Ga naar inhoud


syndicus verbied schotel


BIG M

Aanbevolen berichten

hoi, wie kan me helpen zit met het volgende probleem;

ouders zijn deze week verhuisd naar belgie

huurcontract ondertekend (staat niets in over plaatsing schotel) huisbaas gevraagd dat mijn ouders graag naar de NL kanalen en dat daar een schotel voor nodig was huisbaas gaf aan dat hij er geen probleem mee heeft en dat de syndicus van het gebouw erover beslist.

schotel komt niet aan de voorgevel maar aan de achterkant van het gebouw.

de achterkant van het gebouw kijk uit op een de bijbehorende ondergrondse parking.

het gebouw heeft totaal 10 apprtementen het gebouw ernaast hangen er 2 schotels, daar beslist een ander syndicus er over

 

de beheerder van het gebouw waar mijn ouders wonen heb ik gesproken, een heel vriendelijke man en heb em uitgelegd over de de te plaatsen schotel, kon begrijpen dat mijn ouders graag de NL willen kijken en antwoorde dat hij dat niet kan verbieden,

kabel klaar gelegde enkel nog boren en de schotel ophangen, en wat gebeurde vandaag tijdens de verhuis ik kreeg te horen dat hij dus overlegd heeft met de overige 9 bewoners en dat die alle 9 tegen een plaatsing van de schotel zijn ??!!!!

 

Kan dit zomaar?

 

mijn ouders moeten nog internet en telefonie nemen, ik kan ook zeggen we nemen mobistar, en die installateurs plaatsen een schotel

 

ik bedoel

 

het gaat om de achterkant van het gebouw je belemmert daar niemand mee zelf de rechter als linker buren hebben van de schotrel geen last niemand mag aan de achter kant van het gebouw enkel de bewoners die daar met de auto richting de parking rijden.

 

ik kreeg eerst goedkeuring en na de kabels te hebben klaar gelegd word ik afgepoeierd met een in mijn ogen onacceptabel antwoord

 

 

advies gevraag

wat kan ik het beste doen, zonder gelijk al op de eerste dag ruzie te hebben met de bewoners :-)

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites


EU wetgeving staat boven landelijke wetgeving.

 

Als er geen contract is ondertekent waarin staat dat er geen schotel geplaatst mag worden, dan mag je gewoon een schotel plaatsen.

 

Dat mensen het niet leuk vinden, daar kan je beeetje tegemoet komen dat je het zoveel mogelijk uit zicht plaatst.

 

Gewoon plaatsen dus. Wijs ze zonodig op wetgeving. Je hebt recht op ontvangen van informatie. Bij juridische forum be zijn ze neem ik aan op de hoogte van eu wetgeving.

 

Onderstaande brief kan je als hulpmiddel gebruiken. :cool: Laatste alinea over NL wijzigen in soortgelijk bericht over belgie (wel even informeren).

Maar vanuit EU wetgeving is het duidelijk zo.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

vermoed dat het probleem wordt dat de eigenaar geen eigenaar is

van de buitenmuren en dat de buitenkant gezamenlijk eigendom

is van alle appartement eigenaren .

daardoor hebben alle eigenaren iets te zeggen of gaten geboord mogen

worden aan de buitenkant.

Daarom mijn advies vraag het aan belgische juridische deskundigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe, ik denk dat ik al een oplossing weet, de SELFSAT, deze kan keurig aan het raam gemonteerd worden heb gekeken het is een schuifraam waar zelfs nog een hor in zit (tegen vliegen) en ik heb uit zicht op het zuiden er word niet geboord in de muur n de kabel binnen brengen kan ook via zo platte kabel wat je tussenhet raam kan doen

 

ik ga uitzoeken of deze schotel ook de hotbird signaal goed ontvangt

"i think, therefore i am"
draaiend met: VU+DUO 500GB, golden media wizard hd class, Pinnacle ip9600 hd with android
4X TELENET hd-digicorders 500GB
enog meer om op te noemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En...hoeveel devibel heb je gemiddeld met zo'n SELFSAT?

Ik neem aan dat je de rechthoekige platte schotel bedoelt? Want als ik zoek op selfsat zie ik ook een platte disc vormige schotel met gyroscoop en auto tracking voor op voertuigen.

Op zich vind ik die auto position schotels wel makkelijk, maar twee nadelen daarvan zijn: schoteldoorsnede valt vaak tegen omdat het in gesloten behuizing moet bewegen, en ze zijn vaak gods duur.

102.png(Selfsat MO3D) en 2303s-2T.jpg(Intellian) en c26205-2T.jpg(SeaTel)...etc.

Erg prijzige dingen.

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou misschien wel handig zijn dat @BIG M eerst eens aangeeft welke satellieten ontvangen moeten worden. Ik begrijp dat hij de Nederlandse zenders van de Astra 1 en 3 wil ontvangen en daarnaast ook nog de Hotbird.

Wil je deze met een vlakantenne ontvangen, dan zal er een rotor bij geplaatst moeten worden. Dat kost tijd voor het draaien en maakt lawaai.

Kun je dan niet beter de Multytenne nemen? Die is klein, rechthoekig, dus niet echt de vorm van een schotel en als extra kun je ook de Engelse zenders nog ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BIG M,

in Nederland heb je Bestuursrechterlijke wetgeving en regelgeving maar daarnaast ook het Burgelijk wetboek waarin uitdrukkelijk vermeld wordt dat een buur weldegelijk het recht heeft bezwaar aan te tekenen indien hij er belang bij heeft.

dat zal in belgie ook zo en niet anders zijn.

 

al is het maar de idee dat een schotel aan het pand een vermindering in aanzien oplevert en daarmee minder waard zou zijn, is een gegronde reden.

 

dat is dus een lastige kwestie:

bestuursrechterlijk zou je mogen plaatsen en per burgelijk wetboek misschien niet.

 

daar 9 bewoners dit op navraag niet willen toestaan is wel belangrijk

plaats je toch zal de rechter in het voordeel van de bewoners beslissen, daar je een procedure uitlokt.

 

is er een optie de reeds geplaatste schotels uit te breiden?

opdat je die schotels deelt ( quad / twin / unicable )

 

ciao

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad een moeilijke kwestie ,niet alle wetten/rechten hebben de zelfde waarde.

zo heb je aanvullend ,dwingend en absoluut recht (van laag naar hoog)

 

Zo zijn grondwettelijke wetten absoluut recht waar nooit van afgeweken mag worden ook

al voorzien lagere wetten wat anders.

 

Vermoed dat recht op vrije tv ontvangst grondwettelijk is dus niet aantastbaar

Maar recht van eigendom is ook grondwettelijk :D

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

advies gevraag

wat kan ik het beste doen, zonder gelijk al op de eerste dag ruzie te hebben met de bewoners :-)

http://www.sat4all.c...-pdf-beschadigd

 

velezendres van deze nie verkrijgbaar via kabel of DVB-T of stream:

http://www.flysat.com/nilesat.php

http://www.flysat.com/astra4a.php

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...