Ga naar inhoud


DVB-T USB tuners


mauspartyhouse

Aanbevolen berichten

Graag roep ik op ervaringen te delen mbt het ontvangen van (kpn) digitenne via een usb tuner voor de DM7020HD.

 

Welk merk/type voldoet?

Is goed verkrijgbaar én goedkoop uiteraard ;-)

en kan omgaan met de build in driver zoals deze beschikbaar is in bijv. PLI 3.0

 

Door veel te lezen heb ik mijn pijlen gericht op de "PCTV Nano stick 73e SE - USB", deze is alleen niet meer te verkrijgen.

(Heb me moe gegoogled)

 

 

Alvast bedankt !

aangepast door mauspartyhouse

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is gewoon te krijgen op de e baai.

 

Check je pm. Want hier kan ik je niet helpen ivm forum regels(raaaar).

 

Tnx Jeroensky !

Ondanks je bericht, wil ik een ieder toch vragen om input.

Mede aangezien de besproken PCTV tuner 50euro is via ebaai.

Mogelijk zijn er tuners de beter, goedkoper zijn, en/of bij de grossier om de hoek te halen zijn.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ervaring met de PCTC 73e solo, Hauppauge Nova-T, Hauppauge TD en Terratec T3.

Werke alle op de in de feed aanwezxige dib0700-driver.

De beide Hauppauges geven in de statusbalk info over de ontvangstkwaliteit (in dB), de andere geven stelselmatig 0 dB te zien.

 

Een kleine waarschuwing is misschien op zijn plaats: onze DM 7020 HD gaat elke avond van de stroom af (tuimerschakelaar achterkant)

Bij het opnieuw opstarten van de box doen zich geregeld I2C-fouten voor.

De ingestoken tuner wordt dan weliswaar herkend (te zien in tunerconfiguratie) maar desondanks geen beeld.

Hernieuwd starten is dan meestal succesvol.

 

Mocht ik je niet te veel hebben afgeschrikt dan kun je tegen een passende vergoeding de 73e (d.d. maart 2012) van me overnemen.

Ik woon overigens in Purmerend

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jeroensky,

 

Ik leer graag van je...!

Wij schakelen, bij het naar bed gaan, alle apparatuur die uit kan, ook daadwerkelijk uit.

Bij sommige apparaten kan dat natuurlijk niet zoals modem/router enz.

 

Waarom zou je een Dreambox niet uit kunnen schakelen?

Verklaar je graag nader alsjeblieft...

Slecht voor de hardware soms?

Waarin schuilt,hiervan afgezien, het voordeel de doos in deep standby te zetten?

Qua opstartduur maakt het namelijk niets uit

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Apparaten volledig uitschakelen (spanningsloos) is nog uit de tijd dat standby nog niet doorontwikkeld was, en dat beeldbuis tv's in de fik vlogen.

Tegenwoordig hebben alle moderne apparaten een degelijke stand by. Ook is het stroomverbruik in standby zo laag dat dit eigenlijk overbodig is om spanningsloos te maken. (stofzuiger 10 seconden langer aan laten en je maandelijkse winst is al verloren.) Alleen als je op vakantie gaat oid, dan wordt het aangeraden. Zie de gebruikshandleiding van betreffende apparaten.

 

Verder zijn veel electronische apparaten, helemaal met electronische (menu) instellingen ontworpen dat de lage stroom in standby ook een functie heeft: Instellingen behouden zonder dat ingebouwde knoopcel uitput. Die knoopcel is bedoeld voor als de stekker er daadwerkelijk uit gaat, bij storing, of verplaatsing. Niet voor elke nacht.

En hoe wil je een timer opname maken of via netwerk/internet tv/radio/opname ervaren als het apparaat volledig uit staat?

 

Ik ken gevallen van gebruikers dat ze klagen dat hun apparaat niet na behoren werkt ivm wijzigende instellingen. Als ik dan vraag of het apparaat geregeld spanningsloos is, krijg ik vaak het antwoord, ja na gebruik. Bv Bose 123 systeem, zet die langdurig spanningsloos elke keer na gebruik, en na verloop van maanden(als knoopcel op raakt die op moederbordje zit gesoldeerd) gaat het apparaat heel raar reageren op infrarood commando's.

 

Verder heeft de dreambox niet voor niks standby knop als tiptoets voorop, en mechanische switch als spanningsonderbreking achterop.

