strengheid en de vele afblaffende reacties, dorst ik in het begin gewoon niet.<BR>Bang om gelijk een koppie kleiner gemaakt te worden. Heb zelf wel regelmatig antwoorden gegeven op postings voor zover ik een mogelijk antwoord wist en de vrager daarmee kon helpen.<P>Maar dat idee krijgen dat je met een vraag gelijk een koppie kleiner gemaakt wordt, dat mag toch eigenlijk niet de bedoeling zijn van dit bord, dat je newbee gebruikers dusdanig de moed in de schoenen doet zinken dat ze niks meer durven te vragen.<P>Ik denk dat veel leed bespaard kan worden om in de regels van het bord te verwijzen naar (nog betere) FAQ's. Er staan er nu wel een aantal, maar die dekken niet alle vragen van newbees.<P>En mocht er dan een newbee toch nog een vraag stellen op het bord en het is zeker dat het antwoord goed en duidelijk in een FAQ staat, verwijs daar dan (vriendelijk) naar en geef niet gelijk de newbee het idee dat ie met zijn vraag de pot op kan omdat het bord geen vrijschakel service is.<P>Een kennis van mij (pure newbee), vond in september op eigen inititatief ook dit bord en (zonder dat ik iets gezegd had) vertelde hij met een treurig gezicht dat je op dit bord als beginneling absoluut niet terecht kon, want je werd gelijk afgemaakt.<P>Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn van dit bord, zeker gezien de naam? ->4ALL!<P>Dat er regels moeten zijn om het werk van de moderators beheersbaar te houden ben ik het helemaal mee eens. Maar de wijze waarop overtreders van regels soms op hun nummer gezet worden, vind ik de sfeer absoluut niet ten goede komen. <P>Een ander voorbeeld wat mij eigenlijk een beetje verbaaste op dit bord:<BR>De Humax patch is uiteindelijk op het net gekomen. Gejat of geript of wat dan ook doet m.i. nu even niet ter zake.<P>Zelf heb ik de patch nog niet betaald laten uitvoeren domweg omdat ik er geen trip a xxx kilometer voor over had. Als er in de regio A'dam een dealer gezeten had, was ik er voor gegaan. <P>Uiteindelijk is de patch dan op het net beschikbaar, behalve op dit bord?<P>Is dit nu in het belang van alle gebruikers van het bord? Ik denk het niet.<P>Een mooie zet van TeeBee zou geweest zijn, omdat de kogel nu toch door de kerk was, om ZIJN originele patch op dit bord ter download aan te bieden. Pijn zou hem dat in financieel opzicht volgens zijn uitlatingen in andere borden toch niet meer doen.<P>Ik misgun hem de geinde inkomsten van die patch in het geheel niet. Er is een formidabele prestatie geleverd. Laat dat duidelijk zijn. Ik ben nog steeds bereid indien er in de omgeving van A'dam een dealer zit die de originele patch er inzet er voor te betalen! (de vrij beschikbare patch, heb ik ook nog niet eens geladen!)<P>Beetje off topic raak ik nu. <P>Belangrijk denk ik dat is, dat de moderators moeten zien te trachten om het bord een plaats te laten zijn waar iedereen van elk nivo zich op zijn plaats kan voelen. De gegeven antwoorden en toon van mede gebruikers en moderators kunnen hieraan in hoge mate bijdragen. <P>Soms moet ik mij zeer ergeren aan de uitingen van Pipo, deze geeft af en toe reacties op postings waarvan ik zou zeggen: daar lusten de honden geen brood van!<BR>Een enkele keer werd hij terecht door een moderator hierop gewezen. Herhalingen van zeer agressieve reacties van hem heb ik toch later weer mogen lezen. Dat is geen reden tot bannen?<P>Waarschijnlijk haal ik nu de zondvloed over mij heen van mr. Pipo.<P>Misschien sta ik alleen in diverse van de door mij aangehaalde punten. <P>Enerzijds gaat het natuurlijk om het feit hoe het bord optimaal in zijn doelstelling kan functioneren met zo min mogelijk werk voor de makers van het bord en aan de andere kant een plezierige plek voor alle groepen gebruikers om toch zeker elke avond even in te loggen en de nieuwe postings te bekijken, zonder het idee te krijgen dat hij niet gewenst is op het bord.<P>*gummen* ?<P>Robert_nl<P><P>------------------<BR><I>**** The difference between a man and a boy is the price of their toy ****</I>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zin regels voor elk board maar hier lijkt het meer op een regelboard. Voor niets kan je zomaar gebannd worden. Ik praat uit ervaring, want naar een enkele vraag over iets wat hier op dit moment toegelaten word moest ik iets aan de admin. per mail gaan uitleggen. Heb ik dus niet gedaan want wij zijn toch niet in een kleuterschool. En hypocriet was het bovendien, want iemand anders mocht wel uitgebreid over een bepaald topic posten. Mijn vraag was allen waarom niemand anders.