Ga naar inhoud


Nieuwe Ketnet in HD?


Pletskop

Aanbevolen berichten

Weet iemand of de nieuwe - afgesplitse - Ketnet zender in HD zal worden uitgezonden?

 

Na het lezen volgend artikel http://www.satellite...deren+van+start, begin ik me dat af te vragen...

 

Groetjes,

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar haal jij die wijsheid vandaan?

Ik lees inderdaad de zenders Een HD, Canvas HD en Ketnet. Maar Ketnet HD lees ik Nergens.

Op transponder 12129 Zijn de zender namen verschenen van TVV incl ketnet. Dus verwacht Ketnet eigenlijk op die transponder.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

quote uit het artikel (link in de eerste post)

 

Omdat de tv-zender in MPEG4 wordt uitgezonden is niet alleen ASTRA3-satellietontvangst maar ook een HD-satellietontvanger nodig.

 

nou, lijkt me dan wel duidelijk??

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de tv-zender in MPEG4 wordt uitgezonden is niet alleen ASTRA3-satellietontvangst maar ook een HD-satellietontvanger nodig.

 

nou, lijkt me dan wel duidelijk??

 

Het is niet omdat een zender in MPEG4 worden gecodeerd en uitgestuurd, dat ze daarom ook in HD wordt uitgezonden.

De stelling dat je een HD-satellietontvanger nodig hebt, is een technisch oversimplificatie. Beter zou zijn te stellen dat je een MPEG4 capabele decoder nodig hebt.

Toegegeven, in de praktijk komt dit meestal op hetzelfde neer...

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het ogenblik is men aan het testen op de 23.5°E

 

VTM,2BE,VT4,Kazoom/KanaalZ,VijTV,Vitaya,Acht,Man-X,Ketnet

 

12129 V 27500 FEC:2/3 DVB-S2 8PSK

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Ketnet wordt NIET in HD uitgezonden, maar wel in MPEG 4, dit om bandbreedte te sparen.

 

Je moet er wel een "HD-ontvanger" voor hebben, omdat voor MPEG 4 is gekozen.

 

Uit eigen ervaring weet ik dat HD ook mogelijk is met MPEG 2, maar dit zijn uitzonderingen zoals bijv., Dubai Sports HD, 12.130V 27.500 3/4

zie link;

http://www.flysat.com/badr.php

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het aan de VRT gevraagd:

 

Vraag:

Ik had graag geweten of, na de afsplitsing van Ketnet en Canvas op 1/5, beide zenders nog steeds in HD zullen worden aangeboden aan TV Vlaanderen?

 

Antwoord:

Beste Peter,
Bedankt voor uw belangstelling voor onze programma's.
De ingewonnen inlichtingen bij TV-Vlaanderen over de op til staande wijzigingen luiden als volgt:
Vanaf 1 mei 2012 wordt het nieuwe Ketnet kanaal uitgezonden op de Astra 3 satellietcluster op 23,5° Oost samen met alle daar reeds aanwezige hoge definitie (HD) uitzendingen.
In de loop van de rest van het jaar zullen alle Vlaamse zenders in HD uitgezonden worden via dezelfde Astra 3 satellietcluster op 23,5° Oost.
Volgend jaar 2013 stoppen alle Vlaamse zenders standaard definitie (SD) uitzendingen op de Astra 1 satellietcluster op 19,2° Oost.
U heeft de volgende mogelijkheden om Ketnet te blijven ontvangen na deze afsplitsing:
U kan alle VRT programma's (Een, Canvas, Ketnet) ontvangen via DVB-t.  U hebt hiervoor een vrijstaande UHF antenne nodig gericht naar het zendstation van Egem.  Indien u een recent televisietoestel heeft met DVB-t ontvanger ingebouwd, dan kan u deze antenne rechtstreeks aan uw toestel verbinden en de DVB-t ontvanger de zenders laten zoeken.  Anders heeft u nog een settopbox nodig om de signalen te ontvangen en aan uw TV-toestel aan te bieden.  Na afstemmen van de settopbox kan u ook alle VRT programma's bekijken.  Dit is wel ontvangst in SD.
Indien u via TV-Vlaanderen wil ontvangen dan dient u volgende ingrepen te doen:
Aan de schotelantenne zijn er twee mogelijkheden:
-Voor de beste ontvangst  ofwel een tweede schotel met LNB plaatsen gericht op 23,5° Oost ofwel een speciale multifocusschotel geschikt voor de ontvangst van meerdere satellieten plaatsen met twee LNB's (één hiervan kan u recupereren van uw oude schotel).  In beide gevallen dient u ook een DiSEqC switch te plaatsen om tussen de twee LNB's te kunnen kiezen.
-Voor de goedkoopste oplossing, uw bestaande LNB van de schotel vervangen door een dual LNB voor Astra 1 en Astra 3.
Aan de ontvanger:
-*U dient ook uw ontvanger te vervangen door een exemplaar dat met HD overweg kan.
Indien u volgend jaar via TV-Vlaanderen de Vlaamse zenders wil blijven ontvangen dan dient u sowieso de hierboven opgesomde ingrepen door te voeren.

Met vriendelijke groet,
Bernard Mertens
Klantendienst VRT

 

Ze bevestigen niet éénduidig dat Ketnet op Astra3 in HD zal uitgezonden worden maar wel dat - in de loop van 2012 - ALLE Vlaamse zenders in HD zullen worden uitgezonden.

Ik ga ervan uit dat de VRT hier enkel kan spreken over hun eigen zenders als ze "alle vlaamse zenders" schrijven.

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...