Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39.972 onderwerpen in dit forum

• Sat4all vriend

Box ziet HD niet na overgang PLI naar Gemini 2.1

• Sat4all vriend
    • 5 reacties
    • 557 weergaven
    • 1 reactie
    • 623 weergaven
  1. FlashWizard PRO 5.1

• 13 reacties
    • 1,6k weergaven
  2. CVS 1.09.1d 300805 [DM7000]

• 7 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 1 reactie
    • 807 weergaven
  3. reverse login mgcamd

• 2 reacties
    • 688 weergaven
    • 22 reacties
    • 2,7k weergaven
    • 119 reacties
    • 25,4k weergaven
  4. DM500-C en S images compatible ??

• 1 reactie
    • 784 weergaven
    • 17 reacties
    • 2k weergaven
  5. bestanden tuxtxt

• 2 reacties
    • 1,3k weergaven
    • 13 reacties
    • 1,3k weergaven
  6. Advies welke LNB erbij

• 1 reactie
    • 845 weergaven
  7. camd3 config files

• 8 reacties
    • 3,6k weergaven
  8. newcamd 5.28 NDS cardserver

• 10 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 6 reacties
    • 923 weergaven
    • 4 reacties
    • 713 weergaven
    • 7 reacties
    • 937 weergaven
    • 2 reacties
    • 468 weergaven
  9. Modem openzetten voor db7020

• 13 reacties
    • 1,2k weergaven

• Bij de eerste speeldag hebben we niet veel gemist, 6 doelpunten in 4 matchen.  Even gevolgd via Radio 1 en de commentaren zeiden genoeg.
    • Daar heb ik er 2 van, simpel en doeltreffend. Ja, maar dat is nu juist bij DAB weer anders, wat ingewikkelder : https://en.wikipedia.org/wiki/Single-frequency_network Meerdere zenders op 1 frequentie die netjes om de beurt praten (als het goed is) Gesynchroniseerd op basis van de GPS satellieten en dan zijn we toch weer afhankelijk van iets waar we geen controle over hebben,  HELAAS ! Zou er een soort nood scenario zijn voor als de sync. wegvalt, hmmm, het zal mij benieuwen. We moeten allemaal een noodradio hebben maar hebben de zenders ook een noodvoorziening ?   In het VK had men de TV verticaal, dat zag er in mijn idee vreemd uit, een band I antenne verticaal op het dak is lastig om optimaal te krijgen, maar toch koos men er daar voor. Of "we weten het niet / we doen maar wat"  🙂   ( ja ik dwaal af, maar de eigenlijke vraag was al beantwoord ? )
    • Een paar vrienden van me gebruiken een Nedis 7-elements buitenantenne. O.a. in Groningen met condities Denemarken mee ontvangen op een vrijstaande 6m hoge mast. Kost €26-27.
    • Voor een enkele VHF of UHF antenne is de rotor prima, die zwaardere rotoren zijn voor de zwaardere HF antennes die zendamateurs gebruiken.
    • Om geen storing te veroorzaken op dezelfde frequentie die dan verticaal gebruikt wordt. Ofwel je kan een frequentie vaker gebruiken.   Horizontaal was handiger bij dakantennes en verticaal is beter voor mobiele ontvangst, immers vaak een spriet recht omhoog (=verticaal).   m = mixed, dus beide polarisaties  
  • Nieuwe aanmaken...