Kwa opstartduur maakt standby (knop voorop) of spanningsloos (knop achterop) erg veel uit :D

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

op de DMM website:

Power consumption:

< 15W (in operation, with LNB)

< 13W (in operation, no LNB)

< 1W (Deep-Standby-Mode)

 

standby op de knop vooraan schakelt enkel beeld en tuner uit, rest van de box blijft altief (+10W)

 

Deepstandby over het menu in deepstandby (1 W). En opname timers (en ook ander plugins) "wekken" de box dan op tijd uit deze deepstandby om te booten en in "standby" te schakelen (indien zo ingesteld). Na de opname kan je zelfs de box weer in deze deepstandby plaatsen, is een instelling in de timer.

 

Knop achteraan, volledig uit, 0W - maar box kan niet "vanzelf" booten.

 

niet alle dreamboxen hebben deze "deepstandby" met een frontprocessor die de box kunnen "wekken"

 

en i.v.m. de originele vraag:

i.v.m. USB-tuners sundtek is een vaak gebruikte,

maar informeer je:

met de OE2.0 software van DMM werken (op dit moment) enkel de onversleutelde kanalen op de 7020HD (ander boxen zouden wel gaan)

en in het pli-forum was er een tijdje terug een draadje i.v.m. "problemen met USB-tuners op verschillende boxen" (titel was iets in de trend van "Sundtek stopt met support voot STB")

 

volgens mijn mening ist zo een USB-tuner een beetje knutselen (wat ook fijn kan zijn ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de DMM website:

Power consumption:

< 15W (in operation, with LNB)

< 13W (in operation, no LNB)

< 1W (Deep-Standby-Mode)

 

standby op de knop vooraan schakelt enkel beeld en tuner uit, rest van de box blijft altief (+10W)

 

Deepstandby over het menu in deepstandby (1 W). En opname timers (en ook ander plugins) "wekken" de box dan op tijd uit deze deepstandby om te booten en in "standby" te schakelen (indien zo ingesteld). Na de opname kan je zelfs de box weer in deze deepstandby plaatsen, is een instelling in de timer.

 

Knop achteraan, volledig uit, 0W - maar box kan niet "vanzelf" booten.

 

niet alle dreamboxen hebben deze "deepstandby" met een frontprocessor die de box kunnen "wekken"

 

en i.v.m. de originele vraag:

i.v.m. USB-tuners sundtek is een vaak gebruikte,

maar informeer je:

met de OE2.0 software van DMM werken (op dit moment) enkel de onversleutelde kanalen op de 7020HD (ander boxen zouden wel gaan)

en in het pli-forum was er een tijdje terug een draadje i.v.m. "problemen met USB-tuners op verschillende boxen" (titel was iets in de trend van "Sundtek stopt met support voot STB")

 

volgens mijn mening ist zo een USB-tuner een beetje knutselen (wat ook fijn kan zijn ;))

 

Knutselen zijn we voorstander van!

Bedankt voor je info Bschaar.

 

Mijn 7020Hd is reeds voorzien van een Sat en Ziggo tuner, dus heb een Digitenne tuner niet nodig, om beeld te hebben,

maarja..... tis toch de hobby he....

 

Vooralsnog gaat er bij mij een streep door Sundtek.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke tuners er in je dreambox 7020HD hebt zitten maar standaard zit er 1 S2 tuner en 1 dvb-C/T tuner in.

bij de confirigatie kan je kiezen wat je wilt. DVB-C of DVB-T.

 

Inderdaad guppje29, alleen wil ik niet kiezen, ik wil beide !

:D

 

Ik ga er overigens van uit dat ik de drie tuners tegelijk kan gebruiken.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een tweedehands -PCTV Nano stick 73e SE- op de kop getikt, en moet zeggen dat het prima werkt.

-USB tuner in de ontvanger

-driver downloaden in PLI via 'applicaties'

-reboot

-tuner configuratie zetten op 'DVB-T Europa'

-scannen maar !

 

En toen hadden we opeens een Tripple Tuner ontvanger !

 

Voetnoot;

De tuner is alleen geschikt voor een passive (stroomloze) antenne, mocht je de ontvangst willen verbeteren met een active antenne, zul je separaat voeding moeten regelen.

Dit is te doen met een 'DVB-T INSERTER' zoals bijvoorbeeld Konig die heeft.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...