Ga naar inhoud


Schotel advies gevraagd


nol

Aanbevolen berichten

Hoi ik had een vraag over Satl 19.2. BVN daar heb ik geen beeld, op bepaalde Duitse zenders heb perfect beeld ,maar geen beeld op RTL1/2+3 en weer andere zenders heb ik blokjes.ik heb een 88 Triax en 4 koppen Inverto twin.de andere sat 23.5/28/Hotb werken perfect.wat kan ik hier aandoen.mijn vraag is ook waar zit 19.2 op de rail van vier als ik er voorsta.

alvast bedankt

Harold

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je in de schotel kijkt  dan heb je geheel rechts de hotbird  en dan de 19.2 daarnaast de 23.5 en helemaal links de 28.2

 

welke lnb's heb je exact?

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje, ik was onderweg en kreeg je melding niet maar ze hadden geen Inverto dus later maar eens kijken.

Maar de 23.5 staat aan het einde dus niet tussen 2 Alps in. Volgorde bij mij is 13 - 19.2 - 23.5 dus kan ik toch wel een Ultra nemen ?

Vanavond totaal geen storing gehad, vreemd dat het dan mogelijk aan de kabel zou liggen ? Of kan het alsnog daar aan liggen ?

Dan moet ik het toch op alle kanalen hebben en alle satellieten, ook de 0.8W ?

Graag wat meer uitleg zodat ik het begrijp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje

 

situatie nu; standaard TVV schotel, duo lnb, ontvanger duo2 met 2xdual s2 tuner(4tuners)

ik had graag de astra 28.2 bij ontvangen, maar de triple lnb zie ik niet zitten en daarom wil ik

het wat professioneler aanpakken.

ik heb op mijn duo2 2 tuners in doorlus staan en ik ga dit behouden(ik weet dat dit beperkingen geeft, maar

daar kan ik prima mee leven.)

na wat opzoekingswerk tot deze samenstelling gekomen;

 

schotel     TRIAX  TDS 88

lnb            3x inverto black ultra twin

houder     TRIAX multiblock houder

diseqc       2x spaun  type; ?????

paraplot paraplu :D

 

zou je zo vriendelijk willen zijn om dit te controleren/corrigeren. :)

 

 

grtz Philip

 

spacer.gif Uitgebreid Zoeken

 

Eenvoudig om hier informatie te zoeken over het gewenste product. Indien gewenst kunt u bijvoorbeeld ook een maximum prijs opgeven om uw zoekselectie te bepreken!

 

 

Hits:10   999-999-1  Paraplu of molentjes... klik op de foto en lees wat de Satellietgids 2005 zegt over de onzinnigheid van parapluutjes voor uw LNBs. Alle betaalmethoden mogelijk behalve rembours. € 24,95  

 

 

Het is en blijft een sprookje die dingen ,maar goed ieder zijn geloof ...

aangepast door ceesv
Link naar webwinkel verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste nol


Nee, je kunt geen Inverto Black Ultra Quad gebruiken.
Ik had in bericht 47 al aangegeven dat de afstand tussen de Astra 19,2 en 23,5 lnb 54,5mm moet zijn. Hoe wil jij dat verwezenlijken met een Inverto Black Ultra Quad.
 

Ik heb een tekening gemaakt van een ALPS Quad en een Inverto Black Ultra Quad die tegen elkaar staan. Een Inverto Black Ultra Quad is 71mm breed.

Vanuit de hartlijn van een ALPS is deze 30mm breed naar de linker zijde.

Dan kom je aan een afstand van 65,5mm. Door de schuinstand van de twee lnb’s komen de koppen ongeveer 62mm van elkaar te staan terwijl de afstand 54,5mm moet zijn. Dit is een afwijking van 7,5mm. Dat is zeker niet ideaal. Dan kun je veel beter een Inverto Black Premium nemen zodat je wel de juiste afstand kunt instellen.

post-60869-0-06266600-1384097039_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ff een update.

 

gisteren bijzonder slecht weer gehad, zeer veel regen en veel wind.

beeld is stabiel gebleven, zelfs geen flikkering in het beeld gehad.

ontvangst is niet onder de 85% geweest.

dus ik denk dat ik er niet meer aankom. :D

 

grtz Philip

nog ff een update. ;)

bij open weer hebben wij op alle drie de satellieten een ontvangst tussen 98 en 100%

voor de mensen die het zich interesseren.

ik heb de voorinstallatie op de begane grond gedaan, met in achtname van de berekening

van Sprietje(heb dit zeer rustig en nauwkeurig uitgevoerd)

dan schotel opgehangen en dan met gebruik van de interne signaalzoeker van de vu uitgericht

op max ontvangst.

er is geen gebruik gemaakt van high-tech en dure signaalmeters.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hoi,

Ik heb net dezelfde configuratie geplaatst als dirocca, volgens de instructies van sprietje. Alles in de garage voorgemonteerd, daarna de schotel in de mast. Een half uurtje fijntunen en alles werkt perfect.

