Ga naar inhoud


Onvrede!!??


Gast

Aanbevolen berichten

Als reaktie op de provocerende vragen van Pauk het volgende.....<P>Echt alle opties staan voor mij open. Alleen aan twee dingen is er voor mij persoonlijk, en dat komt mede door de doelstelling waarvoor dit board ooit is opgezet en waar ik me nu nog steeds achter kan vinden, NIET te tornen. Dat is commerciele links en het vrijschakelboard principe. De download is wat dat betreft een grensgeval voor me. Er staat namelijk niet in hoe je kan vrijschakelen en er staan educatieve programma's en files is waarmee een hobbyist mee kan hobbyen en ook daarme zijn we de newbies een beetje in te gemoet gekomen in het verleden. Mij lonkt het idee van de Ninth Door Sat heel erg. Een bepaals gedeelte vrij en een bepaald gedeelte exclusief voor members van de site.<P>Voor elke newbie die hier het gevoel heeft niet echt welkom te zijn. Wees welkom, voel je thuis maar een hoop ergenis die misschien wel bij jullie begrijpelijk ontstaat komt doordat de wat gevorderde users het af en toe gewoon niet verdragen dat ze weer antwoord moeten geven op die vraag die al honderden keren is gesteld en die niet gesteld had hoeven te worden als een beginnende gebruiker eens goed oude berichten had gelezen. Mocht een newbie dan toch nog een vraag hebben en men heeft het allemaal goed doorgelezen dan kan men een beter onderbouwde vraag stellen waaruit ook voor de wat gevorderde gebruikers blijkt dat er werk aan vooraf is gegaan en niet gelijk plompverloren voor de makelijkste weg is gekozen....<P>satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Regels zijn regels, klopt al loop ik me dank zij zo'n regel dus al weken suf te zoeken naar een Amtel kaart en programmer voor een REDELIJKE prijs. Goed dat zan dan wel mijn suffigheid zijn want alle die-hards praten er over alsof die dinge gewoon op straat liggen.<BR>Maar goed ik dwaal nu al af. De enige regel die zeer, maar dan ook zeer stringent gehandhaafd moet blijven, is die van goed fatsoen. Gruwelijk kan ik me ergeren als op dit en ook andere boards van het type hack-hobby, mensen die het niet met elkaar eens zijn, elkaar gaan afkraken (afz.... noemt men dat hier dikwijls) omdat ieder voor zich soms denkt dat hij het beter weet en dat zo nodig moet laten merken. Gelukkig is dat de laatste tijd een stuk minder, ook tussen de boards onderling, maar als ik de beheerder was zou het eerste punt, de grondwet van het board, zijn: laten we elkaar met respect behandelen ook al ben je het niet eens of haalt iemand eens een stomme streek uit of stelt een verkeerde vraag. Dat houdt het pas echt leuk.<P>------------------<BR>* Things are only impossible until they are not *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag een analoog sat-tv gedeelte zien in dit board. (Ku band, C band, D2Mac, transponderhoppen enz.)<P>**************<BR>Groeten BULLET<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by BULLET (edited 16 November 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag wil ik reageren op de oproep om op en aanmerkingen te plaatsen<BR>Deze reactie is een beetje verlaat omdat ik mij opnieuw heb moeten laten registreren<BR>Ik ben een van de vele mensen die gewist zijn uit het bestand omdat ze te weinig<BR>postings hadden gedaan.<P>Ik ben een van de vele mensen die meer rondkijkt, dan dat ik post<BR>Dit komt voornamelijk doordat ik ivm mijn werk zeer onregelmatig<BR>De tijd heb om te kijken.<BR>Vaak is het zo dat als er een vraag gesteld wordt er al een antwoord<BR>is, of omdat ik het domweg niet weet, dus waarom zou ik daar dan nog een reactie op geven.<BR>Dit zou ik wel kunnen doen om punten te scoren, maar dit vind ik persoonlijk niet goed<BR>Dit doet echter niets af van mijn kennis over het sat-gebeuren, en ik weet niet in wat voor mate gebruikers worden gewaardeerd. Op kennis of postings.<P>Je zou bijvoorbeeld iedereen weer op nul kunnen zetten <BR>En dan postings punten kunnen geven op toegevoegde waarde aan dit board<P>Als het al zo is dat er op kennis word geselekteerd dan beschouw het boven geschreven gedeelte als niet geschreven.