Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39971 onderwerpen in dit forum

• 3 reacties
    • 1.2k weergaven
    • Sat4all vriend

[all]Settings 18-5-8 van Joske 1 2 3

• Sat4all vriend
    • 41 reacties
    • 10.8k weergaven
    • 3 reacties
    • 1.4k weergaven
    • 6 reacties
    • 1.5k weergaven
    • 13 reacties
    • 2.6k weergaven
    • 2 reacties
    • 1.2k weergaven
    • 11 reacties
    • 2.3k weergaven
    • 2 reacties
    • 1.4k weergaven
    • Sat4all vriend

[all] Open dag satellietclub "de transponder" 1 2 3 4 5

• Sat4all vriend
    • 63 reacties
    • 32.7k weergaven
    • 12 reacties
    • 4k weergaven
    • 5 reacties
    • 1.3k weergaven
    • 11 reacties
    • 1.2k weergaven
  1. [7025] Mediaplayer - mp3 compatibiliteit probleem

• 11 reacties
    • 4.5k weergaven
    • 18 reacties
    • 21.4k weergaven
    • 5 reacties
    • 1.6k weergaven
    • 0 reacties
    • 822 weergaven
    • 2 reacties
    • 1.4k weergaven
  2. Minibee programmer

• 12 reacties
    • 1.7k weergaven
    • 8 reacties
    • 2.1k weergaven
    • 28 reacties
    • 4k weergaven

• Op beide Vu+en kan ik op elkaars schijven kijken, anders zou ik het immers niet kunnen verplaatsen, of bedoel je iets anders ? Normaal is er inderdaad geen noodzaak tot verplaatsen (van schijf naar schijf), maar ik dacht, kom ik probeer het eens. :-< In dit geval wou ik 1 mapje maken voor een serie programma's, voor het overzicht ( en om de dubbelingen er uit te halen 😕   ) Maar ja, weer wat geleerd.   Eigenlijk heb ik al mijn jaren met diverse systemen/computers altijd al last met bestanden handig te beheren/uit te zoeken, het is altijd wel wat eigenlijk.
    • De tijden!   Eerste vrije training     vrijdag     13 juni  19:30 - 20:30 Tweede vrije training  vrijdag     13 juni  23:00 - 23:59 Derde vrije training     zaterdag  14 juni  18:30 - 19:30 Kwalificatie                  zaterdag  14 juni  22:00 - 23:00 Race                              zondag    15 juni  20:00 - 22:00
    • Nog even een weergave van het spectrum, waarbij ik de beide polariteiten heb gecombineerd. De horizontale ontvangst is gespiegeld weergegeven. Zoals je links kunt zien, wordt bij een correcte skew instelling de invloed van de verticale transponders op de horizontale antenne geëlimineerd en vice versa.     Nadat je de juiste hoek hebt ingesteld kun je nog fine tunen op maximale kwaliteit in de signaal zoeker van je ontvanger. De antennes in de LNB kunnen nl een afwijking hebben t.o.v. de behuizing.  
    • @Old Satterhand Ahh, dat klinkt positief. De waardes zijn door @Sprietje al eens berekend en die heb ik nog. En nee, ik hoef gelukkig niet het dak op maar wel de ladder.   - zorg er voor dat de Hotbird-lnb ongeveer even ver van de lnb-arm staat als de Astra 28,35-lnb. - stel de skew van de lnb's als volgt af: a- de Hotbird 13 op - 5° b- de Astra 19,2 op - 7° c- de Astra 23,5 op - 11° d-de Astra 28,35 op -15°   En, wederom bedankt voor alle kennis. Vandaag wordt het iets te warm om op de ladder te klimmen maar zodra het wat minder wordt, zal ik er eens aan draaien.
    • Da's mooi, want dan blijft er nog maar één oorzaak over. Maar om dat op te lossen moet je toch echt het dak op. De skew van je LNB voor A2 staat niet goed!   Die transponder waar je nu naar kijkt wordt vergezeld door 2 transponders van de Europa beam. die zijn veel sterker maar zitten op de andere polariteit. Om de invloed van die nabijgelegen horizontale transponders te elimineren moet je de skew bijstellen. Omdat je de BBC zenders wel kunt ontvangen staat de schotel qua azimuth en elevation wel goed afgesteld, maar die hebben geen last van nabuur transponders.    Ik geef nu het stokje over aan @Sprietje die kan haarfijn uitrekenen hoe je de skew moet afstellen, die is nl afhankelijk van je locatie. 
  • Nieuwe aanmaken...