Ga naar inhoud


zelfde programma op zelfde zender gebruikt diverse kbps,waarom?probleem met xbmc


Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb oude opnamen van vh-1 classics uit de archieven gehaald.Dit is een van mijn favoriete zenders,tot daar.

Maar ik vroeg mij af,waarom dezelfde zender dezelfde soort programma (zelfde tijdstip en al) soms meer dan dubbel zoveel kbps gebruikt,dan een andere?

Als ik die bekijk,op computer zie ik geen verschil.

Maar mijn xbmc player frodo 12.X doet wel moeilijker om deze met een hoge kbps af te spelen.

het lukt,maar met mijn ogen,op mijn plasma tv (126cm scherm),zie ik eigenlijk geen verschil,als ik die bekijk met een hoge bitrate dan die met een lage.Dit via een minix G4 en nog iets via hdmi op voornoemd tv toestel.

Weet iemand,hoe dit komt of waarom ze deze kbps veranderen en dit voor identiek hetzelfde programma?

post-40019-0-75407300-1400975269_thumb.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

  • Moderator

dan zal er denk ik met variabele bitrates worden gewerkt op die transponder.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde tijdstip?

In jouw voorbeeld wel verschillende dagen toch?

Voor zover ik weet is en variabele bitrate gewoon redelijk standaard. Bij weinig of geen veranderingen in beeld kan de bitrate lag blijven.

Probeer ditzelfde geintje naar eens op een testbeeld bijv.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...