<P>Dat er regels moeten zijn lijkt mij duidelijk<P>Misschien als er weer een storm komt na de stilte, want zoveel spectaculais is er niet gaande<BR>op dit moment in sat-land, dan kom je altijd de zelfde mensen tegen met goede oplossingen<P>Dat er mensen zijn die dit board alleen gebruiken om gratis naar C+ te kijken, en hierover de meest tropise vragen stellen lijkt mij duidelijk. De naam van jullie site zegt het al<BR>SAT4ALL<P>Zoals je kunt lezen op dit board zijn een aantal gebruikers het hier niet mee eens, maar dan moet je wel oppassen dat het geen SAT4SOME wordt. Waar weer uit voort kan vloeien dat het SAT4NONE wordt.<P>Als je hiervoor wel zou kiezen zou je ook de download pagina kunnen sluiten<BR>Dit scheelt in mijn ogen heel veel gebruikers, die alleen maar komen halen,<BR>en geregistreerd staan om hiervan gebruik te kunnen maken, als er misschien <BR>allen geregistreerde gebruikers op kunnen.<P>Ik zelf haal ook regelmatig files van de download pagina, maar dit is niet de reden voor mijn registratie. Maar meer luiheid, omdat het zo makkelijk is<P>Ik heb heel veel waardering voor de mensen die dit board draaiende houden<BR>En weet dat dit giganties veel werk is. <P>Wat mij opvalt aan het board is dat het langzaam dichtslibt met oudere vragen en antwoorden.<BR>Je zou natuurlijk alle postings van 1 maand en ouder in een soort archief map kunnen zetten voor wat naslag werk. .(je kunt dit zelf natuurlijk ook al doen door het aantal getoonde topics<BR>Wat lager in te stellen.)<P>Je zou bijvoorbeeld een zoek functie aan het board kunnen toevoegen, zodat mensen die pas beginnen op een woord kunnen zoeken, en zodoende niet alle forums af hoeven te struinen<BR>Ik weet dat je je dan ook weer een berg werk op je nek haalt.<P>Wat ik een beetje mis is humor, en dan bedoel ik niet dat dit een moppen board moet worden,<BR>Maar meer een wat leukere omgang met elkaar , en niet altijd een strenge aanpak.<BR>Kijk bijvoorbeeld eens naar een paar collega boarden.<BR>Ik heb zelf drie jongens in de pubertijd (wie help mij) maar ben er achtergekomen dat je doormiddel van een leuk en met zinspelende toespelingen, waarin het conflict wel duidelijk aangehaald wordt, meer bereikt dan een norse afblaffing. Met als eind resultaat dat de boodschap wel over is gekomen hoe ik er over denk.<P>Zo zou je nog wel even doorgaan met aanpassingen, maar het is belangrijk voor de mensen die dit board hebben opgezet, dat het volgen hun regels, en bedoelingen werkt.<P>Ook vind ik dat persoonlijke conflicten nooit op een board uitgevochten mogen worden.<BR>Dit is voor de lezers hiervan puur leed vermaak. (dit is recent gebeurd bij op een ander board en gelukkig is dit verwijderd)<BR>Ik vind trouwens de kwaliteit op de drie aantoon gevende boards goed.<P>Ik zou nog wel uren door kunnen typen met op of aanmerkingen, maar er is wat ik hier schrijf al veel aangehaald in de bovenstaande postings.<P>Als er mensen zijn die zich in mijn geschreven stuk aangesproken of beledigd voelen<BR>Dan bied ik hiervoor mijn excuus aan.<BR>Het is niet zo (en zal ook nooit zo zijn) dat ik mensen probeer te kwetsen.<P>Met de vriendelijke groenten van batyko<P><BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ batyko... wat betreft die zoekfunctie die is er al heel lang op sat4all. Daarin kan je op woord terugzoeken in alle voorgaande postings van sat4all.<P>Overigens staat dit ook in de gebruiksaanwijzing die iedereen die net is geregistreerd ervan zegt dat ze die gelezen heeft. Dit is voor mij dan een teken dat we daar iets aan moeten doen dat deze gebruiksaanwijzing voor nieuwete gebruikers prominenter aanwezig is<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ik ieder dag wel minstens 1 keer op dit board vertoefde. Maar dit topic is intussen dan toch onopvallend in een dag flink gegroeid.<P>- Wens: mislukte berichten wil ik graag kunnen wissen (niet: editen0. Volgens mij lukt dat niet. Geef bovendien de moderators de bevoegdheid (indien niet al aanwezig) om bij elkaar berichten met als onzinnige inhoud "test" te wissen.<P>- Opmerking: ik ben van zelg half acht tot acht uur 's-avonds op pad. Bezig met hele andere zaken dan satellieten. Dat laatste zal ook wel voor anderen gelden. Ik denk dat, als ik specifiek (gebeurt niet zo vaak) iets moet weten, ik er toch wel op betrapt zal worden "naar de bekende weg te vragen". Ik zou het aardig vinden als er niet altijd moordsadig gereageerd wordt op dergelijke vragen. Je kunt ze desgewenst ook negeren. Doe ik ook vaak. Als het te gek wordt, bij deze oprope aan de moderators die berichten maar gewoon wissen. Deden we destijds bij de BBS' en tenslotte ook en wie echt vervelend was verdween na herhaalde malen z'n berichten te zien verwdwijnen wel vanzelf....<P>NB: wijs de mensen er in de FAQ eens op dat we ook nog zoiets als nieuwsgroepen hebben. Met name in de Alt hierarchie is nog wel het een en ander te beleven. Nl.media satelliet is waarschijnlijk algemeen bekend.<P>Btw: Fidonet leeft nog steeds hoor, voor degenen die de BBS helemaal dood gewaand hadden smile.gif<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

