Ga naar inhoud


Dolby Digitaal en DTS


FredjeV

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb een DD versterker en een DD/DTS DVD speler. Nu wil het lot dat ik net de nieuwste "Live in Wembley" DVD van Queen heb gekocht welke alleen in Stereo (BWahhh) en DTS is. Zoals gezegd mijn versterker is alleen DD.

Ik heb dus geen geweldig geluid zoals ik wel gehoopt had.

Ik stuur de versterker aan met een digitale kabel. Nu heeft de DVD ook de mogelijkheid alle signale 'los' te verzenden dmv 5 (of 6??) losse draden. Mijn versterker heeft ook de mogelijkheid om 5 (of6??) losse draden als invoer te krijgen.

 

Als ik het op deze manier aansluit heb ik dan wel digital surround??? Of niet?

Ik zou denken dat ik via de losse kabels de DA converter van de DVD gebruik en daardoor dus digitaal surround ontvangen, toch??

Of komen via de 5 losse kabel nog steeds DTS binnen?

 

Wie weet raad? Als ik eerst de kabels moet kopen om er daarna achter te komen dat het niet werkt is het ook wat zonde van de centjes....

 

 

FredjeV

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of dat werkt weet ik niet, maar die draden die je noemt zijn gewone audio kabels. Heb je daar echt niet een paar val liggen?

 

Desnoods test je het eerst gewoon met 1 snoer (degene die je nu voor de digitale verbinding hebt), en kijk je of je wat hoort uit de betr. speaker...

 

Wel vaag, een DVD met alleen DTS en geen DD....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FredV

 

Raar verhaal hoor, een DVD met alleen DTS. Ik ben het nog niet tegengekomen. Maar je gaat nu gewoon de DTS decoder in je DVD speler gebruiken. Dan krijg je dus een aantal analoge signalen die je weer gewoon in je versterker kan stoppen. Je koopt die kabels naar mijn idee dan wel voor jan met de korte achternaam want zovaak zul je dit niet tegenkomen.

 

Suc6

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt dus niet, de DVD heeft alleen een ingebouwde DD convertor, hij kan wel DTS aan maar stuurd dat dan alleen Digitaal of optisch uit. Over de 5.1 uitgangen komt dus alleen of stereo of DD.

Jammer maar waar, wel 25 euro aan kabels armer maar wel weer een les rijker.

 

Gegroet Fred

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo fredje .

 

een vraag is jouw dd versterker ook dts ?

anders snapt de versterker er echt niets van.

analoog (5 draden) was dacht ik ook voor bijv.sacd.

 

citaat: Wel vaag, een DVD met alleen DTS en geen DD....

 

is niet zo vaag de dvd van de eagles (hell freezes over)

is ook alleen pcm stereo of dts.

de bonus track die er opstaat is alleen maar in dts te beluisteren.

 

veel suc6 fred.

 

 

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

De analoge aansluitingen zijn voor een frequentie tot 100.000 hertz voor SACD en DVD-audio mits je daar de speakers voor hebt om dat te kunnen weergeven en een SACD/DVD-audio speler,op mijn versterker(pioneer VSX2011)staat het alleen aangegeven als multi-channel-in maar dat blijft altijd analoog.

Ik ben nog niet in het bezit van zo'n SACD/DVD-audio-speler maar het geluid moet veel beter zijn dan muziek in DTS(10 keer niks)en stereo door de hogere frequentie gang.

Mijn versterker(7 keer 100 watt) simuleert DVD-audio over mijn 7 speakers(SONY Pascal 705 40.000 hertz) en ik moet zeggen dat het super klinkt maar zodra ik de mogelijkheid krijg om een goede alround DVD/SACD/DVD-audio speler kan kopen voor minder dan in de winkel zal ik dat zeker niet nalaten want ik ben toch wel nieuwsgierig naar de kwaliteit van dat geluid.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mijn handleiding van de dvd speler moet ik in het setup menu kiezen of ik dts out wil sturen per digitale coax of dd via digitale coax (of SPdif)

 

alleen de digitale output aansluiting in Coax of SPdif geeft digitaal surround door in dd / dts of mpeg

 

analoog kun je alleen dolby surround prologic weergeven dacht ik...

 

cheers

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, live @ wembley dvd heeft alleen een PCM en een DTS track aan boord.

 

Andere aansluitingen proberen heeft geen enkele zin. Als je versterker geen DTS ondersteund, kun je het simpelweg vergeten. Da's hetzelfde als proberen met rode verf je muren groen te schilderen. De enige mogelijkheid zou kunnen zijn dat je DVD-speler een ingebouwde DTS decoder aan boord heeft. Maar zulke spelers zijn zeldzaam. Die mooie DTS sticker op je speler wil alleen zeggen dat ie een externe DTS versterker kan aansturen, niet dat ie het kan decoderen (vandaar dat er meestal ook sprake is van DTS out).

 

Overigens is dit een trend die de laatste tijd wel vaker voorkomt bij (vooral) muziek dvd's. Men gaat er denk ik vanuit dat de echte muziekliefhebber toch wel een DTS setje heeft staan ofzo. Beetje kromme beredenering, maar goed.

 

Van de andere kant betreft het hier een dvd met (volgens de cover) 300 minuten aan beeldinfo. Om dat allemaal op 1 schijfje te krijgen, zullen er beslissingen genomen moeten worden over, hetzij de kwaliteit van het beeld, of de kwaliteit van het geluid. In dit geval is dus gekozen voor het weglaten van een complete audiotrack, iets wat toch al snel een GB aan besparing is.

 

DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...