Ga naar inhoud

Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

39.976 onderwerpen in dit forum

• 8 reacties
    • 4,6k weergaven
    • 5 reacties
    • 2,1k weergaven
    • Sat4all vriend

[7020S] dreambox loopt na +- 1uur vast op elk kanaal

• Sat4all vriend
    • 5 reacties
    • 1,4k weergaven
    • 0 reacties
    • 927 weergaven
    • 5 reacties
    • 1,3k weergaven
  1. [5600S] m2p bestanden omzetten en op DB afspelen

• 0 reacties
    • 942 weergaven
    • 6 reacties
    • 1,4k weergaven
    • 2 reacties
    • 876 weergaven
  2. [all] welke db kopen?

• 9 reacties
    • 1,9k weergaven
    • 3 reacties
    • 1k weergaven
    • 17 reacties
    • 3,1k weergaven
    • 4 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 4 reacties
    • 1,6k weergaven
  3. (7000)aansluiten op een Usb Wifi stick

• 1 reactie
    • 1,7k weergaven
    • 4 reacties
    • 4,1k weergaven
    • 6 reacties
    • 3k weergaven
    • 3 reacties
    • 1,9k weergaven
    • 2 reacties
    • 2k weergaven
    • 6 reacties
    • 1,5k weergaven
    • 0 reacties
    • 1,1k weergaven

• Ik stop er in ieder geval mee om de site Sat4all jaarlijks te doneren om vervolgens bestookt te worden door honderden cookies.
    • Ik wil da' zendmastje wel in mijnen hof 🤗
    • LOL 😆 Nou .... zou ook kunnen , of misschien aliens👽👻 🤔😁
    • Goedemiddag allen, Ik ben nu ongeveer 4 maand redelijk intensief bezig met home assistant, welke ik in een docker container heb draaien. Ik heb al veel filmpjes van Denie van Kleef gevolgd. Ik lees veel en probeer ook veel uit. Gebruik vaak terminalvenster hiervoor. Ik ben wel redelijk bekend met linux. Niet dat ik er alles van weet, maar ben in het verleden vaker met linux bezig geweest. Ik heb sinds kort een ZBT 2 dongle aangeschaft, waar ik graag open-thread op wil hebben draaien. Mijn hardware / software is: Een mini PC, waarop Ubuntu 24.04.4 LTS draait. Ik heb in container ( via docker compose ) home assistant draaien ( 2026-3 ). Verder heb ik diverse containers via docker compose draaien, zoals Node Red, en nog wel meerdere op het vlak van home domotica, echter deze zijn wel connected met home assistant maar heb er geen apparaten aan hangen. Ik kan home assistant van buiten bereiken via cloudflare, maar dit geheel terzijde. Zodra dat ik de ZBT 2 dongle aansluit op de mini pc ( met een usb verlengkabel welke bijgeleverd is ), en start de container home assistant oponieuw op ( via portainer ), dan wordt de usb dongle in home assistant ontdekt. Ik kan dan ook de keus maken, welke firmware ik op de dongle wil hebben. ( Zigbee of open thread ). Voordat ik het vergeet te melden: Deze regel heb ik als extra regel in docker-compose.yaml gezet: devices: - /dev/serial/by-id/usb-Nabu_Casa_ZBT-2_E072A1FAA444-if00:/dev/ttyACM0 Uiteraard via docker compose up -d home assistant laten compilen. Wanneer ik kies in home assistant voor zigbee, dan wordt de ZBT-2 keurig voorzien van firmware en na het flashen wordt de ZBT-2 keurig herkend als zigbee apparaat. En de werking is dan uitstekend. Wanneer ik kies voor thread firmware, dan wordt wel de firmware gedownload binnen home assistant, echter komt home assistant met de melding dat thread firmware alleen kan worden geflashed via home assistant os. Ik dacht eerst aan dat de usb poort via home assistant niet voorzien was van de goede rechten ( lees en schrijf rechten ), echter dat is niet het geval, anders zou ik geen Zigbee firmware werkend kunnen krijgen op de ZBT-2 via home asstant. Ik ben echter nieuwsgierig wat de reden kan zijn, dat zigbee wel op de ZBT-2 stick wil en werkend is, en waarom open thread niet wil flashen via home assistant ( container installatie ). Bij voorbaat dank voor je antwoord en / of ervaringen. Met vriendelijke groet, paardengek
  • Nieuwe aanmaken...