Ga naar inhoud


AlanS en zijn wavefrontier


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


Aha, want van de week was ik dat toevallig ook aan het doen vanaf een onhandige positie. En vervelend als de gaatjes niet precies tegenover elkaar zitten!

 

Ik meen te zien dat je de 4 onderste schroeven al helemaal vast hebt zitten, en er boven nog zeker 1 cm ruimte naar de "vleugels" is. Had ik ook, is dus blijkbaar normaal. Ergens (op een duits forum meen ik) heeft iemand beweerd dat door de forcering door de bovenste schroeven de ontvangst merkbaar slechter werd. Maar dat is alweer een hele tijd geleden, mogelijk is dat niet (meer) het geval.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ,

 

Ja klopt , het is lastig maar ik heb geen probleem met de ontvangst

volgens mij torderen de vleugels meer dan de wok zelf.

Ontvangst kwaliteit, op 28.2E - 94% en 19.2 - 98 % en op 1 west ook 97%,

13E ook in de 90% zelfde voor 16E...

 

De rest doe ik dit weekend...zal nog wat foto's maken dan en ook wat plaatjes maken van de Promax-sat-meter...kan je mooi de transponders zien :-)

 

Geen klagen...dacht ik. :-)

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
de Modificatie van de verlengde rails heb ik er weer afgehaald zat toch teveel op het randje met signaal sterktes, 28.5 tot 30 west

 

En dat terwijl je daaronder schrijft:

 

Citaat:
Van de baas de Promax sat-meter geleend fluitje van een cent...:-)

 

Ga je schamen :-)

 

Met zo een meter is het toch helemaal een fluitje van een cent om 28oost en 30 west er bij te zetten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi AlanS,

 

Klopt was ook geen probleem om 28.2E en 30W erbij te zetten alleen. de signaal sterkte is toch minder op de rand van de schotel, en wij kijken / lusiteren veel BBC, dus toen bij de eerste de beste stevige regen bui blokken verschenen was het voor mij duidelijk...

 

Groet Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

>> En hoe zet je de lnb goed vast in die open klem ?

De buitendiameter van de pvc buis is met 40mm is gelijk aan de lnb diameter. Daardoor klemt bij het gebruik van een 15mm brede (half-open) ring de lnb vast genoeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowaar vandaag voor het eerst een T55 in het 'wild' gezien. Maat van de schotel viel me erg mee vanaf een afstandje. Wel is die 2e reflector best groot.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...