de zoek functie was mij nog nooit opgevallen<BR>dus ik heb hem gelijk geprobeerd, en hij werkt hardstikke goed.<P>van de gebruiksaanwijzing heb ik nog nooit een letter van gelezen, en laat nu iedereen zijn vinger opsteken die datwel heeft gedaan<BR>je kunt het vergelijken dat je een nieuwe tv<BR>koopt en als eerte de handleiding wegwerpt.<P>sorry, maar ik ga hem alsnog lezen<P>aju batyko<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Heren moderatoren, en andere sat4all medewerkers. Al een aantal malen heb ik op een voor mij subtiele wijze geprobeerd wat commentaar te leveren. Dit alles had meestal<BR>betrekking op de wat mindere interne verhoudingen in het nederlandse satwereldje. Gelukkig zijn deze openlijke wederzijdse <BR>wrijvingen verleden tijd. Dat dit zo is merk je aan de onderwerpen die er behandeld worden, en omdat de banns op bepaalde zaken zijn verwijderd. zo kan ik bijvoorbeeld tot mijn verrassing mijn eigen naam weer gebruiken, klasse. En er wordt serieus nagedacht over de toekomst van dit platform. Het begint ook meer en meer een serieus platform te worden, met leden waarvan het overgrote gedeelte zich zeer zeker newbie af mag noemen. In het verleden heb ik ook nog wel eens mijn twijfels gehad over dit board. Dit had meerdere oorzaken. een paar oorzaken waren bv. de manier waarop dit board is ontstaan, en vooral waaruit. Hiermee doel ik natuurlijk op TeeBee's board, het eerste goed gestructureerde board in de lage landen, wat helaas qua contunuiteit niet echt goed gestructueerd was. Niets ten kwade richting TeeBee, ik ben er nog nooit slechter door geworden door naar hem te luisteren, maar het heeft helaas niet lang mogen duren. Verder heb ik mij niet aan de indruk kunnen onttrekken dat ontdanks de<BR>goede bedoelingen van de moderatoren / admins alhier, er natuurlijk toch commerciele invloeden zijn. Met name te noemen de verliefdheid van sommige<BR>mensen op de Humax. Er zullen heel wat mensen zijn die zo'n digidoos hebben<BR>aangeschaft door de positieve postings alhier. Ook dit lijkt mij nou niet<BR>een probleem. Zelfs banners op de site zouden(althans voor mij) geen enkel probleem zijn. eea. moet nu eenmaal wel worden betaald, en niet uit eigen zak lijkt mij, de hobby zou snel over zijn. Wat zeker een goede zaak zou zijn, is het verbreden van het aanbod. hiermee bedoel ik bv. een faq afdeling<BR>waarbij niet alleen het gepruts met kaartjes wordt behandeld, maar ook het grote gepruts buiten, het uitrichten van een schotel bv.<BR>vast, en draaibaar. Ook een goede feed sectie zou niet misstaan. Het is er allemaal wel, maar beperkt. Misschien vergis ik mij wel, en is het gewoon niet interessant. Maar feit is dat er weinig over is te vinden.<BR>Verder worden er regelmatig "wrevelige" antwoorden gegeven over veel, en veelvuldig gestelde vragen. Let wel, de wrevelige beantwoorders van deze vragen hebben deze vragen waarschijnlijk zelf ook ooit gesteld, en hebben hierop toen waarschijnlijk een normaal antwoord gekregen, of waren dusdanig technisch onderlegd dat ze deze vragen niet hoefden te stellen. Dit soort vragen af te doen met RTFM, of gelijke opmerkingen heeft geen zin, domme vragen bestaan niet, <BR>alleen al veelvuldig beantwoordde. vertel de mensen waar,en welke postings ze moeten lezen, of geef geen repliek. Dat voorkomt<BR>weer ergernis bij andere users, zoals mijn persoontje. Door de vele postings verdwijnen veel onderwerpen ook al snel uit beeld.<BR>Je moet bijna elke dag even een half uurtje lezen om bij te blijven. Ik denk dat dit al snel door de mod's, en admin's wordt vergeten. Het gaat soms echt razendsnel. Voor mijn werk zat ik tot voorkort veel buiten de landsgrenzen. als je dan terugkomt na een maandje dan heb je dus echt een dag nodig (minimaal) om weer van de lopende zaken op de hoogte te raken.