<P>Op andere boards heb ik al honderden keer gepost zonder dreigementen van mods of admin. Hier word je al vermaand als je op een vraag die op een verkeerde plek staat antwoordt. Voor Nederlanders bied dit board zeker veel hulp voor satellieten vragen, en ik heb geprobeerd zowel in het Engels als ook in het Nederlands vragen te beantwoorden . Maar voor mij zijn er interessantere boards en als ik hier dit soort nare ervaringen moet maken hoeft het voor mij niet meer.<P>mvg<BR>Harry Klein ( muss den Wagen holen laugh.gif )<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BR>Goede morgen allemaal,<BR>Ik kom net uit de nacht en denk laat ik voor het slapen gaan nog even op sat4all kijken of er nog nieuws is.<BR>En wat zie ik de topic onvrede!!.<P>Ok heb alles eens rustig door gelezen en wil ook mijn mening hier wel over geven.<BR>Persoonlijk heb ik geen enkele moeite met de regels van dit bord.<BR>Als ik hier wel moeite mee zou hebben dan was ik al lang naar een ander bord gegaan.<BR>Je bent namelijk niet verplicht om hier op dit bord te komen toch?<BR>Ik wil dan ook tegen die mensen zeggen die zich hier niet thuis voelen kijk uit naar een ander bord waar jij je wel thuis voelt en ga niet moeilijk lopen doen op dit bord over regels.<BR>In plaats van tijd verspillen aan dit onderwerp kunnen wij ons dan bezig houden met onze hobby.<P>Groetjes Netpad.<P><BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie, als ik de reacties tot nu toe doorlees, opvallend veel eensgezinde berichten. Iedereen is voor huisregels, iedereen is ervoor steeds terugkerende zondaars te bannen, Iedereen onderkent het probleem van de moderators, ...<P>Het lijkt er dus op dat iedereen het met elkaar eens is - hoewel de praktijk anders blijkt. Hoe kan dit nu? <P>Ik denk dat tot nu toe alleen de fanatieke lezers gereageerd hebben (we zijn pas een dag aan het brainstormen). Juist de nieuwelingen die veel 'problemen' veroorzaken zijn nog nauwelijks aan het woord gekomen. Om de discussie weer wat op gang te brengen even wat provocerende stellingen:<P>A) Newbies horen niet op het Sat4All board thuis<BR>B) Iedereen moet accoord gaan met de huisregels; afwijking van de regels leidt tot een directe Ban.<BR>C) Taalfouten, onnodige vragen of domme opmerkingen moeten direct afgestraft worden, hetzij door een moderator, hetzij door door een andere ervaren gebruiker. Hierbij wordt de vraagsteller publiekelijk voor gek gezet of afgezeken.<BR>D) Iedereen mag op het board vragen stellen als 'hoe schakel ik mijn kaartje vrij'. De oude rotten hebben het immers ook ooit geleerd.<BR>E) Het gezeur van de moderators moet maar eens afgelopen zijn. Iedereen mag zelf bepalen wat/hoe hij vraagt<BR>F) Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn nu eenmaal meer gelijk dan anderen. Er kunnen dus uitzonderingen op de huisregels toegelaten worden.<P>Nou, kom maar op met de reacties ...<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het helemaal met tb laatste posting eens.<BR>Toch lijkt het mij ook een goed idee om nieuwe members de eerste maand geen post bevoegdheid te geven, kunnen ze eerst eens rustig alles doorlezen (zet het bord bijvoorbeeld eens 100 dagen terug als je naar iets opzoek bent)<P>wat betreft de download sectie vindt ik laat deze gewoon voor iedereen open ,maar open hiernaast een non-publiek download sectie (zoals bij de ninth door sat)voor members die zich goed gedragen en echt voor het bord inzetten.<P>Groetjes Netpad.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg nooit zo veel hier.<BR>Maar ik wil wel wat zeggen jullie krijgen een dikke 10 van mij met een woord perfect.<BR>Ik ben hier nu van af 31-08-2000 en heb echt veel gelezen hier en heel veel geleerd.<BR>Nog lang niet alles maar ik denk dat dat ook niet in een keer kan. Denk maar eens aan school.<BR>Ik heb heel veel baat bij dit board en mijn ervaring is veel lezen en als het niet lukt en ik weet zeker dat ik alles over het onderwerp<BR>hebt gelezen dan kan ik het toch altijd nog vragen ,dat is denk ik het leuke aan de hobby zelf ook iets uitzoeken.<BR>(PS ik heb hele goede hulp gehad dat wilde ik nog even zeggen)<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...