Mijn Dank voor alle duidelijke uitleg op deze site, en in dit geval vooral Sprietje!

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Hoi,

 

Ik ben al een aantal jaren op dit forum aanwezig maar post heel weinig.

Ik heb ook een Triaxx TDS88 met een multifeed rail waarop 3 Inverto black premium Quads zitten gemonteerd en 1 Black multiconnect Dielectric Quad 23mm.

Die laatste zit voor de Astra 19,2 vanwege de afstand met de 23,5.

De laatste tijd heb ik best veel last van blokvorming en bij iets slechter weer uitval van signaal.

Ik heb hier goede oplossingen langs zien komen waaronder het schoren van de arm, dat ik niet gedaan heb. Dat ga ik dus ook doen.

 

Daarnaast heb ik een vraag aan sprietje. Wat zijn de beste instellingen van de schotel in Heel.

 

Alvast bedankt voor jullie uitleg en aandacht

Ronald

 

EDIT; natuurlijk wel handig om erbij te zetten welke satelliet ik ontvangen wil.

Hotbird 13, astra 19,2 23,5 en 28,2 ;)

aangepast door Xterminator

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste  Xterminator

Welkom op dit forum

Ja ik zou het best even voor je uit willen rekenen voor Heel bij Roermond maar de site waar ik bepaalde gegevens vandaan moet halen (Satlex) ligt er al een paar dagen uit. Ik zal dus moeten wachten tot die site weer werkt.

En tja, een Inverto Multiconnect, dat is wel de allerslechtste lnb die er bestaat als er regendruppels op zitten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

die dingen moesten echt uit  de handel worden genomen of niet meer gefabriceerd

ik vind het oplichterij van de bovenste plank

of alleen in een land verkopen waar maar een paar keer per jaar regen valt :D  :D  :D  :D

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste  Xterminator

 

Welkom op dit forum

 

Ja ik zou het best even voor je uit willen rekenen voor Heel bij Roermond maar de site waar ik bepaalde gegevens vandaan moet halen (Satlex) ligt er al een paar dagen uit. Ik zal dus moeten wachten tot die site weer werkt.

 

En tja, een Inverto Multiconnect, dat is wel de allerslechtste lnb die er bestaat als er regendruppels op zitten.

 

Hallo Sprietje, 

het heeft geen haast, ik ga pas volgend weekend of dat weekend erna het dak op ;)

 

Ik wist idd niet dat de multiconnect zo slecht was, maar het goede nieuws is dat ik de oude LNB nog heb bewaard (dezelfde als die andere drie). Ik heb deze via e**y gekocht ;)

 

Ik wacht de informatie wel af!

 

die dingen moesten echt uit  de handel worden genomen of niet meer gefabriceerd

ik vind het oplichterij van de bovenste plank

of alleen in een land verkopen waar maar een paar keer per jaar regen valt :D  :D  :D  :D

Helaas had ik deze kennis niet vooraf (zit er toch al een poos op gemonteerd). Maar ik zal de oude weer terugplaatsen als ik de gegevens heb gekregen van Sprietje.

 

Alvast bedankt voor jullie reakties !

aangepast door Xterminator

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste  Xterminator

 

Welkom op dit forum

 

Ja ik zou het best even voor je uit willen rekenen voor Heel bij Roermond maar de site waar ik bepaalde gegevens vandaan moet halen (Satlex) ligt er al een paar dagen uit. Ik zal dus moeten wachten tot die site weer werkt.

 

En tja, een Inverto Multiconnect, dat is wel de allerslechtste lnb die er bestaat als er regendruppels op zitten.

 

Hoi Sprietje,

ligt satlex er nog steeds uit of heb je nog geen gelegenheid gehad om de instellingen voor mijn locatie te bekijken. 

Ik zou er graag de komende week naar willen kijken.

 

Alvast bedankt

Ronald

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas ligt Satlex er nog steeds uit. Het ziet er naar uit dat ze een fors probleem hebben want het zou deze week weer in orde zijn volgens de berichten. Ik heb het op dit moment erg druk en kijk af en toe tussen de bedrijven door even op dit forum.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...