<BR>Mijn nederig advies, ga zo door, en voer een helder no nonsense beleid. Er is denk ik dan weinig wat jullie kan raken.<BR>Succes met het board, zo doorgaan dus ! <BR>een zeer regelmatig bezoeker.<BR>Peter / Prutsie.<P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik wil even een reactie geven:<P>* Zorg ervoor dat de "huisregels" kort en bondig zijn.<BR>* De methode van Ninth Door spreekt mij ook aan, dus een deel vrij en een deel voor members die bv langer dan 3 maanden ingeschreven staan.<BR>* Verplicht gebruikers een geregistreerd emailadres op te geven.<BR>* Scherm de mods zoveel mogelijk af, dus geen eigen (openbare) emailadressen gebruiken.<BR>* Modificeren van teksten uitschakelen.<BR>* Ook duidelijke procedures voor de mods vaststellen. Dit geeft m.i. veel meer duidelijkheid, dus rust voor de mods. (ik spreek uit ervaring!)<BR>* Mods, communiceer veel onderling bv via ICQ<P>* Maak er met z'n allen niet zo'n drama van als er eens iets fout gaat.<P>Wees trots op je eigen identiteit! Persoonlijk ben ik overigens van mening dat de mods de laatste maanden aanzienlijk behoudener zijn geworden in de reacties.<P>Suc6 <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste medegebruikers van dit fantastische board.<P>Ik begrijp hier helemaal niets van, vele mensen sloven zich uit om voor JULLIE iets moois op te zetten.<P>en dan al dit geou****r onbegrijpelijk.<P>Ik heb een zeer drukke baan en een uurtje op dit board geeft me veel plezier en ontspanning, denk nou eens als we dit niet hadden (erg he) hou nou eens op met dit gezeur en wees blij met jongens als Teebee die ondanks hun drukke werkzaamheden zich nog voor 200 % inzetten voor onze (gedeelde) hobby.<P>Fantastisch heren ga zo door<P> smile.gif) smile.gif) Helgo<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuke ontwikkelingen de laatste 2 dagen op dit bord. Ook hoop dat deze Glasnost er toe zal leiden dat als er na het conclaaf van de mod's en de admins dit weekend witte rook uit de schoorsteen komt en dat het weer een bord wordt voor iedereen.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het algemeen kun je zeggen dat er twee partijen zijn. Ten eerste heb je het Sat4all<BR>board en ten tweede heb je de gebruikers van het board.<BR>Nou denk ik dat het board de regels opstelt wat mijn inziens ook logisch is. Gebruikers moeten zich aan deze regels houden en anders geen gebruik maken van het board. Natuurlijk kan het gebeuren dat de regels zo "streng"<BR>worden dat de gebruikers zeggen doei.<BR>Er moet dus zo iets zijn van een gulden middenweg. Het lijkt erop dat die nu bepaald wordt. Tot nu toe nog geen op of aanmerking opgetypt. Ik ben over het algemeen lang van stof en daarom post ik ook niet zo vaak.<P>Wat mij opvalt is dat er mensen zijn die denken: Ik koop een kaartje en ga naar sat4all om hem open te laten zetten. Dit is dus niet de bedoeling maar het is een nederlands board en wat zegt men altijd van Nederlanders, juist ja ze zijn zo zuinig!<P>Voor dit soort mensen is het misschien een oplossing om een soort FAQ te schrijven die hun niet verteld hoe je gratis kijkt maar een soort routeplanner is door het board of het gehele web. Deze mensen krijgen zo de opdracht om zich in de materie te verdiepen.<P>Ook lijkt het dat in het begin van het board<BR>de beginnersvragen net zo waren dan nu.<BR>Toen werden ze niet "afgeschoten", komt dat omdat er in het begin meer mensen waren die ook baat hadden bij deze vragen? Deze mensen zijn nu door "de wol geverfd" en stompen af op de simpele vragen (welke voor een beginner zo belangrijk zijn). Misschien moeten wij als gebruikers een andere codering aan de hobby toevoegen om weer interresante vragen te krijgen.<P>Dit Topic lijkt een heilzame werking te hebben op bepaalde mensen en ik hoop dat de "genezing" voortzet.<BR>groeten vanaf de Noordzee.<P>Zeeman<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

mannen laat je je niet gek maken, het is een fantasties goed board enne... we zijn allemaal ooit zonder enige kennis begonnen. smile.gif<BR>af en toe een beetje geduld smile.gif<BR>ik leer ook altijd weer nieuwe dingen dankzij dit board met de inzet van de MOD's dus keep the hobby alive<BR><P>------------------<BR>blubblub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...