Ga naar inhoud


AlanS en zijn wavefrontier


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Citaat:
ik kijk al een paar jaar met die wavefrontier maar wordt er nu toch echt wel gek van dat hij eigenlijk net wel/net niet goed staat.

 

Dat snap ik dus niet. De wavefrontier is zo een simpel te installeren schotel. En ik zal mezelf herhalen, het is veel makkelijker dan een schotel met moter want dat luistert op diverse vlakken erg nauw. Als je Wavefrontier het net niet goed doet dan vraag ik me af of je skew wel goed staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vraag mij af of de WF bezitters zich wel eens afvragen: wanneer de dakdekker voor de deur staat om een nieuwe laag op het dak te branden.

 

07:00 's-morgens: Goeiemogge, Karelse Dakdekkers. Kunt u FF u schoteltje weghalen. We kunnen hem ook ff tijdelijk opzijschuiven hoor. :D

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: El_Bandito


Dat LCD schermpje, wat op de db500 staat, fungeert dat als TV ?

Is zoiets nog te koop voor een redelijke prijs ?

Aansluiting via tulp stekkers ?


Ja, inderdaad. Het LCD schermpje fungeert als tv. Ik heb het via een veilingsite gekocht met de bedoeling het te gebruiken voor het uitrichten van schotel/lnb's. Ik was het gesleep met een ouderwetse tv zat. Het schermje is met tulp stekkers aan te sluiten. Dergelijke schermpjes worden in auto's gebruikt (dvd voor de kinderen).

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lambik61
Ik vraag mij af of de WF bezitters zich wel eens afvragen: wanneer de dakdekker voor de deur staat om een nieuwe laag op het dak te branden.


Alleen mensen met een huurwoning en slechte communicatie tussen verhuurder en huurder hebben dit risico. Mijn (eigen) dak is enkele jaren geleden reeds voorzien van een nieuw laagje bituum. Het dak zal dus voor mij geen probleem zijn. Maar wat haal je een hoop werk op je hals als je gaat verhuizen. Er staan ondertussen 3 schotels op mijn dak en 24 grindtegels van 40 x 60 cm. Al die uurtjes van uitrichten en fijnafstellen. Je kan gewoon weer overnieuw beginnen.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: el bobo
ik kijk al een paar jaar met die wavefrontier maar wordt er nu toch echt wel gek van dat hij eigenlijk net wel/net niet goed staat.
ik moet eigenlijk wéér het schuurdak op om het zover te krijgen maar ben bang dat ik eerdaags dat ding een schop geef....grrrrr.


Ik kan je frustratie goed voorstellen. Ik deel de mening van AlenS niet dat het uitrichten van een WF eenvoudiger is dan een schotel met rotor. De laatste keer dat ik een schotel met rotor had geplaatst was ik met een uurtje klaar. In de WF heb ik al veel uren zitten. Iemand al eens een WF op een rotor geplaatst? crazy

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb nog nooit een schotel op een rotor geplaatst, laat staan een Wave op een rotor.

 

Ik heb wel een keer in mijn leven een wavefrontier geplaatst.

Na mij terdege in te hebben gelezen, ook in dit topic, was het afregelen werkelijk een fluitje van een cent.

 

Je kan echter, wanneer je niet oppast, sommige componenten verkeerd om plaatsen, en dan werkt het ploteseling niet meer optimaal.

De installatie beschrijving is daarin niet altijd even duidelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Een schotel neerzette en afstelle op gevoel kan alleen ik

Oeppps...mij vergeten..? :D



Ik vindt het ook een fluitje van een cent.
Het is idd simpeler dan een rotor, maar dan moet je wel "het gevoel" hebben hoe e.e.a. werkt natuurlijk.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

in ieder geval kan iedereen die domme opmerking simpeler dan een rotor terug nemen,wie dat denkt is wat mis mee en dat meen ik serieus...

 

ik zal zeker wat fout doen met die t90,maar wat het is ben ik nu nog niet achter.

ik dacht dat hij goed was en nu heeft hij qua uitslag de helft nog op de astra.

 

mischien de wind de skew of draai veranderd......

ik ga vandaag weer alles afstellen iig.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

El bobo, open anders eens een nieuw topic, en post daarin eens wat foto's.

Misschien valt ons wat op wat mogelijk verkeerd zit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
in ieder geval kan iedereen die domme opmerking simpeler dan een rotor terug nemen,wie dat denkt is wat mis mee en dat meen ik serieus...

 

Beste, ik heb een stuk of 12 schotels met roter geinstalleerd en 2 wavefrontiers. De rotor schotels was ik beduidend langer mee bezig dan de wavefrontier. Vraag het Digipaps het was namelijk zijn wavefrontier die ik geinstalleerd heb en dat was zo gepiept.

 

Het is prachtig weer de laatste tijd dus een mooie tijd om nog een keer een poging te wagen. Neem apparatuur mee naast de wavefrontier en stel de schotel af met de ontvanger rechtstreeks aangesloten op de lnb's. Het is dan makkelijk om zo een schuif-f-connector te gebruiken. Als je dan overal goed signaal hebt en achteraf in huis niet meer dan moet je het probleem gaan zoeken in switches of bedrading.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Smile


Ja, inderdaad. Het LCD schermpje fungeert als tv. Ik heb het via een veilingsite gekocht met de bedoeling het te gebruiken voor het uitrichten van schotel/lnb's. Ik was het gesleep met een ouderwetse tv zat. Het schermje is met tulp stekkers aan te sluiten. Dergelijke schermpjes worden in auto's gebruikt (dvd voor de kinderen).


Kun je mij eens het merk en type doorgeven ?
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet zo'n winkel waar je apparatuur met beschadigde dozen kunt kopen. Een winkel waar je apparatuur met lichte (brand)schade kunt kopen. Maar mijn vloams is ook niet meer wat het was. :D

Mijn russisch ook niet trouwens. wink

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...